Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukulaisperhe joka kopioi kaiken

Vierailija
09.07.2023 |

Ovat hirveän uteliaita kaikesta mitä tehdään, missä lomaillaan ja mitä hankintoja tehdään. Ovat jopa hankkiutuneet raskaaksi heti pian meidän jälkeen. Jos ollaan oltu jossain lomalla tai kuulevat meidän lähtevän jonnekin, niin eiköhän he mene tasan samaan paikkaan. Kaikista maailman paikoista. Tämä on toistunut useita kertoja.

Olenko pikkumainen kun tällainen ärsyttää. Miksi edes joku haluaa tehdä kaiken samalla tavalla? Ja ärsyttää se iänikuinen utelu kaikesta!

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän niin Ap:ta oli sitten turhamaista tai ei! Super ärsyttävää!

Vierailija
62/99 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP perheineen on niin taviksia, että muutkin pystyvät elämään samanlaista elämää kuin he. Ja sekös nyt harmittaa.

Itse olen huomannut, että paras tapa poiketa massasta on se, että pyrkii kaikin mahdollisin tavoin sulautumaan massaan. Hankkii hyväkuntoisen 1990-luvun omakotitalon ei-trendikkäältä alueelta. Matkustaa "tylsiin" kohteisiin. Syö tavallista kotiruokaa. Ajaa 10-20 vuotta vanhalla japanilaisvalmisteisella farmariautolla. Hankkii 2 lasta, ihan sama, mitä sukupuolta, mutta siitä ei tehdä numeroa. Lemmikkeinä suomenpystykorva ja maatiaiskissa.

Mitä muita supertavis elämäntapoja/valintoja teille tulee mieleenne?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo kyllä että apeen valinnat on suuren massan valintoja

Vierailija
64/99 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä mielenkiintoista tietää mitä on olleet esimerkiksi nämä originellit matkakohteet, joita ap:lta on kopioitu? Rodos, Kanaria ja Tallinna?

Vierailija
65/99 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskettäin naapurini ihastui hankkimaani tavaraan. Tietenkin kerroin mistä ostin ja mitä maksoi, ja hän oli tilannut niitä perheelleenkin.

En koe, että se jotenkin olisi ollut minulta pois.

Vierailija
66/99 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äskettäin naapurini ihastui hankkimaani tavaraan. Tietenkin kerroin mistä ostin ja mitä maksoi, ja hän oli tilannut niitä perheelleenkin.

En koe, että se jotenkin olisi ollut minulta pois.

Ei yksi asia tietenkään mitään haittaa. Tai kaksi tai kolmekaan. Mutta jos utelu on jatkuvaa ja kaikessa sitten matkitaan niin onhan se vähän outoa.

Vierailija
67/99 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut elämäni aikana muutama tuollainen kaveri. Jännä juttu, mut toi utelu oli heilläkin vähän sellaista pakonomaista! Yksi kaveri jopa yritti pokata samat miehet nuorempana, kun kuuli että olen ihastunut johonkin. Ja niin oli aina samat kiinnostuksen kohteet, vaatteet, asusteet jne. Jotenkin ahdistavia tyyppejä, olen nykyään pysynyt kaukana. Ei kiinnosta olla tekemisissä. Outo käytöstä kaikenkaikkiaan! En osaa sanoa mistä kertoo, mutta moniongelmaisia ihmisiä ovat kaikenkaikkiaan.

Ja ei mitään tavis mielenkiinnonkohteita ollut todellakaan. Kaikessa silti matkittiin ja yritettiin vielä vetää vähän paremmaksi.

Vierailija
68/99 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottaa sen vaan ihailuna?

Vierailija
69/99 |
09.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia ihmisiä oikeasti on. Aloin itse hölisemään ummet ja lammet kaikenlaisia suunnitelmia ja mielipiteitä jotka eivät ole totta. Viimeisin oli että ostetaan uusi auto, nyt heillä on uusi pihassa ja kyselevät että millonkas teille, totesin että muutettiin mieltä. Sanoin myös että en yhtään pidä nurmikosta, kylvetään niittysiementä ja laitetaan kiveykset kesällä. No siellä on nyt niittyprojekti

Joku vippaa korvien välissä, en tiedä mikä

Joo todella joku vippaa korvien välissä. Haluavatko olla te?

Vierailija
70/99 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apinoita?

Vierailija
71/99 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Apinoita?

Lievä mt-häiriö, vähän samaa kuin että luulee jonkun seuraavan omia tekemisiä, neuroosi, ilmenee milloin mitenkin, esimerkiksi pitää tarkistaa että ovi lukossa kun lähtee kotia tai että kahvinkeitin ei ole päällä, kohteet vaihtelee tyypillisesti samalla henkilöllä ajan saatossa.

Vierailija
72/99 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsen kaverin perhe on tällainen. Aluksi luulin, että on sattumaa, mutta vuosien saatossa olen todennut, että ei enää voi olla. Tämä kaveri saa samat kalliitkin(puhelin, kuulokkeet, kello jne) jutut aina perässä kuin meidän lapsi. Jos käymme kesälomalla jossain, menee kaverin perhe samaan paikkaan syyslomalla. Hämmentävää, mutta yritän olla antamatta sen häiritä.

