Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuka noihin "Hei äiti"-huijauksiin oikeasti menee?

Vierailija
09.07.2023 |

Siis kuka ihme on vielä tänä päivänä niin idiootti, että menee tällaisiin tekstiviestihuijauksiin? Ja kuka ihme siirtää tuhansia, saati kymmeniä tuhansia rahaa toisen tilille tuosta vaan, vaikka luulisikin sen olevan oma lapsi??? Kymmeniä tapauksia, joissa tämä huijaus mennyt läpi, on tutkinnassa.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammoilla on helppoa, viestejä ei tule koska heillä ei ole rahaa ja jälkikasvukin tietää sen.

Vierailija
22/28 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai onko joku sellainen liikkeellä? Ihmettelin kun ex kysyi onko poika vaihtanut uuden puhelinnumeron itselleen. Ihmettelin mitä se taas sekoilee. Varmaan joku tuollainen juttu on sitten kyseessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. En ikinä ole lapselta saanut monisanaisia viestejä vaan aina jotain tyyliin joo tai pelkkä k .

Ihan utopistinen ajatus, että kirjoittaisi joskus viestin alkuun jotain tervehdystä. Sitä paitsi oon äiskä, en äiti. Jos hän sen jonnekin kirjoittaisi, mitä ei tosiaankaan tee

Minäkin ihmettelisin jos alkaisi kommunikoida ymmärrettävää suomea käyttäen ja kokonaisilla lauseilla.

Vierailija
24/28 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka edes aloittaa viestin "hei äiti" paitsi jos on yhteyksissä vain kerran kesässä ja jouluna.

25/28 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa oon vastannut noihin viesteihin että ei ole mulla kyllä yhtään lasta.

Vierailija
26/28 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joki teistäkin vielä kun ootte iäkkäitä ja seniilejä, eikä ajatus enää kulje.

Nimittäin on näihin eräs emeritusprofessorikin langennut... Eleli jo muutenkin vähän harhamaailmassa.

Vierailija
27/28 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijausviestejä lähetään suuria määriä. Riittää siis, että harva menee halpaan ja uskoo tarinan, sillä jo tienaa hyvin.

Vierailija
28/28 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naivi seitsemänkymppinen joka  ei osaa ajatella että kyseessä olisi huijaus.

Sama ihminen painelee näitä "onnea! Olet kuudeskymmenes ja olet voittanut.."-klikkejä.

Ei kai ole ikäkysymys. Me seniorit ollaan hyvin epäluuloisia, varsinkin mitä tulee internettiin ja sosiaaliseen mediaan. Minullekin tuli "hei äiti" - viesti, poistin heti. Minun lapseni on jo yli 40 vuotiaita, ja he puhuttelevat minua etunimellä. Lastenlasten kuullessa mummina.