*~*~* Enskat tiistaihin *~*~*
Maanantain jutut:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9051519&p=&mpage=1&tmode=…
Kommentit (21)
Tulin juuri Jorvista jossa kävin katsomassa pikkusiskoni muutaman tunnin ikäistä poikaa, ai että millainen nykerönenä oli, saispa jo oman kainaloon.
Iso poika oli 52 senttiä ja 4250 g aika vaikea synnytys oli ollut, imukupilla olivat sitten vetäneet pois kun sisko ei ollut enää jaksanut ponnistaa ja sydänäänetkin oli kaikonneet, mutta loppu hyvin kaikki hyvin.
Eilen se vielä ramppasi päivällä sellossa ostoksilla ja oli tehnyt vaikka mitä 23 aikaan oli sitten tulleet ekat kipetä supistukset ja lapsivedet oikein holahtamalla, niin sen näkee ettei sitä lähtöä koskaan tiedä etukäteen.
Kaimani, meilläkin neiti viihtyi poikittain koko ajan ihan viikolle 36 asti, eikä vaihtanut asentoaan kertaakaan, mitä sitä turhaan kääntymään kun tilaa kerran on ja asento on hyvä, liikkeitä meillä on ollut kokoajan ihan hirmuisesti, sen verran on kipakka täti masussa, mies jo meinasi ostaa viikonloppuna sellaisen pienen nyrkkeilysäkin kun näki lelukaupassa sellaisen, mutta sain kuitenkin toppuuteltua.
Poppis on hyvä ja leipoo tännekkin kakkua, mieluiten sellaisen juustokakun missä on mansikoita...
Jaha, nyt ruokaa laittamaan, alkaa olla nälkä kun tuli aamulla sellainen äkkilähtö sairaalaan siskon luo, hyvä kun maltoin aamiaista syödä.
Huomenna TAAS neuvolaan, yhtään ei jaksais taas sinne rampata, mutta kait se on pakko.
AA ja neiti 39+5 ( vaikka eilen yritin jo samaa väittää )
Sirulla ollut kyllä varsin miellyttävän oloinen maanantaipäivä :D Selvisit kuitenkin kunnialla tiistaihin, hyvähyvä!
AA:n neidillä onkin sitten ihan samanikäinen serkku :) Meillä ei taida serkkuja syntyä Rumpalille ainakaan kymmeneen vuoteen, jos sittenkään. Pikkuveli on vasta 11 ja sisko, vaikka suurinpiirtein ikäiseni onkin, on vannonut, ettei koskaan hanki lapsia. Voihan sillä siskolla mieli muuttuakin, eihän tuo ole vasta kuin 19, mutta tuskin ainakaan ennen kolmeakymppiä on ehtinyt kypsyä siihen ajatukseen, että tekisi sittenkin lapsen. Ottaa kuulemma mielummin koiran :]
Jos joku jättää viime tippaan asioiden hoitamisen, niin se on kyllä tämä tyttö o/ Huomenna pitäisi palauttaa kaksiosainen essee, josta olen tehnyt vasta ensimmäisen osan ja huomenna olisi myös tentti, johon pitäisi lukea (en siis ole vielä aloittanutkaan). Mitenhän sitä oppisi hoitamaan asiat ajallaan, jottei aina joutuisi tällaiseen tilanteeseen, että kaikki asiat kasaantuvat tällä tavoin :p (No voi se olla että jätän tentin tekemisen ensi vuoden puolelle, kattoo nyt. Tuo essee kuitenkin tärkeämpi saada valmiiksi huomiseen mennessä.)
Tuun hulluksi, jos en pian pääse lenkkeilemään!! On ollu niin kurjat ilmat, ettei ole paljon viitsinyt nokkaansa ulkona näyttää ja nyt sitten ollut näitä opiskeluhommia, kun ilmat olisivat jotenkuten antaneet myöten. Plääh. Ehkä huomenna tai viimeistään loppuviikosta pääsee ulkoilemaan.
