Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysytäänkö 32 vuotiaana enää henkkareita??? Uskollanko hakea

Vierailija
09.07.2023 |

Kun ei ole nyt henkkareita??? Saan vasta 3 viikon päästä

Kommentit (87)

Vierailija
81/87 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh,

Olin 42 v ja jäi kaljat kassalle, kun ei ollut henkkareita mukana, kun kassaneiti oli vähän turhan virkaintoinen.

Terveisiä vaan Malmin S-Markettiin

Vierailija
82/87 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 34 ja kysytään aina, näytän kyllä reippaasti ikäistäni nuoremmalta. Otan aina henkkarit valmiiksi käteen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/87 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin vielä nelikymppisenä jos olin vaikka jossain treenivaatteissa kun poikkesin alkossa kotimatkalla. Normivaatteissa ei kysytty. 

Vierailija
84/87 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysytään ihan kiusallaankin, vaikka kyllä näkee, ettei olla enää alaikäisiä. Se on se vallanhuuma.

Just näin. Asun pienellä paikkakunnalla ja aina silloin tällöin ostan muutaman oluen ja ikinä ei ole papereita kysytty. Kerran sitten myyjä, joka ei koskaan aikaisemmin ollut kysynyt papereita, pyysikin henkkareita. Näytin henkkarit ja jäi suu auki katsomaan; olen 56 v. Olen kyllä ikäistäni nuoremman näköinen, mutta en todellakaan niin nuoren näköinen, että papereita tarvitsisi näyttää. Tuossa oli ihan selvästi kyse vain siitä, että luuli ettei minulla ole henkkareita mukana niin saa kieltäytyä myymästä. Ko. myyjä oli siis aikaisemmin myynyt minulle kysymättä henkkareita.

Vierailija
85/87 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulta 35-vuotiaana kyseltiin joka toinen kerta kun röökiä menin ostaa.

Vierailija
86/87 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä sulla ei muka ole henkkareita?

No aloituksessahan ap kertoi, että uudet ovat vasta tulossa. Ei kaikilla ole henkkareille niin usein tarvetta, että niitä muistaisi uusia heti kun ovat menossa vanhaksi. Itse en edes muista, missä olisin viimeksi tarvinut henkkareita. 

Et esimerkiksi asioi postissa, terveydenhuollossa, pankissa, matkusta, aja autoa, hae töitä jne.

Missä kohtaa työnhakua kysytään henkkareita? Tai terveydenhuollossa, jossa ilmoittautuminen hoituu Kela-kortilla? 

Valtiolla ainakin, jos haetaan virkakorttia. Silloin on oltava vahva tunnistautuminen.

Vierailija
87/87 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä sulla ei muka ole henkkareita?

No aloituksessahan ap kertoi, että uudet ovat vasta tulossa. Ei kaikilla ole henkkareille niin usein tarvetta, että niitä muistaisi uusia heti kun ovat menossa vanhaksi. Itse en edes muista, missä olisin viimeksi tarvinut henkkareita. 

Et esimerkiksi asioi postissa, terveydenhuollossa, pankissa, matkusta, aja autoa, hae töitä jne.

Missä kohtaa työnhakua kysytään henkkareita? Tai terveydenhuollossa, jossa ilmoittautuminen hoituu Kela-kortilla? 

Valtiolla ainakin, jos haetaan virkakorttia. Silloin on oltava vahva tunnistautuminen.

Kaiken paras valtiolla; olet ollut samassa työpaikassa 15 vuotta ja kun virkakortti taas vanhenee, niin todista voimassaolevalla henkkarilla olevasi se sama henkilö joka olet ollut jo 15 vuoden työurasi ajan.