Onko termi "mokkapala" mielestäsi rasistinen?
Yliopistopiireissä kuulin tästä kritiikkiä, siis tuon "mokka"-sanan vuoksi.
Kommentit (1044)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta kaikista väri-ilmau
Milläs kutsut sitten puna- valko ja mustaherukoita?
Korvaavat termit voisivat viitata kemialliseen rakenteeseen. Makua ei voida käyttää, sillä myös se on syrjivää. Kaikilla ei ole makuaistia.
Älä unohda mustaherukan mutaatiota viherherukkaa? Se nyt on hyvin epäilyttävä nimi. Vähintäänkin loukkaa albiinoja. Ai niin, eihän albiinoja saa kutsua albiinoiksi vaan miksi?
Vierailija kirjoitti:
Mokkapala on rasistinen sana. Paljon muitakin rasistisia sanoja pitäisi kieltää ja myös numero 88 sekä banaanit.
204 sekä lukuyhdistelmä 0204 viittaa Hitlerin syntymäpäivään ja 1889 Hitlerin syntymävuoteen. Lopetetaan puhumasta vuodesta 1889 ja siirrytään käyttämään sen sijaan vuotta 2889. Eikun siis...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opetelkaa ihmiset puhumaan asioista oikeilla nimillä. Masaliisa on tuon leivonnaisen nimi, ja tästä eteenpäin kaikki muut nimitykset ovat rasistisia.
Tämä nimi on turhan trans mun makuun.
Ei vaan se tekee pilaa transihmisistä.
No niistä pitääkin pilailla, päästään viallisia kaikki.
Lopeta! Ovat syntyneet väärään kehoon.
Miten se on mahdollista?
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketkussa tehdään pilaa rasismista, jota kaikki värilliset ihmiset joutuvat kokemaan koko elämänsä ajan. Ei luulisi teiltä etuoikeutetuilta kalpeanaamoilta olevan liikaa vaadittu, että ottaisitte asian vakavasti tai ette ainakaan lähtisi vähättelemään sitä!
Kaikissa yhteiskunnissa esiintyy rasismia ja esim. Berliinissä on kouluja, joissa muslimilapset sortavat ankarasti saksalaislapsia. Rasismi on myös mustassa Afrikassa pitkälti normi vieraita heimoja kohtaan. Islam on täysin suvaitsematon jne. Kyllä Suomessa on somaleitakin, jotka ovat kantasuomalaisia kohtaan melkoisia rasisteja. Suomessa asuva intialainen it-työntekijä on täysin etuoikeutettu kantasuomalaiseen enemmistöön nähden. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia kuin millaisina sinä ne haluat nähdä. Mokkapala on mokkapala. Mokkapala ei ole tehnyt sinulle mitään pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketkussa tehdään pilaa rasismista, jota kaikki värilliset ihmiset joutuvat kokemaan koko elämänsä ajan. Ei luulisi teiltä etuoikeutetuilta kalpeanaamoilta olevan liikaa vaadittu, että ottaisitte asian vakavasti tai ette ainakaan lähtisi vähättelemään sitä!
Voikauheaa! Kyllä minä tällaista idioottiehdotusta vähättelen, jos joku tosiaan on mokka-sanaa wokettamassa.
Ei minulle ainakaan tule viidakon asukas mieleen jos kahvipöydässä tarjotaan mokkapalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voikauheaa! Kyllä minä tällaista idioottiehdotusta vähättelen, jos joku tosiaan on mokka-sanaa wokettamassa.
Ei minulle ainakaan tule viidakon asukas mieleen jos kahvipöydässä tarjotaan mokkapalaa.
Niin että kaikki tehtäisiin sen mukaan, millaisia asioita sinulla tulee mieleen? Think again. Sinun mielestäsihän mikäään ei ole rasistista, sellaista ei olekaan .
En osaa sanoa, koska en voi olla ajattelematta että meillä on ministerinä nainen joka kirjoittelee tämmöistä:
https://pbs.twimg.com/media/F0qC-EIWYAIMx9c?format=jpg&name=large
Jotkut nuoret kutsuivat täällä tummaihoisia kaakaoiksi. Kaakaon nimi on nyt vaihdettava jos tälle linjalle lähdetään.
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa, koska en voi olla ajattelematta että meillä on ministerinä nainen joka kirjoittelee tämmöistä:
https://pbs.twimg.com/media/F0qC-EIWYAIMx9c?format=jpg&name=large
Niin kuinka tämä liittyy tähän aiheeseen? Teit tästä jo ketjun, keskustele aiheesta siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi persuhallitus on kieltämässä sanan "emäntä" ja sen johdannaiset. Syrjii valkoista heteromiestä.
:D
Ei. Itse asiassa eräs vasemmistopoliitikko ehdotti emäntä-sanan korvaamista. Älkää nyt leikkikö.
PÄLLIT! Rasismia siellä, rasismia täällä, joka puolella rasismia hiiala hiiala hoo.
Kyllä kai sana mokkapala on rasistinen, jos henkilö näkee rasismia sielläkin missä sitä ei ole, ei ole koskaan ollut eikä tule koskaan olemaankaan. Kun asioita tarpeeksi kääntelee ja vääntelee, niin niistä tulee sellaista, mitä ne eivät ole.
Vierailija kirjoitti:
PÄLLIT! Rasismia siellä, rasismia täällä, joka puolella rasismia hiiala hiiala hoo.
Kyllä kai sana mokkapala on rasistinen, jos henkilö näkee rasismia sielläkin missä sitä ei ole, ei ole koskaan ollut eikä tule koskaan olemaankaan. Kun asioita tarpeeksi kääntelee ja vääntelee, niin niistä tulee sellaista, mitä ne eivät ole.
Tuossa nyt ei ollut mitään järkeä.
Olen kuullut joidenkin kutsuvan tummaihoisia miehiä Yön Timoiksi. Nyt yö-sanasta tuli rasistinen ja Timo-nimikin on epäilyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut joidenkin kutsuvan tummaihoisia miehiä Yön Timoiksi. Nyt yö-sanasta tuli rasistinen ja Timo-nimikin on epäilyttävä.
Kieltoon.
Selvää pilaa ja tavoitteena asettaa tärkeä antirasismityö naurunalaiseen valoon, mutta persuihin menee totta kai kuin häkä.
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattaa vaihtaa sieltä Porvoon yliopistosta vähän fiksumpiin piireihin. Alakoululaiset jo tietävät, että mokka=kahvi.
Voi, kun meil ei oo fiksumpii piirei.
v.15 spr mummelit olivat haltioissan kun saivat mokka tattia
En ole kuullutkaan, että mokka-sana olisi jotenkin rasistinen.
Vierailija kirjoitti:
Selvää pilaa ja tavoitteena asettaa tärkeä antirasismityö naurunalaiseen valoon, mutta persuihin menee totta kai kuin häkä.
Väitätkö siis, että joku ei voisi kokea mokka-sanaa rasistisena tai että hänen kokemuksensa ei olisi tärkeä?
Lopeta! Ovat syntyneet väärään kehoon.