Haaveilen salaa siivoojan työstä, siinä ei joutuisi olemaan ihmisten kanssa niin paljon
Siivous on useimmiten itsenäistä, ja saa tehdä työtä yksin. Olen lopullisen kyllästynyt hoitajan työhön, kun joutuu koko ajan olemaan tekemisissä hankalien ja raskaiden ihmisten kanssa. Kuitenkin tiedostan, että siivous on huonosti palkattua. Kannattaisiko vaihtaa hoitoala siivousalaan?
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä olis kamalaa siivota jotain rappuja, kun koskaan et tiedä mitä pulsuja tai narkkeja tulee vastaan. Sama ostoskeskuksissa. Mutta siis mm. tästä syystä arvostan siivoojia todella paljon, alipalkattu työ ehdottomasti.
Kerran työnantajani koitti jättää palkkani maksamatta koska jokin ovenreiässä päivystävä mummo ei ollut nähnyt minua siivoamassa. Se oli se päivä kun jouduin lääkärin takia siirtämään työaikaani, joka oli liukuva. Joten kun mummo ei nähnyt minua juuri siihen aikaan kun oli tottunut niin hän päätteli etten ollut lainkaan käynyt töissä. Siitä oli sitten pomolle ilmoittanut. Että ei kiitos porrassiivousta.
Itse olen ammatiltani postinjakaja ja vähän jopa salaa toivoisin, että olisin työssä jossa kohtaamisia ihmisten kanssa tulisi enemmän tälläisenä sosiaalisena introverttinä.
Koin itsekin helpotuksena siirtymisen päivätyöhön siivoojaksi, olihan joskus vaikeita henkilöitä jotka haukkuivat sijaista vaikka olisit ensimmäistä päivää siellä ollut. Oli myönteiset kokemukset enimmäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ihmiset ei yleensä puhuttele siivoojaa. Huutaa kyllä. Eli pitää olla valmis siihen että ikinä ei olla tyytyväisiä mihinkään ja olet henkinen nyrkkeilysäkki koska sinua pidetään alempiarvoisena ihmisenä. Ihmiset myös sotkee tahallaan tehdäkseen kiusaa siivoojalle.
Asun itä Helsinki vuokra talossa.Jos näen rappu siivojan kitän häntä: Kitos pidät rappuumme siistinä ja saunan talossa. Hyvää päivää teille ja jatkan matkaani.Suomi kyllä hukkuisi kakkaan ilman siivojia ja roska auton kuljetajia. Rakenustyömaa siivojilla kunnon liksat.Ihmiset vaan loska ja kura kelit opetelisisvat käyttää Harja ritilää joka on siinä ulkona ulko oven edessä kurakeleillä,kuin lumi keleillä..
Mene mielummin osastonsihteeriksi, palkka on tällä hetkellä aika hyvä.
Taisi olla 2300-2400
Mene sairaalaan laitoshuoltajalsi. Julmetusti ihmisiä koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Ihmiset ei yleensä puhuttele siivoojaa. Huutaa kyllä. Eli pitää olla valmis siihen että ikinä ei olla tyytyväisiä mihinkään ja olet henkinen nyrkkeilysäkki koska sinua pidetään alempiarvoisena ihmisenä. Ihmiset myös sotkee tahallaan tehdäkseen kiusaa siivoojalle.
Asun itä Helsinki vuokra talossa.Jos näen rappu siivojan kitän häntä: Kitos pidät rappuumme siistinä ja saunan talossa. Hyvää päivää teille ja jatkan matkaani.Suomi kyllä hukkuisi kakkaan ilman siivojia ja roska auton kuljetajia. Rakenustyömaa siivojilla kunnon liksat.Ihmiset vaan loska ja kura kelit opetelisisvat käyttää Harja ritilää joka on siinä ulkona ulko oven edessä kurakeleillä,kuin lumi keleillä..
Korkki kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siivouskohteesta, mut valitettavasti ihmiskontakteja on melkein kaikkialla.
Tuo on täysin totta. Tiedän niin vaikean ihmisen että sille on jo useampi kieltäytynyt tulemasta siivoamaan ja tekemään pihatöitä. Ensimmäinen oli 4 h kerho kun ilmoitti etteivät enää tule sinne. Itse olen käynyt leikkaamassa nurmikkoa ja trimmeröimässä.
Minä haaveilen lottovoitosta niin ei tarvi olla tekemisissä kenenkään kanssa jos ei halua.
Toivottavasti et ainakaan ole tehnyt lisää ihmisiä. Pahoin kuitenkin pelkään, jos kerran hoitsu olet :(
https://www.pam.fi/media/pdf-tessit/kiinteistopalveluala_palkkataulukot…