Miten asumistukien lopetus vaikuttaa elämääsi?
Kommentit (88)
Joudun varmaan laskemaan sijoitusasuntojeni vuokria :(
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa kun ihmiset täällä öyhöttävät hysteerisenä asioista, jotka ovat aikaisintaan vuoden päästä ajankohtaisia. Jos nyt ikinä edes päätyvät laiksi asti. Lain säätäminen ei Suomessa tapahdu hallitusohjelmassa, jos ette vielä tienneet.
Juuri näin. Muakin huvittaa kun tyyliin kaikki stressaa ja panikoi ja sitten toiset pilkkaa työttömiä ym.
Eivät ymmärrä että ei ne läpi noin vaan mene jos menee ollenkaan. Mikään ei ole varmaa.
Sijoitusasuntoni lakkaavat tuottamasta kun köyhimykset tulevat maksukyvyttömiksi. Aika tavalla taloudesta ja voiton tuottamisesta on tuo porvarihallitus tietämätön. Olisi sittenkin pitänyt äänestää toisin ! Nuohan vievät leivän oikeidenkin ihmisten suusta. Mitään tukia EI pidä poistaa sillä tyhmyydestään tunnettujen persujennkin sen pitäisi käsittää, että meille ne lopulta kiertävät. Ja loput ruokakauppaan. Eivät jää lojumaan säästötileille tai kärrätä veroparatiiseihin.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitenkään, koska en maksata asumistani muilla.
Sun kannattaa joskus ajatella asioita ihan ajan kanssa. Tuo kuulostaa mantralta joka sinuun on kasvatuksessa piesty.
Kaikista naurrettavinta on että työtön ei saa laittaa syrjään säästötilille rahaa esimerkiksi 10€ kuukaudessa jolloin pikkuhiljaa saisi kerrytettyä pahan päivän varalle rahaa.
Nyt on pakko kaikki raha kerätä käteisenä piiloon
Asun vuokralla, joten minun asumistukea tuskin lopetetaan. Ja asun pienessä yksiössä, jonka vuokraa ei ole nostettu vuosiin.
Asun Helsingin kaupungin vuokra asunto yksin, monen muun lailla ja en/ emme saa asumistukea.
Vaikuttaa sen verran että muutan pkseudulta pois koska olen pienipalkkaisella alalla. Muualla on halvempi vuokra mutta muita vaikutuksia ei ole kuin se etten enää työskentele pkseudulla.
Ei vaikuta koska olen tottunut maksamaan niin asumis- kuin muutkin kuluni omasta pussista.
Ei mitenkään, koska ollaan jo maksettu meidän rivari (Helsinki). Lisäksi meidän sijoitusasunnossa (Helsinki) asuu henkilö, joka myös maksaa asumisensa ihan itse.
Näin 44-vuotiaana ei todella jaksa olla mistään tuista riippuvainen. Saati olla asunno(i)sta velkaa.
Raha jemmaan kirjoitti:
Kaikista naurrettavinta on että työtön ei saa laittaa syrjään säästötilille rahaa esimerkiksi 10€ kuukaudessa jolloin pikkuhiljaa saisi kerrytettyä pahan päivän varalle rahaa.
Tottakai työtön saa. Toimeentulotukeen tai asumistukeen ei tosin ole oikeutettu, mutta eihän niitä muutenkaan suurin osa työttömistä edes saa.
Ei vaikuta mitenkään. En tarvitse asumistukea, eikä minulla ole sijoitusasuntoja.
Yhtiölaina/rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Vierailija kirjoitti:
Yhtiölaina/rahoitusvastike ei ole lasku toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle.
Irtisanomissuoja heikkenee.
Toimeentulotukeen vaikuttaa puolison tulot eikä saa omistaa kesämökkiä. Lainat ei ole laskuja/asumismenoja.
Jos näin tapahtuu, maksamani veroeurot kohdentuvat johonkin muualle. Toivottavasti hyödyllisempään käyttöön.
Tässä asumistuki ja toimeentulotuki uudistus.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/da50d94c-4241-49c8-814c-60bfd6749…
Raha jemmaan kirjoitti:
No mä olen työtön ja laitan joka kuukausi rahaa säästöön. Kuka tämän kieltäisi?
Opiskelijoilla asumistuki yhteisasumiseen??????
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijoilla asumistuki yhteisasumiseen??????
Takaisin soluihin vai?
Tässä ei ole tulossa kylmää kyytiä pelkästään huono-osaisille vaan ihan kaikille työntekijän asemassa oleville. Myös niille ylemmille toimihenkilöille ja muille itseään korvaamattomina pitäville työntekijöille. Niin kuin Sipilän aikanakin.