Menimme hautajaisten jälkeen ravintolaan syömään
14-vuotiaalla pojallani oli musta puku päällä. Hänelle tuotiin heti eteen viinilista ja kysyttiin, että tahtoisiko hän viiniä ruoan yhteydessä. Onko Suomen alkoholikulttuuri muuttunut?
Kommentit (20)
No jo on vanhan näköinen poju sitten. Ei paha kai.
Olemme siis ulkosuomalaisia, niin ihmetytti, että eikö Suomessa enää kysytä papereita?
ap
Vierailija kirjoitti:
Olemme siis ulkosuomalaisia, niin ihmetytti, että eikö Suomessa enää kysytä papereita?
ap
Onko lapsellasi harmaat hiukset ja parta?
Ei otettu alkoholijuomia, kun olimme autolla liikenteessä. Näin siitäkin huolimatta, että pojallani ei ole ajokorttia.
ap
Normaalin ikäisensä nuoren näköinen on ja ei ole partaa eikä harmaata. Puku muutti aikuiseksi? Olen elänyt uskossa, että alle 30-vuotiaan näköisiltä kysyttäisiin aina papereita.
ap
Sama kokemus, vaikka ei oltukaan hautajaisten jälkeen liikkeellä, vaan 15-vuotiaalla oli tumma puku muun tilaisuuden takia. Tarjoilija häkeltyi, kun poika ilmoitti, ettei hänelle vielä sovi tarjoilla viiniä. Ilmeisesti siististi pukeutunut nuori on niin outo näky, ettei tarjoilija edes ymmärtänyt kysyä pojan ikää. Olihan poika silloin jo pitkä ja harteikas, mutta ei nyt sentään niin vanhan näköinen, että olisi 18-vuotiaasta mennyt.
Suomessa on harvemmin tumma puku alaikäisellä, kun mennään ravintolaan syömään. Siitä tarjoilija varmaan hämääntyi.
Minä olen ollut absolutisti koko ikäni, enkä ole vielä kertaakaan polttanut hihoja tai lahkeita, tai repinyt pelihousuja tai vetänyt herneitä nenään viinilistojen vuoksi. Saatan kyllä katsoa listan läpi, onko siinä jotain hyvää alkoholitonta. Yleensä ei ole, joten pyydän juomaksi vettä.
Siis te tollot uskotte tämän typeriä horinoita🤦🏿
Huono, huono, huono, huono, huono
🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉🙉
Vierailija kirjoitti:
Normaalin ikäisensä nuoren näköinen on ja ei ole partaa eikä harmaata. Puku muutti aikuiseksi? Olen elänyt uskossa, että alle 30-vuotiaan näköisiltä kysyttäisiin aina papereita.
ap
Mun 17v (ja ei tosiaan kolmekymppisen näköinen vaaleahiuksinen ja vihreäsilmäinen poikani) joi viinejä vanhojen jatkoilla 17v ikäisenä tossa talvella. Riitti, kun yksi pöydässä näytti (feikit) paperit. Mutta ei nyt ollut mikään ABC, eli varmaan päättelivät että heidän hinnoillaan ei nyt lärvejä vedä kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei otettu alkoholijuomia, kun olimme autolla liikenteessä. Näin siitäkin huolimatta, että pojallani ei ole ajokorttia.
ap
No kyllähän boitsu olisi hyvin voinut repiä märkää siellä raflassa kun ei autolla edes ajanut. Kummallinen totalitaristiperhe kun kaikki joutuu olemaan kuivin suin kun yksi ei voi ottaa.
Tuskin tarjoilija kysyi, ottaako poika viiniä. Luultavasti kysyi, mitä poika haluaa juoda. Siinä "viinilistassa" on kyllä kaikki juotavat limsoja myöten ja sen nimi on juomalista. Käsitit, tai halusit käsittää, asian väärin.
Ja ap olisi repinyt pelihousunsa myös siinä tapauksessa, jos tarjoilija olisi ennen listan antamista vaatinut nähdä henkkareita... Eikös ne tee sen kyselyn siinä kohtaa kun asiakas tilaa alkoa
No jos teitä oli vanhemmat ja muuta sukua siinä mukana niin tarjoilija varmasti ajatteli, että mikäli kyseessä olikin lapsi niin te varmasti sanotte jotain. Toisekseen harvoissa paikoissa on erikseen viinilistaan, että varmaankin siinä oli myös muut juomat samassa. En muista kyllä koskaan, että ravintolassa syödessä olisi papereita kysytty..
Kävisitte vähän useammin, niin se muutos ei olisi kerralla niin huomattava.