Rehellisesti, onko lastesi ammatilla sinulle merkitystä?
Olisitko halunnut lapsesi omalle alallesi tai opiskelevan pidemmälle? Onko merkitystä siivoaako lapsesi lentokoneita vai suunnitteleeko niitä?
Kommentit (72)
Ei mitään väliä jos lapsi itse on tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai on, miksi edes kysyt?
Millä tavalla? Kerro vähän tarkemmin.
On sen verran, että toivoisin hänen tekevän työtä, johon ei tarvitse lähteä joka aamu sillä mielellä, että kylläpä ahdistaa.
Mun vanhemmille oli ihan sama homma minkä ammatin hommasin. He sanoivat alusta lähtien, että he ovat onnellisia, jos minä olen onnellinen. Tee vaan niin kuin parhaaksi tunnet.
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmille oli ihan sama homma minkä ammatin hommasin. He sanoivat alusta lähtien, että he ovat onnellisia, jos minä olen onnellinen. Tee vaan niin kuin parhaaksi tunnet.
Itsellä ei siis ole lapsia, mutta oli aivan ihanaa, kun kotona ei painostettu mihinkään ammattiin vaan sai täysin tehdä omat päätkökset. Tee mitä vaan, me tuetaan sinua.
Onhan niillä lasten ammateilla tietenkin merkitystä. Onhan ammatti yleensä ihmiselle itselleen iso asia. Toivon, että lapset pääsevät ammatteihin, joissa viihtyvät. Toivon, että unelma-alaa valitessaan ottavat siitä selvää ja pohtivat asiaa huolella. Ymmärrän, että alaa voi myös vaihtaa, jos eka valinta ei kiinnosta tai työllistä eläkeikään asti.
Ei ole mitään merkitystä. Olen positiivisesti yllättynyt jos joku joskus saa ammatin opiskeltua ja pääsee töihin edes vähäksi aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Onhan niillä lasten ammateilla tietenkin merkitystä. Onhan ammatti yleensä ihmiselle itselleen iso asia. Toivon, että lapset pääsevät ammatteihin, joissa viihtyvät. Toivon, että unelma-alaa valitessaan ottavat siitä selvää ja pohtivat asiaa huolella. Ymmärrän, että alaa voi myös vaihtaa, jos eka valinta ei kiinnosta tai työllistä eläkeikään asti.
Mutta halusitko lapsesi tietylle alalle tai opiskelevan enemmän? Se on eri asia kuin haluaa vaan löytävän hyvän ammatin.
Varmaan mun vanhempia jossain vaiheessa kiinnosti, nyt toivoo että tekisin mitä tahansa töitä
On tietenkin. Haluan, että lapsillani tulee olemaan hyvä taloudellinen tilanne ja sellainen työ, joka ei runtele elämää.
Olen itse tehnyt monenlaista työtä ja todennut, että kaikki ei vain ole ihmisarvoista hommaa. Mitä on sellaisessa elämässä, kun töiden lisäksi ei jaksa enää mitään muuta? Ja siitä raatamisesta saa vain juuri ja juuri ruokaa pöytään ja jokin autohuolto sitten kaataakin koko talouden. Aina täytyy stressata ja pelätä riittääkö rahat. Miksi mä sitä lapsilleni haluaisin?
Kai sinä ap tajuat, että näillä nykyajan nuorilla ei ole mitään toivoa. Ne valmistuu ikuisiksi pätkätyöläisiksi ja työttömiksi. Niillä ei ikinä ala elämä, se on pelkkää minimituilla kituuttamista eläkkeelle asti. Välissä jotain lyhyitä pätkiä jonka taloudellinen hyöty imetään pois kun se vie puolen vuoden tuet sitten kun jäävät työttömäksi. Ei näiltä sovi odottaa mitään eikä kasata paineita koska heidät on laitettu tänne epäonnistumaan kaikessa mitä ikinä yrittävätkin tehdä, me ollaan järjestetty maailma nyt niin heille.
Eli haluatko, että lapsesi on?
A) koneinsinööri
B) palveluvastaava
Mun lapsi suoritti juuri akateemisen tutkinnon, pelkään vaan että hänen tuleva työnsä ei ole ihan lähellä.
Molemmat työelämään asti ehtineet lapseni ovat tyytyväisiä siihen mitä tekevät ja se on minusta aivan mahtava juttu. Koskaan en ole lasteni ammativalintaa rajoittanut vaan kannustanut tekemään sitä mistä tykkää ja hyvin on kantanut elämässä. Kuopus menee lukioon, saa nähdä mikä siitä sitten tulee.
Onko merkitystä siivoaako lapsesi lentokoneita vai suunnitteleeko niitä?
.
Miksi kukaan ei vastaa tähän?
Kumpi noista!!!!
No ei kyllä oo! Lähinnä jaksan ihmetellä, kuinka meidän geeneillä varustetut, voivat olla maistereita 😅! 3 on, neljäs valmistumassa. Itse oon lukion jättänyt aikanaan kesken, ja mies opiskellut puusepäksi. Kauas on siis omenat pudonneet puusta..
On paljon ammatteja, jotka ovat ihan ok. Mutta jos lapseni vaikka haluaisi opettajaksi, niin totta kai yrittäisin selittää, että pedofiilistely on väärin.
Toivon vain, ettei lapseni siivoa lentokoneita, eikä ainakaan valmista niitä. Ja miksikö? Ne päästöt.
Yhden Phuketin lennon päästöillä perhe autoilee yli 10 vuotta.
Tottakai on, miksi edes kysyt?