Uudet naapurit kusettaa koiransa meidän tontin rajalle
Meidän naapuriin muutti perhe, jossa on koira. Isäntä hinaa koiran tarpeilleen aamuin ja illoin. Joka kerta koira nostaa jalkaa meidön tontin rajalla olevaan katulamppuun, kivasti on jo nurmikko lopettanut kasvamisen siitä kohtaa. Usein vääntää paskatkin muutaman metrin päähän tuosta. Isäntä kyllä kerää paskat pussiin, mutta aina voi jäödä kikkareita tai mitä jos koiralla on ripuli. Isännällä olisi mahdollisuus viedä koira toiselle puolelle tietä, matka lisääntyy 3 metriä. Ketuttaa ajella nurmikkoa, kun kengänpohjaan voi tarttua koiran paskaa. Olemme asuneet täss kohta 15 vuotta, mutta nyt hoodeille muutti sitten tälläinen koiranomistaja.
Kommentit (62)
Kuolisitko, jos puhuisit sen naapurin kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Jos se lamppu ja tontti ei ole teidän, se on ihan ok.
Joo, mutta meidän pitää hoitaa siitä nurmikonleikkaus. Et taida itse asua taajamassa omakotitalossa?
Vierailija kirjoitti:
Mieluumminostan etikkaa ja suihkutat valopylvään juureen.
Vierailija kirjoitti:
Ap: tuossa kaupungin nurmikaistalelleella on pieni pala ruohoa keltaisena
Naapuri: Aha?
Meidänkin kadulla voi helposti tarkistaa kenellä on koira ja kenellä ei, etenkin talvella se on selvästi nähtävillä. Ne, joiden katuliittymän kohdilla hangessa ei ole keltaista lunta ja kikkareita, ovat todennäköisemmin koirallisia. Kukapa nyt koiransa antaisi oman portin pieleen kusta.
Olen huomannut sellaisen asian, että ihmiset ottavat kritiikin paremmin vastaan huumorilla siivitettynä. Toisin sanoen neuvoisin menemään juttelemaan naapurille mukavia, rapsuttelet koiraa, ja johonkin väliin heität jonkun kevyen kommentin kulahtaneesta nurmikosta, niin eiköhän se sillä ratkea ja välitkin pysyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta meidän pitää hoitaa siitä nurmikonleikkaus. Et taida itse asua taajamassa omakotitalossa?
Pitääkö? Nythän sitä on vähemmän leikattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Meidänkin kadulla voi helposti tarkistaa kenellä on koira ja kenellä ei, etenkin talvella se on selvästi nähtävillä. Ne, joiden katuliittymän kohdilla hangessa ei ole keltaista lunta ja kikkareita, ovat todennäköisemmin koirallisia. Kukapa nyt koiransa antaisi oman portin pieleen kusta.
Estääkö se jonkun muun koiran kuseskelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sitten lakkaatte hoitamasta sitä kuin se olisi teidän oma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun taajamassa omakotialueella, eikä meille kuulu nurmikon leikkuu muuta kuin meille kuuluvilla mailla.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä koira ei tee tarpeitaan aivan kotipihaan. Sille en voi mitään, jos se pissaa tultaessa naapureiden kohdalle. Siitä ei ole mitään oikeaa haittaa. Ja meilläpäin on tilanne sama kuin ap, että tien viereiset alueet eivät ole tonttien omistajien omistamia. Kakat kerään, tietysti. Ei niistä mitään kikkareita jää kun on selkeät pökäleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs tämä velvollisuus tulee?
Roskikseen kannattaa laittaa tarra, että siihen voi jättää kakkapussit. Lisää keräämisintoa.
Ja niihin lamppuihin pissaa kaikki muutkin koirat, ei vain se naapurin koira, jonka reviiriä se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun taajamassa omakotialueella, eikä meille kuulu nurmikon leikkuu muuta kuin meille kuuluvilla mailla.
Meillä asemakaava-alueella nurmikko pitää hoitaa myös kaupungin puolelta jalkakäytävään asti, tulee jostain yleisestä määräyksestä. Tuo koirankusetus loppuu aika pian, kun sirottelee alueelle chilijauhetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ei asuta taajama-alueella, mutta naapuri kitisi, ettei meidän kohdalta ole leikattu nurmikkoa tien varresta. Kuuluuko se leikata vai ei? Koiranpaskaa sekin alue oli täynnänsä, kun sen kerran hoitelin oikein perusteellisesti kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä koira ei tee tarpeitaan aivan kotipihaan. Sille en voi mitään, jos se pissaa tultaessa naapureiden kohdalle. Siitä ei ole mitään oikeaa haittaa. Ja meilläpäin on tilanne sama kuin ap, että tien viereiset alueet eivät ole tonttien omistajien omistamia. Kakat kerään, tietysti. Ei niistä mitään kikkareita jää kun on selkeät pökäleet.
Minulle siitä on oikeaa haittaa, että portinpielessä on virtsaa ja ulostetta. Se on rumaa ja ällöttävää.
Koiranomistajat on kyllä itsekkäitä ja ajattelemattomia.
Helposti ajatellaan, että kun vie koiran siihen asuinalueen pienelle metsäkaistaleelle kakkimaan, ettei niitä ulosteita siitä tarvitse kerätä, kun "kyllähän metsän eläimetkin ulostaa metsään, eikä se ketään haittaa ja sinnehän ne maatuu". Mutta kun siinä pienellä metsäkaistaleella saman polun varrella käy kymmeniä koiranpaskattajia kolme kertaa päivässä ja jokainen jättää sen tuotoksen niille sijoilleen.
Tuskinpa se naapurin koira on ainoa sesse, joka lyhtypylvästä pitää huussinaan.
Vierailija kirjoitti:
Roskikseen kannattaa laittaa tarra, että siihen voi jättää kakkapussit. Lisää keräämisintoa.
Ja niihin lamppuihin pissaa kaikki muutkin koirat, ei vain se naapurin koira, jonka reviiriä se on.
Ja lisää porukan liikkumista meidän pihalla. Koirankakkapussien lisäksi roskikseen tuodaan esim. elektroniikkajätettä, joka ei sinne kuulu.