Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eloisat tiistaina =)

12.12.2006 |

Huomenta kaikille.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei väsymys hellitä yhtään. Aamulla oli jo toivoa että jaksaisi sentään jotain tehdä, kunnes istahdin sohvalle, ja tsippasin siihen. Oon joutunu ottaa tänään kahdet päikkärit, mut vieläkin on silmät ihan killissä x) Aamusta asti oksettanut, ja vatsakin tuntuu olevan vähän sekasin. Vatsassa on myös ihme olo jotenkin, vähän samanlainen kuin ennen kuukautisia. Nyt stressaakin, ettei vaan mene kesken.

Täällä tuntuu kovin moni potevan flunssaa, paranemisia sinnepäin. Täällä myös tyttö on pienessä nuhassa, kunpa nyt vaan jäisi siihen, eikä kuume nousisi. Ja toivottavasti ei muhun tartu, kun veto on jo muutenkin lopussa.

Tervetuloa vielä uusille:)

Terv. Falz

Vierailija
2/16 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se päivä taas melkein hurahtanut, onneks toisaalta päivät menee aika nopeesti, ku touhua riittää pojan kans.

Tänään käytiin vauvakerhossa, mikä on 0-1 vuotiaille, vietettiin pikkujoulua.

Eräs äiti mainitsi mulle kerhossa, että oletpas pirteän näköinen. Ajattelin, että kohta kysyy olenko raskaana, mutta en tainnut jäädä vielä " kiinni" .

Muuten olo ihan hyvä, kovasti odotan neuvolaan pääsyä mikä on 21.12.

Jänskättää mitä siel sanotaan.

Mut eipä tällä kertaa kummempia, taitaa väsymys kohta voittaa:)

Iivokki 6+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa podetaan ihan hirveää väsymystä. Töissäkin meinaa väkisin painua silmät kiinni kun hetkeksikin istahtaa alas. Työpaikalla en ole kertonut kuin 2, että olen raskaana. Meillä on töissä tällä hetkellä 3 äitiyslomalla ja 4 raskaana minun lisäksi eli aika paljon n.50 työntekijän porukasta ja tiedän vielä 2 muuta jotka yrittävät vauvaa.

Onpas flunssaa potevia paljon kai se on tää vuoden aika ja lämpimät säät niin ei pääse pöpötkään kuolemaan niin kuin kovalla pakkasella. Itselläkin hieman kurkku kipeänä, mutta toivottavasti se jäisi siihen.

Taidan mennä iltapuuhiin pojan kanssa. Onneksi on huomenna vapaapäivä niin saa nukkua päikkärit.

Paranemista kaikille flunssaisille.

-MV-

Vierailija
4/16 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uusi täällä ja toivottavasti pysyn joukossa :)

Olen siis 29 v. ja kyseessä on nyt kolmannen lapsen odotus. Esikoinen on 4-vuotias poika ja kuopus-tyttö täyttää 2 ihan tämän vuoden lopulla.

Oireita ei ole vielä oikeastaan yhtään ja se vähän huolestuttaa. Satunnaista vatsakipua joskus ja kamala väsymys, mutta se väsymys on kroonista ja rakastan nukkumista, joten sitä ei nyt lasketa kunnon oireeksi :) Olisin halunnut ultraan jo ennen joulua, mutta on vielä niin vähän viikkoja kasassa ettei ultrassa välttämättä näkyisi vielä mitään, joten täytyy sinne menoa siirtää joulun jälkeen. Neuvolaan ilmoitan raskaudesta ensi viikolla, jos vain kaikki on silloin vielä hyvin.

Nyt lapset kiskovat joka suuntaan, ei pysty tämän enempää tarinoimaan. Jatketaan siis harjoituksia ;)

Flina rv 5+4

Vierailija
5/16 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voidaan erittäin pahoinvoivasti...vessassa saa juosta melko usein ja ei oikein pysty tekee mitään ku kaikki ällöttää...erilaiset hajut tekee huonon olon...esim kissan vessaa kun putsaa niin mienaa väkisin tulla oksu..myös kun pesen pyykkiä ja laitan astioita koneeseen niin oksu tulee :/ Meillä on 10kuukautinen koira myös mikä rassaa aika paljon. Se on vielä niin pentu ja riehuu kamalasti. Poikaystävältä murtui ranne, joten koiran ulkoiluttaminenkin jää lähinnä minulle :/ mutta pitää nyt vaan yrittää jaksella ja olla stressaamatta liikoja. Mutta paranemisia muille ja palaillaan. Ainiin sain varattua neuvolan.Se on 27.12 :)

