Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuisopettajan pedagogiset opinnot: kokemuksia?

Vierailija
09.07.2023 |

Sain vasta opiskelupaikan yleisestä kasvatustieteestä ja minun on lupa hakea opettajaopintoihin, kunhan aineopinnot on tehty.

Ne pitää suorittaa yhdessä lukuvuodessa ja niihin liittyy jopa neljä harjoittelua. Millaisissa paikoissa ne voi tehdä ja onko kukaan onnistunut saamaan palkkaa noista harjoitteluista? Entä miten vaikeaa noihin opintoihin on yleensä päästä kasvatustieteen tutkinto-opiskelijana? Opinto-ohjaaja kertoikin jo, että opintoja lyhentää hieman muut kasvatustieteen opinnot, mutta harjoittelut pitää tehdä.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni pidin AMK:ssa pari yleistä luentoa alalta, jonka osasin ennestään. Ei tuo nyt mitään rakettitiedettä ollut, luentosuunnitelman laatiminen siinä hankalinta oli.

Vierailija
2/7 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin töissä opettajana kun tein pedagogiset, kuten suurin osa koulukavereistakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin töissä opettajana kun tein pedagogiset, kuten suurin osa koulukavereistakin.

Okei mutta olitteko yleisen kasvatustieteen opiskelijoita? Ei siis esimerkiksi luokanopettajaopiskelijoita. 

En itse varsinaisesti tähtää opettajaksi, vaan esim.oppilashuolto kiinnostaa enemmän. Lupa opettaa tuohon liittyviä aineita jossain laajuudessa (sosiaaliala, psykologia, teologia jne.) kuitenkin kiinnostaa. 

Vierailija
4/7 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pedagogia on harvinaisen mielenkiinnotonta.

Vierailija
5/7 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pedagogia on harvinaisen mielenkiinnotonta.

Suomeksi se on 'pedagogiikka'. 

Vierailija
6/7 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei mutta olitteko yleisen kasvatustieteen opiskelijoita? Ei siis esimerkiksi luokanopettajaopiskelijoita. 

En itse varsinaisesti tähtää opettajaksi, vaan esim.oppilashuolto kiinnostaa enemmän. Lupa opettaa tuohon liittyviä aineita jossain laajuudessa (sosiaaliala, psykologia, teologia jne.) kuitenkin kiinnostaa. 

Olin töissä ammatillisena opettajana.

Vierailija
7/7 |
11.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisellä on AMK-tutkinto joltain alalta, onko hän aikuisopettajan opinnot käytyään pätevä opettamaan tuon alan kursseja jossain laajuudessa vai tarvitseeko yliopiston aineopintoja?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan