Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rehellisesti, onko lastesi ammatilla sinulle merkitystä?

Vierailija
07.07.2023 |

Olisitko halunnut lapsesi omalle alallesi tai opiskelevan pidemmälle? Onko merkitystä siivoaako lapsesi lentokoneita vai suunnitteleeko niitä?

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on, miksi edes kysyt?

Vierailija
2/72 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään väliä jos lapsi itse on tyytyväinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai on, miksi edes kysyt?

Millä tavalla? Kerro vähän tarkemmin.

Vierailija
4/72 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sen verran, että toivoisin hänen tekevän työtä, johon ei tarvitse lähteä joka aamu sillä mielellä, että kylläpä ahdistaa.

Vierailija
5/72 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli koneinsinööri kunniaan 👍

Vierailija
6/72 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmille oli ihan sama homma minkä ammatin hommasin. He sanoivat alusta lähtien, että he ovat onnellisia, jos minä olen onnellinen. Tee vaan niin kuin parhaaksi tunnet. 

Vierailija
7/72 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmille oli ihan sama homma minkä ammatin hommasin. He sanoivat alusta lähtien, että he ovat onnellisia, jos minä olen onnellinen. Tee vaan niin kuin parhaaksi tunnet. 

Itsellä ei siis ole lapsia, mutta oli aivan ihanaa, kun kotona ei painostettu mihinkään ammattiin vaan sai täysin tehdä omat päätkökset. Tee mitä vaan, me tuetaan sinua. 

Vierailija
8/72 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niillä lasten ammateilla tietenkin merkitystä. Onhan ammatti yleensä ihmiselle itselleen iso asia. Toivon, että lapset pääsevät ammatteihin, joissa viihtyvät. Toivon, että unelma-alaa valitessaan ottavat siitä selvää ja pohtivat asiaa huolella. Ymmärrän, että alaa voi myös vaihtaa, jos eka valinta ei kiinnosta tai työllistä eläkeikään asti.

Vierailija
9/72 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään merkitystä. Olen positiivisesti yllättynyt jos joku joskus saa ammatin opiskeltua ja pääsee töihin edes vähäksi aikaa.

Vierailija
10/72 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan niillä lasten ammateilla tietenkin merkitystä. Onhan ammatti yleensä ihmiselle itselleen iso asia. Toivon, että lapset pääsevät ammatteihin, joissa viihtyvät. Toivon, että unelma-alaa valitessaan ottavat siitä selvää ja pohtivat asiaa huolella. Ymmärrän, että alaa voi myös vaihtaa, jos eka valinta ei kiinnosta tai työllistä eläkeikään asti.

Mutta halusitko lapsesi tietylle alalle tai opiskelevan enemmän? Se on eri asia kuin haluaa vaan löytävän hyvän ammatin. 

Vierailija
11/72 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan mun vanhempia jossain vaiheessa kiinnosti, nyt toivoo että tekisin mitä tahansa töitä

Vierailija
12/72 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tietenkin. Haluan, että lapsillani tulee olemaan hyvä taloudellinen tilanne ja sellainen työ, joka ei runtele elämää.

Olen itse tehnyt monenlaista työtä ja todennut, että kaikki ei vain ole ihmisarvoista hommaa. Mitä on sellaisessa elämässä, kun töiden lisäksi ei jaksa enää mitään muuta? Ja siitä raatamisesta saa vain juuri ja juuri ruokaa pöytään ja jokin autohuolto sitten kaataakin koko talouden. Aina täytyy stressata ja pelätä riittääkö rahat. Miksi mä sitä lapsilleni haluaisin?

Vierailija
13/72 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sinä ap tajuat, että näillä nykyajan nuorilla ei ole mitään toivoa. Ne valmistuu ikuisiksi pätkätyöläisiksi ja työttömiksi. Niillä ei ikinä ala elämä, se on pelkkää minimituilla kituuttamista eläkkeelle asti. Välissä jotain lyhyitä pätkiä jonka taloudellinen hyöty imetään pois kun se vie puolen vuoden tuet sitten kun jäävät työttömäksi. Ei näiltä sovi odottaa mitään eikä kasata paineita koska heidät on laitettu tänne epäonnistumaan kaikessa mitä ikinä yrittävätkin tehdä, me ollaan järjestetty maailma nyt niin heille.

Vierailija
14/72 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli haluatko, että lapsesi on?

A) koneinsinööri

B) palveluvastaava

Vierailija
15/72 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi suoritti juuri akateemisen tutkinnon, pelkään vaan että hänen tuleva työnsä ei ole ihan lähellä.

Vierailija
16/72 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat työelämään asti ehtineet lapseni ovat tyytyväisiä siihen mitä tekevät ja se on minusta aivan mahtava juttu. Koskaan en ole lasteni ammativalintaa rajoittanut vaan kannustanut tekemään sitä mistä tykkää ja hyvin on kantanut elämässä. Kuopus menee lukioon, saa nähdä mikä siitä sitten tulee.

Vierailija
17/72 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko merkitystä siivoaako lapsesi lentokoneita vai suunnitteleeko niitä?

.

Miksi kukaan ei vastaa tähän?

Kumpi noista!!!!

Vierailija
18/72 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kyllä oo! Lähinnä jaksan ihmetellä, kuinka meidän geeneillä varustetut, voivat olla maistereita 😅! 3 on, neljäs valmistumassa. Itse oon lukion jättänyt aikanaan kesken, ja mies opiskellut puusepäksi. Kauas on siis omenat pudonneet puusta..

Vierailija
19/72 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon ammatteja, jotka ovat ihan ok. Mutta jos lapseni vaikka haluaisi opettajaksi, niin totta kai yrittäisin selittää, että pedofiilistely on väärin.

Vierailija
20/72 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon vain, ettei lapseni siivoa lentokoneita, eikä ainakaan valmista niitä. Ja miksikö? Ne päästöt.

Yhden Phuketin lennon päästöillä perhe autoilee yli 10 vuotta.