Vierailija
6/16 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omille vanhemmille on nyt kerrottu-eikä siinä ollut riemulla rajaa. Olenhan mä ainoa lapsi ja eka lapsenlapsi on kyseessä:) Sanoin kuitenkin, että ollaan varovaisia, kun ei ikinä tiedä mitä tapahtuu.... Pientä etomista ja väsymistä on ollut. Muuten olo on ollut hyvin. alavatsa taitaa olla vähän turvoksissa...

esmaralda 5+5

Vierailija
7/16 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole tänään vuotanut oikeastaan yhtään! Aivan mahtavaa! Muutenkin olo on aivan ihana! Aika pian alkaa etomaan, jos ei syö tarpeeksi usein, mutta sitten pahaolo menee nopeasti ohi. En oo tänään nukkunut edes päikkäreitä ja mulla on ollut niin paljon energiaa, että hyvä että housuissa olen pysynyt! :)

Jospa tässä nyt pääsis rauhassa nauttimaan tästä raskaudesta ilman hirvittäviä huolia. Ainahan sitä huolehtii kaikenlaista, mutta kyllä tuo veren vuoto oli mulle ainakin todella pelottavaa ja siihen yhdistettynä se hirvittävä vatsakipu. Huih!

On tämä elämä ihanaa! (psst...eilen se tais olla kamalaa... :) )

Stefy 5+2

Vierailija
8/16 |
13.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikille!

Olen uusi tässä seurueessa ja ikää on jo 45. Minulla onkin jo aikuisia toiset lapset tyttö 24 ja pojat 22 ja 17.

Nyt on vähän ihmeellinen olotila kun ei oikeestaan ole yritetty vauvaa enää pitkään aikaan, on vaan jäänyt ehkäisy kokonaan hoitamatta ja nyt sitten olen kait raskaana. Tosin viikkoja on niin vähän, että onhan se tuulimunaraskaus ihan mahdollista.

Enkä oikein vielä tiedä sitäkään että mites mies asiaan reagoi. En ole saanut vielä sanottua, kun sulattelen asiaa vielä itsekin. Tein tuossa illalla vasta raskaustestin.

Tilanne on pirun vaikea sen vuoksi, että mulla on polvissa kulumat ja on jo nyt aika vaikeaa kaupassa asiointi yms.

Siinä mielessä ihan hyvä olotila, että mulla ei ole koskaan raskauden aikana ollut mitään pahoinvointia - eikä ole nytkään. Rinnat ovat vain nyt aika kipeät.

Mirjalii rv 5+4

Vierailija
9/16 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole yhtään parempi, päinvastoin.

Nyt kuumetta kolmatta päivää, ja koko kroppa huutaa apua. Ajatus raskaudesta tuntuu ihan unikuvalta.

Kiitos Helga 76 kommentista, muistelinkin että sinulla oli ankara flunssa myös. Toivottavasti minullekin käy hyvin kuten sinulle ja mahdollinen vauva pysyy matkassa.

Mutta tällä kuumeiselle päällä tuo ajatus tuntuu niin kaukaiselta.

Tätä olotilaa ei toivoisi pahimmalle vihamiehellekään.

Mutta mukavaa päivän alkua teille kaikille =)

Gaia (ehkä rv 7+)

Vierailija
10/16 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4 tyttöä viidestä tosiaan sairaana. Viime yönä nousi vauvaan kuume ja toissa yönä oli tuo 5v kuumeessa ja on edelleen. Sitä ennen, ja vieläkin, oli 9v ja 7v ... Toi esikoinen yskii että saa nähä säästyykö tältä : se ei oo ollu kuin kerran antibioottikuurilla ja sekin viime talvena vaikka ikää on kohta 12v ! Kunpa itte säästys tältä.

Vähän on " huono-äiti" -fiilis kun ei ehdi joka paikkaan ja tiskipöytä on täys tiskejä, pyykit pesemättä ja eilen illalla tuli itellekkin huono olo. Tästä se äklötys alkaa :o/

Väsyttää niin mahottomasti että jos vähän tohon sänkyyn oikasis ittesä kun ukkokin on vielä huomisen kotosalla. Ei minusta ole tällaisena hyötyä kellekkään, mutta jos sitä unta sais niin jaksaisi taas :o)

Parempaa tiistaita muille mammoille

Rapuäiti ja lahja 6+0

Vierailija
11/16 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toipumista kaikille flunssaisille!