Olisipa kyllä kiva treffata enskoja. Oon tainnut ennenkin kysellä vähän, että josko olisi Oulun suunnalla asuvilla enskoilla kiinnostusta tavata, mutta ei ole oikein ottanut tuulta purjeisiin mun ehdottelut :/ Enkä päässyt silloin kun Oulun vauvapuolen enskoilla oli treffit, vaikka kävivät täälläkin informoimassa ajankohdasta yms. Harmittaa. Pitää kai lähteä lentämään tai junailemaan sinne etelään, jotta saisi nähdä, että keiden kanssa täällä oikein kuulumisia vaihteleekaan :)
Nyt esseen kimppuun (joopa joo).
Han ja Rumpali 32+6
Ekaksi kuitenkin kovasti onnitteluja Ladielle!!! :)
Tänään taas piti raahautua neuvolan tädin juttusille. Vähän jo salaa toivoin, että tällä viikolla ei enää tarvitsisi, mutta vielä mitä... No, kaikki hyvin ja täti toivotteli vielä ensi viikollakin tervetulleeksi. Lupasi silloin laittaa sitten jo lähetettä äitipolille yliaikaisuuden vuoksi, kun nuo joulupyhät tulevat väkisinkin väliin.
Tänään siis rv 39+2 ja seuraavia mittaustuloksia:
RR 113/74
pissa puhdas
paino +200g/vko
SF-mitta 35
Turvotukset:-
RT, pää ei ole kiinnittynyt edelleenkään.
Syke hyvä, vahva ja vaihtelut ok. (n. 130 kieppeillä edelleen)
Liikkeet ++
Seuraava aika siis ensi ti 19.12.
AA: eikös olekin hassua, että alkuraskaudesta oikein odotti, että pääsisipäs sinne neuvolaan mahdollisimman usein ja nyt on kauhee raahautuminen sinne. Yhtään ei huvittaisi. :) aika aikaansa kutakin... Onnittelut tädiksi tulemisen johdosta!
Hanille tsemppiä opiskeluun, viimeisenä iltana pakon edessä voi joskus syntyä todella esimerkillisiä tuotoksia! (usein tulee myös siivottua, tiskattua jne. ennenkuin voi aloittaa työskentelyn... Hyvin on muistissa kaikki tuo " välttämistoiminta" , vaikka tällä hetkellä ei tarvitsekaan opiskella.) :)
Iida-linnealle jaksuja! Hyvä, että sait lääkärille ajan, varmaan kirjoittaa sulle sairaslomaa. Älä työasioista stressaa vaan ota levon kannalta. Toivottavasti ovat ohimeneviä kipuja. Onneksi masukki vaikuttaa reippaalta.
Poppis yrittää nyt vain lomailla :) Kakun leipominen kuulostaa tosi hyvältä idealta. Ai niin, olikos sulla huomenna se vanhenemispäiväsi? :)
Siru oli ollut tänään kampaajalla. Toivottavasti se vähän lievensi eilispäiväsi koettelemuksia? Mäkin sain tänään uuden tukan. Leikkautin aika lyhyeksi, kun en meinaa pariin seuraavaan kuukauteen mennä kampaajalle... Nyt on sitten helppohoitoinen mammatukka. Ja ei muuta kuin synnyttämään jo tukankin puolesta! (kunpa...)
Kipalle tervetuloa joukkoon mukaan!
Nyt tämä mammutti hiippailee kohti keittiötä ja syö reippaan iltapalan. Jos vaikka jaksaisi nukkua, viime viikkojen yöt kun ovat olleet välillä tosi onnettomia... Väsyttää, mutta ei nukuta... No, ehkä tänä yönä...
AI niin, lähettäkää nyt ihmeessä niitä suppareita tänne. Ei nappaisi jouluaattoa sairaalassa viettää...
Keinuhepo ja Sitruuna 39+2
Jaksoinpas tulla piipahtamaan :) Aika väsynyttä ja kiireistä on ollut elämä. Ylihuomenna alkaa " joululoma" opinnoista ja alkaa kausiapulaisen hommat :/ Loma tekisi gutaa, mutta enää ei oikein kehtaa irtisanoutua...
