Sanotaan, että moraali on alentunut, mistä se johtuu ja missä se näkyy?
Voitte antaa esimerkkejä miten käytännön elämässä tämä näkyy. Missä ajassa moraali on alentunut ja mistä se voi johtua?
Kommentit (113)
Esim naisten seksinkumppanimäärät jyrkässä kasvussa. Johtaa tautien leviämiseen ja nykyään harvoin tiedetään kuka lapsen oikea isä. Voi Luoja...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten voimaantuminen on pyllistelyä netissä ja h**raamista eikä sivistystä kunnioiteta.
Nimenomaan.
Valkeakoskelaisnaiset heittäytyivät pin up -kuvauksiin – ”Sisältä kuoriutuu himpun verran rohkeampi nainen” - Elämänmeno - Valkeakosken Sanomat
Jaaha, linkki ei toiminut, uusi yritys:
https://www.valkeakoskensanomat.fi/elamanmeno/art-2000008081412.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaisin että voitto-odote on päässyt pilkkimällä epärealistisen korkeaksi, ja siksi mitään ei "voi" enää tehdä kunnolla. Esimerkkeinä vaikka pitkät puhelinjonot, olematon polliisivalvonta josta taas paikoin turvattomuus, pätkityt elämät, liian vähän tekijöitä/työ (vaikkapa hoitajilla) "työvoimapula" eli alipalkkaisten ylisuorittajien pula...jne jne.
Häh? Tulikohan väärään ketjuun.
ahneuden kasvu=alentunut moraali. Kuten otsikossa.
Pitäisi kai olla yksinkertaisemmin, sori se.
Ihmisten tappamisesta tullut viihdettä,samoin epäjumalien kuten käärijän palvonta hysteerisesti ja muiden ns idoleihin pidetään niitä jonain yliluonnollisena jumalina eikö tajuta että nekin on vain ihmisiä, samaa oli nähtävänä esim Marin kultti jossa ylistettiin marinin ulkonäköä ja vaatemakua mutta politiikka oli ihan toisarvoista,kaikki mitä marinkin teki ja sano oli kulttilaisten mielestä niin ihanaa ja upeaa. Eli sanoisin että moraali laskenut koska monilla henkilöpalvontaa joka saa ihan hysteerisiä piirteitä, samoin liiallinen seksuaalinen vapautuminen eli julkisesti ihannoidaan seksityötä ja tehdään juttuja ihmisistä jotka sekstailee julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Esim naisten seksinkumppanimäärät jyrkässä kasvussa. Johtaa tautien leviämiseen ja nykyään harvoin tiedetään kuka lapsen oikea isä. Voi Luoja...
Tämä. Jokaisella lapselle eri isät. Ja sitä pidetään ylpeyden aiheena että ollaan niin itsenäisiä naisia ettei lapsi tarvitse isää! Aikuisena kun lapsi kysyy kuka mun isä on niin äiti ei tiedä kuka niistä monista kymmenistä!
Vierailija kirjoitti:
kokoomuslaisiin arvottomiin arvoihin kuuluu moraalittomuus, toisten kampittaminen, kyynärpäätaktiikat, oma etu ja vain oma etu, viis toisista, toiset ovat vihollisia -asenne, ahneus, itsekkyys, häikäilemättömyys, jne. ihmisten alhaisimpien ja halveksittavimpien vaistojen ruokkiminen, pahuus, sivistyksen halveksiminen, ym.
Nämä ovat kyllä ihan suoraan perussuomalaisten arvolistasta.
Vierailija kirjoitti:
Itsekkyyden ja omahyväisyyden kasvusta ja se on johtanut siihen että tässä yhteiskunnassa on aivan liikaa minä minä minä ihmisiä jotka tekee mitä tahansa oman edun saavuttamiseen
Oikeistolaisuus on lisääntynyt mikä näkyikin äänestäjien käyttäytymisessä.
Meille normaaleille vasemmalla viihtyville ei ole olemassa puoluetta. Emme me kannata w o ke a, kaupunkivihreitä, sateenkaarituputusta ja maa h anm uuton lisäämistä.
On vain äänestettävä pienintä pahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kokoomuslaisiin arvottomiin arvoihin kuuluu moraalittomuus, toisten kampittaminen, kyynärpäätaktiikat, oma etu ja vain oma etu, viis toisista, toiset ovat vihollisia -asenne, ahneus, itsekkyys, häikäilemättömyys, jne. ihmisten alhaisimpien ja halveksittavimpien vaistojen ruokkiminen, pahuus, sivistyksen halveksiminen, ym.
Sekä kokoomuslaisten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä kokoomuslaisten.
Ja RKP:n.
Vierailija kirjoitti:
Mites miesten seksikumppanimäärät, ovatko nousussa vai laskussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkyyden ja omahyväisyyden kasvusta ja se on johtanut siihen että tässä yhteiskunnassa on aivan liikaa minä minä minä ihmisiä jotka tekee mitä tahansa oman edun saavuttamiseen
Oikeistolaisuus on lisääntynyt mikä näkyikin äänestäjien käyttäytymisessä.