Minä olen toistaiseksi välttynyt taudilta, esikoinen kärsii flunssasta nyt kolmatta viikkoa. Kuumetta ei ole ollut mutta räkää valuu sitäkin enemmän ja välillä huomaa että on ihan veto pois. Mulla on nyt aamuisin ollut kurkussa tosi paksua limaa mutta muita flunssaoireita ei ole ollut. Toivottavasti ei tulekaan.

Huonovointisuus tuntuu lisääntyvän kuten jatkuva paleleminen. Etova olo tule aina välillä, ei mitenkään erityisesti aamuisin vaan pitkin päivää. Esikosta oli samanlaista oloa, silloin en oksentanut kuin kerran koko aikana, toivottavasti nyt menisi samalla linjalla. Sikäli nyt on erilainen olo kuin viimeksi että nyt ei tee mieli syödä jotain koko aikaa, viimeksi piti olla käden ulottuvilla aina jotain naposteltavaa (=viinirypäleitä, kirsikkatomaatteja tai salmiakkia) joilla sai pahan olon pidettyä poissa. Tosin kyllähän sitä tässä ehtii.

Yritän päivittää tuon esittelylistan tänään.

V2.0, 6+2

Vierailija
12/16 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin etova olo jatkuu, mutta oksentaa ei ole vielä tarvinut, kumpa ei tarvitsisikaan. Esikoisen aikoihin oli etovaa oloa muutaman viikon ja se oli siinä, kuopuksen kohdalla rv 8 lähtien oksensin taukoamatta kaksi viikkoa, katsotaan kuinka nyt käy, kaikki kuitenkin otetaan vastaan, jos vaan masuasukki pysyisi mukana!

Joulua tässä olen aloittanut valmistelemaan ja laatikoita tekemään, pipareita paistamaan ja vielä ajattelin pyöräytellä naapureille suomalaiset piparkakkutalot =) ja tietenkin karjalanpiirakoita =) Tänä jouluna teenkin itse kaikki, vieraaksi saamme veljeni sekä muutaman paikallisen ystävän maistamaan suomalaisia jouluherkkuja ja katsomaan joulupukkia, täällä kun perinteet ovat erilaiset. Mites muiden jouluvalmistelut? Koitan itse saada kaikki hyvälle mallille jos vaikka pahoinvointiaalto iskee niin saa sitten rauhassa pötkötellä.

Nyt aamiaisen tekoon, mukavaa tiistaita kaikille ja pirteyttä päivään =)

Duracel rv 6+5 tai 7+5

Vierailija
13/16 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoittavia nuo lentsut, meillä jäi isi kotiin sängynpohjalle, sinne olis kyllä tehny mieli munki jäädä.

Olipahan yö! Tein eilen pitkän työpäivän, ja kömmin jo ennen esikoista sänkyyn. Puolentoista tunnin nukkumisen jälkeen heräsin ihan kamalaan pahoinvointiin, tuntu että oksu tulee just! Nousin ylös syömään tai juomaan jotain, ja kävin samalla vessassa, niin johan tuli paperiin vaalenpunaista, hui! Eipä uni sitte silmään tullukaan pariin tuntiin ja vessassa kävin vielä pari kertaa. Ei mitään enää näkyny, ja johan tuo tajuton pahaolokin kertoi kaiken olevan ok, mutta säikähin!

Olo on edelleen hutera, esikoisesta en ainakaan yöllisiin pahoinvointikohtauksiin heränny, kummallista. Esikoisesta kyllä oli jatkuva " krapula" .

Ens viikon ultraa odotellessa

Emma rv5+4

Vierailija
14/16 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaavaa tuollainen sairastelu. Ottakaa nyt kaikki vaan levon kannalta niin paljon kuin mahdollista.

Minä töissä ja olo sekava. Kerroin yhdelle työkaverille odotuksesta kun tuntui että oli täällä pakko jollekkin kertoa. Tuntuu niin kuin valehtelis koko ajan jos ei kerro. Viikkoja vielä niiiin vähän että en halua muille kertoa, ensi vuoden puolella sitte joskus ku alkaa olla se 12 vkoa kasassa.

