Miksi Suomessa vallitsee lapsivihamielisyys?
Haluaisin tähän vastauksen. Matkustellessa sen huomaa kaikista parhaiten.
Kommentit (129)
Jessus. Lapsiperheitä palvotaan ja paapotaan kuin jumalia ja silti te jaksatte russuttaa joka asiasta. Hävetkää.
Vierailija kirjoitti:
Minulle sattui Prisman parkkipaikalla, kun olin 5 vuotiaan kanssa ostoksilla. Juuri olin opastanut vilkasta lastani, että autolle mennessä, ei saa lähteä juoksemaan. Kävelimme autoa kohti, lapseni hieman edellä. Noin kuuttakymppiä ajoi vaihdevuosissa elävä rouva. Alkoi rääkymään, etten kasvata lapsiani, kun annan lapseni kulkea edellä. Sanoin, että "rouva ottaa ihan rauhallisesti, vai tarvitaanko täällä poliisia". Melkein ajoi päälleni, kun akka lähti kuin telkkä pöntöstä. Se näistä lapsivihamielisistä. Mt-osastolle pitäisi kärrätä.
Kuka muka pystyy päästelemään kuuttakymppiä marketin parkkipaikalla?? On tosiaan pitänyt kiihdyttää renkaat ulvoen ja sitten talla pohjaan. Aika reteä rouva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suomessa ole juurikaan lapsivihamielisyyttä. Se että äidit kokee lapsivihana kun koko yhteiskunta ei ole rakentunut hänen lapsen ehdoilla ja hänen lasta varten ei vielä oikeasti ole lapsivihamielisyyttä mutta tunnetusti naiset liioittelevat kaiken kun se liioittelu aiheuttaa suurempia tunteita
Ohessa Hesarin juttu aiheesta.
https://yle.fi/a/3-12682989
Ei tuossakaan tunnu olevan yhtään aitoa esimerkkiä miten Suomi olisi lapsivihamielinen.
Suomessa ja ulkomailla tullut reissattua lasten kanssa. Missään en ole havainnut lapsivihamielisyyttä tai eroa pohjoismaiden kesken suhtautumisessa lapsiin.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa paapotaan lapsiperheitä enemmän kuin missään. Ja siitä huolimatta lapsia ei kasvateta käyttäytymään nätisti. Siitä johtuu se, että lapsiperheet ärsyttää.
Missä sinä olet nähnyt huonosti käyttäytyviä lapsia? Neuvo heitä nätisti.
Lapset ovat ihania.
Vierailija kirjoitti:
Täällä kun ostaan vihata kaikkia,
Lapsia, vanhuksia, maahanmuuttaneita, miehiä, naisia, eläkeläisiä, sossumuijia, ruotsalaisia....
Ketä vielä?
Tämä maa on muka sivistystasostaan huolimatta avoimesti vihaava.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en lapsia vihaa mutta vihaan sitä että niitä tuetaan minun verorahoilla, jos tuet otettaisiin pois lapsiperheiltä niin sitten en vihaisi lapsiperheitä.
Toivon että kaikkialle julkisiin tiloihin tulisi enemmän lapsivapaita alueita.
Koen että minä vaan maksan veroja enkä hyödy verojen maksusta mitään vs työttömät ja lapsiperheet joten ajattelen ettei tämä yhteiskunta ole minua varten.
M31Sinulle pitäisi laittaa ekstraverot, siitä syystä, ettet ymmärrä, että lapset ovat tulevaisuuden veronmaksajia.
Vielä enemmän ne lapset on tulevaisuuden alati vähenevien luonnonvarojen kuluttajia.
Lapsiperheet on maapallon syöpä. Lisääntyvät hallitsemattomasti, kuluttavat kohtuuttomasti energiaa ja levittäytyvät joka paikkaan. Lisääntyminen on käsittämättömän itsekeskeistä ja lyhytnäköistä.
Vierailija kirjoitti:
[quobte=Vierailija]Täällä on kovasti parjattu huonosti julkisilla paikoilla käyttäytyviä lapsia. Ongelma on siinä että vanhemmat eivät voi reippaasti heitä kieltää koska siitä tulee kiukkuitku. Siitä taas seuraa sitä kanssaihmisten mulkoilua.
Pitäisi hyväksyä että lapsesta voi lähteä ääntä eikä siinä kuinkaan käy. Näin vanhemmat uskaltaisivat ohjastaa jäkikasvuaan vapaasti ja siitä seuraisi kenties vähemmän sitä meteliä jatkossa.
Juuri näin. Yksinkertaisesti ihmisiltä on kadonnut tietämys ja ymmärrys lapsen kehitysvaiheista. Lapset eivät käyttäydy kuin aikuiset, vaikka olisivat kuinka hyvin kasvatettuja. Asuessamme Saksassa näin hyvän esimerkin kasvatuksesta. Olimme perheen kanssa Reinin rannalla. Saksalainen isä käveli edellä ja päiväkoti-ikäiset kolmospojat perässä, lähes asennossa, peräkkäin. Varovaisesti kastelivat varpaitaan veteen, eivät varmasti kiljuneet ja häirinneet toisia. Minun lapseni rakensivat hiekkalinnoja, juoksivat välillä veteen uimaan, kiljuivat ja iloitsivat. Välillä juostessaan unohtivat, ettei liian lähelle toisten pyyhkeitä saa juosta. Minun lapsiani olisivat palstalaiset mulkoilleer. Saksalaisisän kolmosia ihailleet hyvin käyttäytyvinä. Itse uskon, että vain remmillä, lapset oli saatu alistettua tuollaisiksi lampaiksi.
Ei hyvät käytöstavat mitään remmiä vaadi. Minulle ja veljelle äiti ja isä tekivät selväksi, että kun rannalle mennään, niin siellä ei riehuta tai sitten ei mennä uudestaan. Sain ottaa oman pyyhkeen ja pieneen koriin evästä, veljellä oli hauska kipparilakki. Isä osoitti merellä laivoja ja poijuja, ihmeteltiin äidin kanssa kaloja ja kaisloja, lapioin hiekkaa ämpäriin ja tein linnoja. Käytiin veljen kanssa yhdessä kastautumassa ja uitiin, eikä missään vaiheessa tarvinnut kirkua eikä huutaa. Se on ihan opittu tapa.
Enemmänkin sinulta puuttuu käytöstapoja, kun haukut hyväkäytöksisiä lapsia lampaiksi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on kovasti parjattu huonosti julkisilla paikoilla käyttäytyviä lapsia. Ongelma on siinä että vanhemmat eivät voi reippaasti heitä kieltää koska siitä tulee kiukkuitku. Siitä taas seuraa sitä kanssaihmisten mulkoilua.
Pitäisi hyväksyä että lapsesta voi lähteä ääntä eikä siinä kuinkaan käy. Näin vanhemmat uskaltaisivat ohjastaa jäkikasvuaan vapaasti ja siitä seuraisi kenties vähemmän sitä meteliä jatkossa.
Siis kiellät lastasi ja siitä tulee kiukkuitku? Onko lapsesi joku vammainen?
Täällä kun ostaan vihata kaikkia,
Lapsia, vanhuksia, maahanmuuttaneita, miehiä, naisia, eläkeläisiä, sossumuijia, ruotsalaisia....
Ketä vielä?
Tämä maa on muka sivistystasostaan huolimatta avoimesti vihaava.