Meille normaaleille vasemmalla viihtyville ei ole olemassa puoluetta. Emme me kannata w o ke a, kaupunkivihreitä, sateenkaarituputusta ja maa h anm uuton lisäämistä.
On vain äänestettävä pienintä pahaa.
Samaa mieltä. Näitä mainitsemiasi asioita tuputetaan vasemmistopuolueisiin liikaa. Kaikki vasemmistolaiset eivät halua niitä nostaa päällimmäiseksi vaan tasa-arvo ja työelämän oikeudenmukaisuus ym ovat tärkeämpiä.
Vaikka kirjoitan vedalaisuudesta, en kuulu mihinkään uskonnolliseen tai filosofiseen järjestöön. Seuraan ja tutkin vedalaista korkeatasoista filosofiaa, josta pidän. Se kiehtoo minua, koska se on niin jaloa. Onhan olemassa tekstejä, kirjoja, joista voi oppia olemalla yksin eikä tarvitse kuulua mihinkään. Minusta on paljon parempi sillä tavalla.
Minulla on myös tuttuja, jotka ovat myös kiinnostuneita tästä filosofiasta ja tällaisesta filosofisesta virtauksesta, tällaisesta elämäntavasta, erityisesti ulkomailla. En halua kuulua mihinkään organisaatioon. Siksi en ole koskaan hakeutunut mihinkään. Se ei sovi minulle, en pidä siitä. Niin on myös parempi. Mutta tämä muinainen filosofia on niin kiehtovaa ja tämä tieto on niin ylevää, että se on edelleen ajankohtaista tänä päivänä, tämä tieto on ajatonta. Sitä paitsi, sitä filosofista koulukuntaa, jota seuraan, ei ole edes olemassa Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kirjoitan vedalaisuudesta, en kuulu mihinkään uskonnolliseen tai filosofiseen järjestöön. Seuraan ja tutkin vedalaista korkeatasoista filosofiaa, josta pidän. Se kiehtoo minua, koska se on niin jaloa. Onhan olemassa tekstejä, kirjoja, joista voi oppia olemalla yksin eikä tarvitse kuulua mihinkään. Minusta on paljon parempi sillä tavalla.
Minulla on myös tuttuja, jotka ovat myös kiinnostuneita tästä filosofiasta ja tällaisesta filosofisesta virtauksesta, tällaisesta elämäntavasta, erityisesti ulkomailla. En halua kuulua mihinkään organisaatioon. Siksi en ole koskaan hakeutunut mihinkään. Se ei sovi minulle, en pidä siitä. Niin on myös parempi. Mutta tämä muinainen filosofia on niin kiehtovaa ja tämä tieto on niin ylevää, että se on edelleen ajankohtaista tänä päivänä, tämä tieto on ajatonta. Sitä paitsi, sitä filosofista koulukuntaa, jota seuraan, ei ole edes olemassa Suomessa.
En tiedä, onko tämä suositus oikea vai väärä, mutta suosittelen kaikkia ihmisiä pysymään loitolla kaikista maailman uskonnollisista organisaatioista, järjestöistä, yhdistyksistä, kerhoista jne. Olipa kyseessä sitten kristillinen järjestö, islamilainen, buddhalainen tai mikä tahansa muu uskonnollinen järjestö maailmassa. Toivottavasti on mahdollista löytää samanhenkisiä ihmisiä, joiden kanssa jakaa kirjoista ja teksteistä saamaansa tietoa, mutta kuulua uskonnollisiin järjestöihin - ei ja ei vielä kerran ei. Itse en halua kuulua mihinkään järjestöön.
Mutta se on jokaisen päätettävä itse.
Tai ehkä ei pitäisi edes kuulua mihinkään filosofiseen järjestöön, piiriin tai yhdistykseen. Se on vaikeaa, mutta mielestäni asia on näin: Elämme huonoja aikoja.
Etkö ole huomannut koko kristinuskon rappiota ja moraalista lankeemusta kohtaan? Etkö ole huomannut, että yhä useampi suomalainen eroaa kirkosta, koska kirkko instituutiona on menettänyt pyhyytensä? Mitään ei ole enää jäljellä.
Kirkkojen alasajo on käynnissä, ja kirkoissa ja erilaisissa kristinuskon seurakunnissa on kovin paljon väärinkäytöksiä, samoin myös muissa eri uskonnoissa on väärinkäytöksiä. Näistä asioista voi lukea ihan sanomalehdistä.
Kehotan kaikkia ihmisiä olemaan varovaisia ja olemaan liittymättä mihinkään.
Ihmisten itsekkyys ja ahneus on kasvanut. Millään muulla ei ole väliä kuin sillä, että itsellä on kaikki hyvin.
Jos haluaa elää hengellistä elämää, sitä voi tehdä yksin kotona tai parhaiden samanhenkisten ystävien kanssa.
Eikös nämä ole ennemminkin perussuomalaisten arvoja?