Han, tsemppiä opiskeluhommiin! Kannettava ja sohva ei muuten välttämättä ole hyvä vaihtoehto - itsellä ei ainakaan tule siinä tehtyä mitään järkevää ;)
Sirulla on ollut hurja maanantai! Varmaan ärsytti. Toivottavasti kampaaja piristi tänään päivääsi :)
Kipako on uutena tullut paikalle? Ihanaa täällä on olla mukana tällä tavalla alkuvaiheen enskanakin :D
Peipposkalla ja mulla on sama vessarytmi yöllä ;) Voi kun olis kiva mennä illalla nukkumaan ilman, että tietää heräävänsä pian pissille...
(.) Alavatsa turvoksissa ja mahdoton väsymys! Pahoinvointi tulee ihmeellisinä aaltoina nykyään. Aamuisia bussimatkoja odotan aina kauhulla! Ei ole kamalan kiva oksentaa omaan pussiin bussissa :/
Ylihuomenna on muuten alkuraskauden ultra edessä :D Jännittää vähän. Vielä tässä vaiheessa olen aina välillä onnistunut jopa unohtamaan raskauteni, mutta torstain jälkeen voi olla, että en enää muuta voi ajatellakaan :)
Painun pehkuihin nyt kun kerta nukuttaa!
LiVe 7+5
Tänään olenkin ihan " ihmisten aikoihin" kirjoittelemassa. Aamulla heräsin väkisin jo 9:00 vaikka nummukaan menin vasta 02:15, jotta tänään uni tulis ajoissa ja rytmi korjaantuisi. Toivottavasti onnistuu!! :)
Mammis, älä huolehdi noista juustoista. Mä kun en oikein osaa olla tollanen ylivarovainen, olen syönyt aurajuustoa, keittämättömiä pakastevihanneksia ym kiellettyä aivan normaalisti koko raskauden ajan. Eli en ole muuttanut ruokavaliotani yhtään. Espanjassakin kun pari kk sitten käytiin, söin kaikkea mitä mieli teki=) Uskon että jos jotain " pöpöjä" on tullakseen, ne tulee muutenkin. Ehkä otan sit riskin, mut tietoisen sellaisen...
Poppis, mäkin mietin et jos kaveri kuitenkin tuolla pyörisi ja vaihtaisi paikkaa. Mut lääkäri ja neuvolatäti oli sitä mieltä, että on pysynyt np-ultrasta saakka tuossa paikassa. Kuulemma ei kauheasti tilaa liikkua varmastikaan ja näyttää siltä että tuohon paikkaan on vauvalla jokin syy miksi siellä on. Katsotaan josko jossain vaiheessa alkaa kuperkeikkoja heitellä:=)
Kaimalle ja Keinikselle suppareita että pääsette laitokselta kotiin hyvissä ajoin ennen joulua:) *sup sup*
Tänään oli sit synnytysvalmennus. Aika perussetin vetivät läpi, eli ei mitään ihan uutta. Paitsi että vahvistui olo että synnyttämään en varmastikaan lähde! Pelko ollut mulla syy lasten hankkimisen lykkäämiseen jo vuosikaudet ja nyt kun rohkaistuin raskaaksi tulemaanen, oli sektiopäätös hankittava varalle heti.
Pakko olla varalla, muuten ei pelko anna tilaa elää:( Jo synnytys
videota katsoessani päässä humisi, pyörrytti ja teki pahaa, vaikka oli tosi hyvä video, ei " pelottava" .. Olen antanut itselleni aikaa ja ajatellut että jos mieli muuttuisi tässä matkan varrella, mutta ei!! Tämä pelkosektio nykypäivänä aika arka aihe, jota monet ei ymmärrä lainkaan ja tuomitsevat. Mä kyllä olen koittanut kertoa rehellisesti siitä, mutta appivanhemmille esmerkiksi ei voi sanoa. He eivät ymmärtäisi sitä lainkaan. Onko täällä muuten muita tosiaan pelkääviä?? Vai olenko ainoa " jänishousu" porukassa:))
Nyt telkkua katsomaan..........
