Kuvauskielto baareihin ja vastaaviin, mitä olette mieltä?
Itse en juurikaan "baareile", mutta jotenkin tuntuu kurjalta kun katsoo vaikka joitain instatarinoita kun siellä ovat ihan baarinpitäjätkin kuvanneet ihmisiä astetta vapautuneemmassa vapaa-ajan vietossa. En mä ainakaan tykkäisi että näkyisin vaikka jossain baarin instatarinassa, tuskin kukaan. Saati sitten kun julkkiksia salakuvataan viihteellä. Onko ihan ok muiden mielestä?
Kommentit (36)
julkisia henkilöitä pitääkin kuvata julkisissa paikoissa. varsinkin kun hölmöilevät. julkkikseksi ei pidä hakeutua, jos ei kerran tykkää julkisuudesta. taviksia ei tarvitse kuvata muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikös baari ole yksityinen tila, jossa kuvaaminen on kielletty. Sen sijaan baarin edessä ulkona sallittu, koska kadut ovat julkista aluetta.
Ikävää tuottaa pettymys, mutta baarit lasketaan julkiseksi tilaksi.
Vierailija kirjoitti:
Muutama viikko sitten olin Hyvinkäällä Alessa viettämässä iltaa, niin joku nuori nainen kuvaili itseään vessassa peilin kautta suutaan muikistellen ja ihmeellisesti kiemurrellen. Yritin pestä käsiä ja poistua huomaamatta paikalta, mutta kyllä ärsytti ajatus, että somettomana olen saattanut päätyä jonkun bimbon ig storyyn VESSAREISSULLANI.
Ehdottomasti kuvauskielto baareihin. Edes vessoihin.
Terveisiä vaan sinulle, tumma hiuksinen nainen luonnottoman suurilla huulilla, jos itsesi tunnistat :D
Vessoissa, pukuhuoneissa ja vastaavissa on jo kuvauskielto. Ne rinnastetaan rikoslain salakatselusäännöksessä kotirauhan suojaamiin tiloihin, eikä niissä saa oikeudetta kuvata toisia henkilöitä.
Vierailija kirjoitti:
Muutama viikko sitten olin Hyvinkäällä Alessa viettämässä iltaa, niin joku nuori nainen kuvaili itseään vessassa peilin kautta suutaan muikistellen ja ihmeellisesti kiemurrellen. Yritin pestä käsiä ja poistua huomaamatta paikalta, mutta kyllä ärsytti ajatus, että somettomana olen saattanut päätyä jonkun bimbon ig storyyn VESSAREISSULLANI.
Terveisiä vaan sinulle, tumma hiuksinen nainen luonnottoman suurilla huulilla, jos itsesi tunnistat :D
Niinpä! Jos kuvaa itseään/seuruettaan, niin asiallista olisi varmistaa että ulkopuolisia illanviettäjiä ei päädy someen. Mä käyn baarissa ehkä n. kerran vuodessa, enkä tosiaankaan tahtoisi päätyä someen sen kerran kun lähden. Täytyy saada rentoutua niin että kun hieman tulee hiprakkaan, niin ettei kukaan ulkopuolinen kuvaa. Kerran täällä paikallinen baarinpitäjä sai nuhteita kun kuvasi järjestämäänsä tapahtumaa someen ja paljon asiakkaita näkyi niissä videoissa ja kuvissa.
Toisaalta esm. koulun valvontakameroiden kuvien katseluoikeus on vain muutamilla henkilökunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Niin
Vessassa kuvaaminen on laitonta
siellä ei saa kuvata!
Voit haastaa oikeuteen!
Edes Baaarin vessassa
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta esm. koulun valvontakameroiden kuvien katseluoikeus on vain muutamilla henkilökunnasta.
ja Supolla, NSA:lla ja Viidellä Silmällä ja tekoälyllä... jne
Tämä on alkanut jo noin sata vuotta sitten.
Muistatteko sen taulun, jossa on maalattuna Sibelius ja muita kuuluisuuksia baarissa ympäripäissään.
Ei uutta auringon alla.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole somessa ollenkaan, ei pärstääni löydy netistä ollenkaan, niin totta hitossa en halua pärstäni olevan missään random tarinassa yhtäkkiä somessa. En halua kuvaani mihinkään siis. Ihan periaatesyistä. Kunnioitan omaa yksityisyyttäni.
Outoa, että jotkin kuntosalitkin kuvaavat promomateriaaleja someihinsa, esim. ryhmäliikuntatunneiltaan. Tietysti kuvauksen kohteilta mitään kysymättä ja ilmoittamatta. Laillisuuskin aika kyseenalaista, kun kyse kuitenkin tavallaan suljetusta tilasta ja tilanteista, joissa kuvattavat henkilöt eivät ehkä ole aivan parhaimmillaan. Kuka edes haluaa noin toimivalle kuntosalille?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on alkanut jo noin sata vuotta sitten.
Muistatteko sen taulun, jossa on maalattuna Sibelius ja muita kuuluisuuksia baarissa ympäripäissään.
Ei uutta auringon alla.
Jo 1800-luvulla: https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Symposion_(Akseli_Gallen-Kallela)
Ei vaan onnistu
No, tiedätte, eträ taulun nimi on symposium
Kyllä siellä pitäisi saada ottaa kuvia samaan tapaan kuin muuallakin. Ihan oma vika, jos överltää, pettää, tekee muita tyhmyyksiä humalassa ja tulee kuvatuksi.
Et tykkää? Sulla on täysi oikeus olla menemättä baareihin.