Jännittää se asian kertominen muutenkin hirveästi...en usko että tämä mun työyhteisö on kovin odotus/vauvamyönteinen.... Lähes kaikilla täällä on kyllä lapsia, mutta ne on jo vähintään ala-asteikäisiä ja lapsista ylipäätään puhutaan tosi vähän. Niin ja miehiä on työpaikalla suurin osa. Tämäkin työkaveri (nainen) jolle kerroin oli lähinnä järkyttynyt. Eikä missään tapauksessa innostunut. Yritti kyllä kannustaa ja sanoi että " no, sitten ne lapset ainakin on tehtynä" . Eikä sen suhtautuminen kyllä yllättänyt ja ajattelen että tämä ihminen ottaa uutisen varmaan parhaiten vastaan kaikista.

Sillaikin on epärehellinen olo, että oon aloittanu tässä uudessa työpaikassa vasta reippaat 3 kuukautta sitten ja nyt sit jo raskaana. Pelkään miten pomo suhtautuu ja että jään jollain lailla työyhteisön ulkopuolelle. Onko kenelläkään itsellään tai jollain tutulla samanlaisia kokemuksia?

Yritän ajatella että eihän tämä asia täällä kenellekään kuulu, mutta stressaan silti ihan hirveästi. Oon tottunu olemaan kiltti tyttö ja nyt on sellainen pettäjä olo vaikka vauva on toivottu ja odotettu.

Kun pieni nyt pysyis mukana ja kaikki täällä töissä sulattaisivat aikanaan uutisen hyvin. Enkä paljastuisi mahani kanssa ennen kuin on aika. Turvotus meinaan tuntuu vaan lisääntyvän. Onneksi tulee toi joulu tähän väliin, saa hengähtää omissa oloissa.

Paha olo jatkuu ja se hyvä. Niin kauan kun oireita riittää niin olo on turvallinen. Noin viikon päästä sitte se ultra.

Mukavaa tätä päivää kaikille.

mötiäinen raskausviikoilla 5+0

Vierailija
15/16 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Esittäydyn niille jotka eivät ole minuun vielä törmänneet. :-) Olen siis kahden poikalapsen (01/2004 ja 09/2005) äiti Uudeltamaalta. Nyt odotan siis kolmatta lastamme. Meille tulee kaikkien lapsien välille alle 2 v. ikäero.

Varasin varhaisraskaudenultran 21.12 eli olen silloin rv 7+6. Tosin musta tuntuu, että raskausviikkoja vois olla vähemmän, koska mulla on pitkä kierto. No katsotaan mitä ultrassa näkyy. Toivottavasti sieltä vauveli löytyy ja sydämen syke näkyisi.

Välillä tulee etovaa oloa, mutta en ole vielä kertaakaan oksentanut. Voin todella pahoin aikaisemmissa raskauksissa. Oksensin melkein rv 20 saakka. :-p

Huomenna menen jouluostoksille ja melkein kaikki lahjat ostamatta.

Tarrasukkia ja vauvaliimaa meille kaikille!

T: Ona rv 6+4

Vierailija
16/16 |
12.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvotus on vähitellen laimentunut tai sitten olen tottunut siihen. Mahaa ei myöskään arista niin housujen puristuksessa ja rinnatkin alkaa olla ok. Hieman mietityttää tämä oireiden lieventyminen, että onko kaikki ok, mutta esikoiseltakaan minulla ei ollut mitään raskausoireita. Noh, aika näyttää. Syyskuinen keskenmeno tekee varovaiseksi sen suhteen mitä uskaltaa odottaa. Mutta ihan positiivisella mielellä olen. =)

Minulla on myöskin täyspaska työpaikka (itse työ on ihanaa, minulle sopivaa, hyväpalkkaista ja koulutusta vastaavaa), tai ainakin täyspaska pomo. Ainakin tämän päivän jälkeen odotan sitä, että voin kertoa siitä että olen raskaana ja jään äitiyslomalle silloin ja silloin. :) Olen ainoa nainen, jolla on lapsia, täällä pinenellä työpaikallamme, mutta tuo pomo on sellainen persoonallisuushäiriöinen sadisti, joka ei lapsettomana sinkkumiehenä ymmärrä eikä halua ymmärtää mitään. Minutkin itse asiassa vakinaistettiin juuri, mutta sillä ei raskauden ajoituksen kanssa ollut mitään tekemistä. Olimme jo vuoden yrittäneet pikkukakkosta, ja raskaus sattui vaan osumaan samaan aikaan. En malta odottaa äitiyslomaa ja sen aikana mitä todennäköisimmin tapahtuvaa työpaikanvaihtoa. :D