Aurora + Poitsu rv29+3
Täällä olis toinen jolla ois kiinnostusta Oulun treffeihin! En itsekään päässyt sillon marraskuun alussa kun oli juuri ne vauvalliset treffit.
Oiskohan muita halukkaita treffaamaan?
S 23+4
ei muistu mieleen nyt nikit, mutta kaikille tasapuolisesti!
Ja kai se niinkin on, etta kun tassa masua kasvatellaan, niin jossain vaiheessa (toivottavasti!) ma olen sitten puolestani senioriasemassa ja voin neuvoa " nuorempia" :-)
Ma oon vielakin aivan ihastuksissa meidan pikkuisesta otettuun ultrakuvaan, jaksaisin katsella sita tuntikaupalla. Ymmarran niita, jotka tulee aivan koukkuun noihin ultriin, ja kay niissa vahan valia. Yritan kuitenkin odottaa siihen rakenneultraan asti. Kylla tasta odotuksesta on tullut paljon konkreettisempaa, kun on nahnyt etta asukki siella on (kun ei ulospain viela mitaan nay).
Live (tulikohan nikki oikein), missa vaiheessa taa paha olo helpottaa? Ma en varsinaisesti ole oksentanut kovinkaan montaa kertaa, mutta jatkuva kuvotus on paalla koko ajan ja ruokahalua ei ole ensinkaan. Talla hetkella tuntuu, etta tata tulee jatkumaan hamaan loppuun asti... :-P
kipa & tiukulainen 12+3
Aamuisin nukun sinne 11-12 saakka ja sit päivisin tossa jotain pientä puuhastelen kotona. Nää illat vaan olen virkeimmilläni, eli kyllä tässä jotain tälle rytmille on tehtäväv. Eihän kukaan elä tällaisella aikataululla:(
Ladielle ONNEA!! Suloinen " peikkotyttö" teillä, eli ihanat hiukset:))
Sirulla onkin kampaajapäivä edessä, nautihan siellä se varmasti piristää:=)
Mykis, koitan joo juoda nyt tästä edes paljon ja sukat hankin kans ensitilassa koska mammiksella ja kesikselläkin niistä ollut apua. Kiitos kaikille vinkeistä!!
Mammis, pidätkö siis herättyäsi nukkumaan menoon saakka sukkia ja vain yöt olet ilman?
Kaimaseni, hitsi kun sä olet jo lähellä h-hetkeä.. Aika kuluu kauheata vauhtia, tuntuu et just vasta ne tampereenkin treffit oli. Suppareita lähettelen josko saatais prinsessa ajoissa maailmaan ja toivottavasti vointi pysyy hyvänä eikä tule mitään hankaluuksia!
Iisa-linnealla oli ultra ollut, kiva kuulla että vauveli voi hyvin ja kaikki oli kunnossa=) Muuttivatko laskettua aikaa kun vastasi vähän pienempää?
Kesis, mä meilailen kun saan itseni taas kuntoon. Olisin voinut teidän kanssa Kamppiinkin tulla jos ei olo olisi ollu tällainen:( Mut koitetaan ens viikkoa tai joulun välipäiviä... Veden juonti ja sukat käyttöön niin eiköhän elämä ala voittaa! ;)
Kipa, Tervetuloa mukaan. Kyllä täällä on vasta plussanneista viimeisillään oleviin ihmisiä. Eli löytyy aina vertastukea ja kyllä me pidemmällä olleetkin muistetaan ekat viikot vielä hyvin:) Rohkeasti kirjoittelemaan!
Omassa navassa ei muutoksia, kolottaa, jomottaa, särkee, turvottaa:( Edelleenkään poika ei liiku kuin muutamana päivänä viikossa ja tuo tuntuu olevan samassa asennossa kuin on siitä np-ultrasta asti ollut. Siis miksi ihmeessä ei kääntyile ja vaihda asentoa moneen kuukauteen?! Missä vaiheessa teillä tullut liikkeet jokapäiväisiksi ja ovat alkaneet jo välillä " häiritä" . Kun mulla liikkeitä tosiaan tuntuu muutamana päivänä viikossa, mutta ei kovin voimakkaasti???