Suomessa on muutaman kaupan monopoli. Lähes koko kansa käyttää samoja tarkouksia.

Ajattele nut ystäni kävi perhrineen lintsillä ja nyt minä menen, kauheaa kopiomists.

Prismassa oli ilman puhdistin puoleen hintaan, minä ostin sen samoin ystäväni.

Kumpikin tarttui myös dna:n samsung puhelimen tarjoukseen pari vuotta sitten.

Kumpikin meistä on matkustanut, Thaimaaseen, Dubaihin, Pariisiin ja Kanarialle.

Molemmilla kaksi lasta, suunnilleen saman ikäisiä.

Joko olemme mieliluvitiksettomia tai sitten kopiomme toisiamme?

Vierailija
73/99 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko ensimmäiset ihmiset jotka ovat saaneet vauvoja maailmassa? Ehkä matkitte itsekin esi-isiänne? Kautta historian ihmiset ovat liikkuneet paikasta toiseen.

Sanoo eräs matkija.

Vierailija
74/99 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko mitenkään liian ylpeitä tai muuten pahantahtoisia? Jos eivät, niin ehkä he vain kopioivat kaikki hyvät asiat, kun tietävät niiden toimivan? Jotain liiallista varovaisuutta elämän suhteen? Tai sitten jotain ylpeyttä, ettei saa olla huonompi kuin te.

Vierailija
75/99 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ideat on täysin vapaasti käytettävissä, joskus ärsyttää mutta jos alkaa tuntua siltä että joku lähipiirissä omii kaiken hyvän niin kannattaa pitää etäisyyttä enempi, siinä on silloin muuta ongelmaa. 

Vierailija
76/99 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oma luovuus pitää kanavoida sillä tavoin että sen voi joko suojata tai että siitä saa arvostusta julkistamisen myötä, jokin perheen piirissä tapahtuva ideointi on tässä suhteessa vaikea, jotkut dokumentoi ja myyvät maailmalle, onhan näitä, kuten se Talo Sisiliassa, tai yksinkertaisesti on pidettävä ne parhaat ideat salaisena kunnes löytää keinon myydä hyödynnettäväksi. 

Vierailija
77/99 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on ihan normaalia, että ihmiset kysyy referenssejä esim. matkakohteisiin tai harkinnassa oleviin (kalliimpiin) ostoksiin. Mulla juuri kaveri kyseli kokemuksia matkakohteeseen, jossa olen paljon reissannut. Mietti, olisiko hyvä kesälomakohde. Juttelin hänen kanssaan plussat ja miinukset kohteesta ja hän päätyi siihen, että ehkä parempi kohde kuitenkin talvikaudella. Eli matkiiko hän nyt minua, jos/kun matkustaa samaan kohteeseen talvilomallaan?

Vierailija
78/99 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mietin minäkin. Aikuisiällä olen Pärnua ja Tallinnaa lukuunottamatta lomaillut varsin harvinaisissa ja jopa epäsuosituissakin matkakohteissa ja kas kummaa, ei ole tullut yhtään copycatia vastaan. Sen sijaan työkaverit, tutut, jne. menevät moniin suosittuihin lomakohteisiin. Matkivatko he sitten toinen toisiaan? :D 

Toisaalta ymmärrän senkin, että harvinaisemmissa matkakohteissa kaverin esimerkki voi kiinnostaa ja saada kokeilemaan sellaista reissua, johon muuten ei olisi tullut lähdettyä. Esim. mun matkakertomusten jälkeen tuttu pariskunta päätti lähteä interreilaamaan pitkin Intiaa. Sanoivatkin ihan suoraan, että oli isossa roolissa kun rohkaisin heitä lähtemään ja autoin kertomalla omia kokemuksia ja suosituksia. Onko tuo ap:n mittapuulla matkimista?

Vierailija
79/99 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok voi tehdä samoja asioita, mutta miksi kysellään kaikki pakkomielteenomaisesti?

Vierailija
80/99 |
10.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmeisesti "matkinut" ystäviäni useamman kerran. Kerran kaveri kertoi Prismasta ostaneensa kohtuulliseen hintaan kirkasvalolampun ja olleensa siihen tyytyväinen. Kävin ostamassa saman. Olin pitkään miettinyt kirkasvalon ostamista, mutta empinyt kun valikoimaa on niin paljon. Kaverin suositus ja vinkki hyvästä tarjouksesta ratkaisi ostopäätöksen. 

Toinen "matkiminen". Mulla oli pitkään ollut Applen puhelimia, joita pidin hyvinä mutta ylihintaisina. Olin miettimässä eri vaihtoehtoja ja pyysin kavereilta kokemuksia omista android-puhelimistaan. Ostin puhelimen näiden suositusten perusteella. Kahdella kaverilla oli tismalleen sama puhelin minkä itsekin ostin. 

Ja sitten päinvastainen esimerkki. Parikin ystävää on "matkinut" minua ostamalla Dysonin varsi-imurin sen jälkeen, kun olen vilpittömästi hehkuttanut kyseenomaista imuria. Samoin kaveriporukassani on esimerkkejä muiden kavereiden osalta "matkimisesta" robotti-imurien suhteen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme