laskettuun aikaan 10 pv, vieläkö voi matkustaa?
Laskettu aika on kymmenen päivän päästä. Mieli tekisi lähteä viikonloppureissuun 300 km päähän. Mutta onko totta, että jos synnytys alkaa kaksi vkoa ennen tai jälkeen lasketun ajan, ja on silloin reissussa, niin joutuu itse maksamaan synnytyksen muussa sairaalassa?
Kommentit (7)
mutta en kyllä noin kauas lähtisi kun la on jo tosi lähellä. Vaikka ajatus tuntuisi nyt hyvältä, niin pitkä matka voi tehdä ololle tepposet ja mukavakin reissu kääntyä ihan päinvastaiseksi. Puhumattakaan hämmingistä sitten, jos synnytys käynnistyisi matkan aikana.
omaan sairaalaan, se maksaisi enemmän kuin omassa sairaalassa. Näin saattaa olla, jos erikseen etukäteen haluat esim. kokkolalaisena Naistenklinkalle synnyttämään.
ja kaikki systeemit pitäisi sitten olla mukana. Itse en lähtisi.
Esikoinen syntyi "etuajassa" ilman mitään ennakkovaroituksia. Synnytys alkoi lapsiveden menolla rv38. Synnytyksen jälkeinen kotimatka oli todellista tuskaa episiotomia-haavakipuineen kun pienikin liikahdus oli tuskallinen. Enkä kyllä olisi halunnut pysähtyä vessaan johonkin huoltamolle jälkivuotoineni ja kipuineni. Eli mieti tosiaan haluatko mahdollisen synnytyksen jälkeen kärvistellä vielä autossakin. Voihan sitä vauvan kanssa reissata sitten kun itse kykenee istumaan...Ja entäs jos tulisi jotain komplikaatioita paha repeäminen tms. :(
Enkä kyllä taida uskaltaa lähtee vaikka tosiaan mieli tekis. Aina ei voi kuitenkaan tietää jos vaikka sairaalassaolo venyy niin ompa kurja olla kaukana kotoa
viikolle kun sopii menoa, niin eikös synnytys käynnisty
En oo kuullu, että synnyttävän pitäis kotona päivystää koko 4 vk. Eli mee vaan reissuun. Sun maksettavaks jää se perusmaksu ja kunta hoitaa lopun, jos matkustat oman sairaanhoitopiirin ulkopuolelle