Tänään tiistaina onkin valmennus illalla klo 17:30, tulen sit kertomaan näytettiinkö 70-luvun synnytysvideo vai mitä ;=)
Aurora + Poitsu rv29+3
Minä olen väsännyt yhtä esseetä jostain viidestä asti (no okei, katsoin välissä Täydelliset naiset yms pientä puuhastelua), pitäisiköhän sitä jo nukkumaan joutua... Ei vaan tahdo huvittaa tuo sänkyyn meneminen, koska yöt on yhtä ähinää, puhinaa, torkkumista eikä suinkaan rauhallista ja katkeamatonta unta :pp Laskin, että herään n. 1-2 kertaa tunnissa, että kahdeksan tunnin yö" unien" aikana ehdin käydä hereillä sellaiset 8-12 kertaa. Ja joka kerta ei edes saa unta saman tien, vaan pitää pyöriä 40 minuuttia koittaen löytää hyvää asentoa. Valivalivali.
Aurora79, ehkä poitsusi viihtyy siinä asennossa missä on eikä siksi turhia kääntyile? :) Minäkin joskus toivon, että tuo Rumpalipoika vähän rauhottuisi, kun välillä tekee aivan kipeää, kun ryskää tuolla niin kovasti. Tietysti on ihanaa, kun on niin aktiivinen vauva, ei tarvitse paljon liikkeitä laskeskella. Toisaalta taas tänäänkin on koko illan särkenyt mahaa tuolta sisältä päin, kun on päättänyt poika tölväistä kantapäänsä johonkin yhteen pisteeseen ja yrittää ilmeisesti kaivautua siitä kohdasta läpi puskemalla sitä pikkuruista ja sangen terävää kantapäätään kohdunseinämää vasten. Ei tunnu järin kivalta :/ Ja nyt sillä tuli hikka, joka jatkuu seuraavat puoli tuntia, niin että jos nukkumaan yrittäisinkin mennä, en varmasti saisi unta, kun tuntuu tasainen nytkyminen tuolla. Mutta en silti vaihtaisi omaa pikku Rumpalia mihinkään! [color=red][size=3]♥[/size][/color] :) Pitää vain välillä vähän avautua.
Joo, alkaa olla paikat aivan jumissa tästä koneella istumisesta. Välillä kyllä toivoo, että kun olis kannettava kone, saisi tehdä kouluhommat sohvalla istuen eikä tarvitsisi könöttää tässä tietokonepöydän ääressä. Valivalivali. Huonosti alkaa tämäkin päivä :D
Han ja Rumpali 32+6
Kertokaahan, onko ihan normaalia, ettei nykyään pysty nukkumaan vaikka kuinka väsyttäis? Mulla ollut nyt tälläinen " vaiva" muutaman viikon. Illalla menen nukkumaan ihan väsyneenä, nukun korkeintaan 3 tunia ja loppu yö meneekin sit valvoen vaikka väsyttäis kuinka paljon. Ei vaan jotenkin jostain ihmeellisestä syystä pysty nukkumaan. Sit on päivällä niin väsyny et hyvä ettei kävellessä nukahda. Oon yrittänyt olla hereillä (siis ilman päikkäreitä) koko päivän ja ajatellut et jos johtuis siitä ku päivällä nukkuu mut ei. Päät ärkee koko ajan kun ei ole pitkään aikaan nukkunut kun sen korkeintaan 3 tuntia kerralla. Ärsyttävää. Pitäisköhän tästä neuvolassa mainita?
Toinen kysymys: kertokaahan tyhmälle et mik röntgen kuvat on kiellettyjä raskauden aikana? Mulla epäillään vähintään hiusmurtumaan jalassa, ollut nyt muutaman päivän niin kipee ettei oikeen kävellä voi, ihan hento hipaisukin sattuu ja eilen kun siitä terkalle perhevalmennuksessa sanoin, oli hän sitä mieltä että se kuvattais. Mitä haittaa siitä siis on, kieltäydynkö koko jutusta? Joudun tän jalan takia käymään tänään sillä inhottavalla terveyskeskuksen lääkärillä. Ei kuulemma saa lääkäriä vaihtaa ja terkan mukaan sillä ehkä sattui vaan joku virhe ku mulle määräs sellasta lääkettä joka on ehdottomasti kielletty raskauden aikana :D Luulis nyt et ties mun raskaana olevan, kun kerran sitä supistuksiin määräs.
Kesikselle sen verran, et itsellä ainakin flunssaa helpotti nuhan ja tukkoisen nenän osalta keittosuola nenäsuihke, mitä apteekit myy. Jopa mies tykästyi siihen enemmän ollessaan itse kipeenä, ei siis enää käytä niitä " normaaleja" suihkeita, tää kuulemma auttoi paremmin. Itse käyttänyt Erisan merkkistä, mutta kai niitä löytää muitakin. Ihan niistä pelkistä keittosuolatipoista en tiedä, mut toi suihke ainakin auttaa.
Jos tämä nyt tällä kertaa riittäis, neuvolan jälkeen tulen kertomaan kuulumiset uudestaan. Toivottavasti ois hemppa nyt vihdoinki lähteny nousuun..
Henna & Iivari, oisko jo 29+4 (!)
Aika monella on rytmi sekaisin. Sama juttu! Nukkumaan on pakko mennä viimeistään kymmeneltä,ja kusihätään herää neljältä.Sen jälkeen nukkumisesta ei tule mitään. Tai se on sellaista pätkittäistä. No,eiköhän puolivälissä helpota!Mulla alkaa maha näkyä,varsinkin iltaisin on ihan kaamee pallo.Piti luopua jo farkuistakin,kun niissä ei voi istua...Millainenkohan möhö tästä on tulossa!? Peipposka 11+3
[color=FF00FF]Ja parempaa sellaista kuin eilen. En muista, että minulla olisi koskaan ollut niin kamalaa päivää!! Tosiaan, sain mieleeni KAIKKI mahdolliset jutut mitä saattaa tapahtua synnytyksessä, vauvan ollessa pieni ja siitä aina aikuisuuteen asti... sitten tuli mieleen että mitäs jos se on allerginen mun koiralle joka on mulle ihan perheenjäseneen verrattavissa, itkua tuhersin siitäkin ja koiruus oli ihan ihmeissään kun sitä kanniskelin täällä ja paijasin ihan yltiöpäisesti. Noh, kaiken tämän tunne mylläkän keskellä meiltä meni sähköt, ja se taas vaikutti meidän lämmitysjärjestelmään ja alakerran kattila alkoi kiehumaan, voi herran jestas sitä ääntä! Meinasin halvauksen saada, kun säikähdin niin paljon.. isälleni sitten poru kurkussa soitin ja hän neuvoi mitä tehdä... Kaiken huipensi sitten se, että tein makaroonilaatikkoa ruuaksi illalla ja vuoka oli hieman liian täynnä ja sehän räiskyi ympäri uunia, seurauksena se, että talo oli savua täynnä ja uuni kuin pommin jäljiltä..
Kukas se sanoikaan aikas osuvasti i hate mondays!!!! Että selaista, noh, nyt on parempi mieli kun mies minua illan lohdutteli.. tosin sillä ei meinannut pokka enää pitää kun kerroin sille silmät itkusta turvonneena ja räkä valuen miten minua on koeteltu;) Okei, näin jälkeen päin tuntuu ihan huvittavalta, mutta eilen se ei todellakaan sitä ollut! Huh, toivottavasti toi olis ollu jotain ihan ainutlaatuista.
Hui mitä romaania aloin väsäämään, Noh, toivottavasti ette ihan nukahtanut vuodatukseni aikana=)
LADIELLE JA MIEHELLE ONNITTELUT PIENESTÄ PRINSESSASTA!! neiti päättikin sitten olla aikas täsmällinen=) Tulethan sitten synnytys kertomusta kirjottelemaan kun jaksat ja kerkeet!
Jes, tänään pääsen sinne kampaajalle, kivaa;) Sen jälkeen onkin sitten se valmennus, saa nähdä mitä siellä tällä kertaa on.
Jeps, mutta mukavaa tiistaita kaikille, tämä mamma rupee suunnittelemaan kauppaan lähtöä=)
terkuin siru ja tiiti rv 35+0 HUI!!![/color]
inhottavia nukkumisvaivoja liikkeellä! Minä onneks nukun kohtalaisesti - en ihan " tavalliseen tapaan" mutta saan kyllä öisin ihan tarpeeksi yleensä unta. Silti vaan väsyttää päivisin...
Mua jännittää niin paljon se tämän päivän lääkäri että ihan vatsaan koskee! Pelkään, että se sanookin että mars mars töihin takas vaan... Tai että paikat on auki/pehmeet... No, iltapäivällä noihin saa selvyyden.
Nyt tukkapesulle että kehtaa lähteä ihmisten ilmoille - nähdään puoli neljältä sitten siellä Kampin tokakerroksen " reijällä" :)
Makkara 31+1
Pikainen moikkis på er alla! Hitsi mikä ärsytys...... miks jotkut äijät (pari isoa kihoa firmassa) ei tajua... oikeesti. Ensin vetvotaan ja vatvotaan jotakin juttua eikä osata päättää ja sitten sen piti olla valmis jo eilen. Grrrrr....
Kesis ja Makkara - en ehtinyt eilen enää kommentoimaan tuota Kampin paikkaa, mut juu käy hienosti siinä kampin reiän kupeessa! :) Eiköhän se sieltä löydy, vaikka en mäkään mikään konkari kävijä ole. Sen verran kuitenkin tiiän et siellähän on alakerrassa vaikka minkalaista kuppilaa jos haluaa haukata jotakin tai ihan kaffitella ja tietty keskustassa on sit vaikka mitä! Mut sitähän voi miettiä sitten. Niin ja mulla on musta untsikka joka juuri ja juuri mahtuu vielä päälle :)
Kuikuillaan!
Leenis & jr 22+6
Olipa ihana lukea Laran rakkauspakkauksesta!!! :))) Ihanaa!
Auroralle niistä sukista, oon nyt pitänyt niitä päivällä ja illalla ja yöksi olen ottanut pois. Jos sukat yöksi laittaisin, niin ehkä vaihtaisin jotkut vähän vähemmän tukevat. ;) Mutta siis mä en tykkää vaan nukkua sukat jalassa ¿ kuin ehkä kesällä mökillä aitassa ¿ eli on mukavampi niin. Nyt on vissiin JO 3 yötä ilman kramppeja! :) Jee! Ja kyllähän mäkin niitä kivennäisvesiä lipitän aina töissä ja muutenkin vettä aika kiitettävästi (kun urheilin vielä ¿täyspainoisesti¿, meni 6-7 litraa vettä päivässä.. nykyään pari litraa). Nyt oon taas yrittänyt kiinnittää siihen veden juomiseen vähän enemmän huomiota.
Kipa, ei kun joukkoon vaan tervetuloa.. Nuo ultrat on aina niin ihania ja kiva kuulla että siellä oli kaikki hyvin!!! Tosiaan niinkuin Aurora sanoikin että varmasti kaikki meistä muistaa aika hyvin viikot ihan alusta lähtien. Musta ainakin oli kiva tulla ¿uutena¿ joukkoon ja kysellä apuja ja vinkkejä muilta jotka olivat jo vastaavat viikot ¿kärsineet¿ (edelleen kyselen)..
Henna ¿ kyllähän nukkumattomuudestakin kannattaa mainita neuvolassa. Itse huomaan että välillä on niitä öitä kun herään vain kerran ja toisina öinä tuntuu että puolen tunnin välein. Siitä sitten ¿reippaana¿ töihin päiväksi ja illalla jumppaan.. Pöh..
Peipposka ¿ sun kommentit kuulostaa aika lailla samanlaisille kun meikäläisellä noilla viikoilla! :) Koita kestää!
Sirulla oli ollut Karvisen maanantai! :( No, tänään on tiistai joten kaikki ikävät jutut varmaan tuli eteen jo eilen! :) Teillä on Tiitin kans jo mahtavat viikot menossa!!! Perästä tullaan..
Mulla vähän masensi eilen kun siellä häissä söin vähän aurajuustoa + briejuustoa.. :( Kauheen huono omatunto tuli, vaikka söinkin niitä ihan pikkasen vaan.. Sitten näinkin ihan ihmeellisiä unia yöllä, ja heräilin monta kerta.. plääh. Miehen kans kun juttelin niin se yritti kovasti piristää ja lohdutella.. Onneksi pääsen ensi yöksi taas hänen kainaloon! Hän tulee illalla mun jumppaan ja sitten mennään hänen äidin luo saunomaan ja lupasi kulta hoitaa jotain hyvää iltapalaakin.. :) Ah tätä ¿treffailemisen¿ iloa!
Mukavaa tiistaipäivää! Ja kivoja treffejä tänään Kamppiin suuntaaville!
Mammis + Tiitiäinen 23+4
[color=#800080]Apua! Tänään ei ole mitään agendassa! En mä pysty oleen lomalla! Ääää! =D
Eilen olin siellä TYKS:ssä tutustumassa ja jäi kyllä oikeen hyvä fiilis. Ne kyllä tykkää kuulemma pitää siellä sit 3-4 päivää synnytyksen jälkeen ja se alkoi mua jo ahdistaan..Haluaisin vaan mahdollisimman nopeasti pois..Katsoo nyt..
Ladien pikku-ladie oli kyllä söpöliini! Mukavaa, että kaikki meni sutjakkaasti..Paljon onnea! =)
Mammis: mulla on kyllä istukka takaseinämässä ja piti olla ihanteellinen näkyvyys, mutta räpsy päätti kelluskella vaan naama mun selkään päin eli mitään naamakuvaa ei saatu..Olkapäätä se sit näytti moneen otteeseen! =D Lääkäri pani mut vielä hyppimään hetkeksi jos se räpätti ois kääntynyt, mutta tukevasti vaan kellui samassa asennossa ja heristeli nyrkkiä..=) Ja kun mä niin sitä naamaa oisin halunnut nähdä..=/
Lara: miten niin poika on jo kuukauden?! Sähän synnytit viime viikolla!! =D Missähän kaasussa mäkin leijun? =) Ihanaa, että ootte kotona ja kaikki on mennyt hyvin!
Kipa: onhan täällä paljon noita alkuvaihelaisiakin ja lisää tulee koko ajan =)
Aurora: kyllä se poitsu siellä varmaan vaihtaa asentoa, mutta sä et vaan sitä tunne? Mä olin kans varma, että räpsy köllötteli samassa asennossa poikittain kun missä oli pitkään kun itse painellessa tuntu samalta ja maha oli samanmallinen ym., mutta niin se vaan oli jossain vaiheessa keikahtanut pää alaspäin enkä ollut huomannut..Mua on ne liikkeet ' häirinny' ihan siitä asti kun alko kunnolla tuntuun eli joskus rv23+ ja ei vieläkään rauhotu vaikka pitäis paljon nukkua..äh.
Hennalla on nukkumisvaikeuksia..Mulla oli niitä kans jossain vaiheessa ja alko jo tympiin kun olin joka yö pystyssä 3:sta eteenpäin kissojen seurana..=) Se sit jossain vaiheessa helpotti ja nyt pystyn nukkuun jo aika hyvin..Lääkettä siihen ei kai ole..mäkin kokeilin kaikki mahdolliset lämpimästä maidosta keskittymisharjoituksiin ja aina oli sama juttu..Nuku silloin kun saat eli päikkäreitäkin vaan rennosti! =)
Sirulla on kampaaja! Jey! =)
Makkaralle tsemppiä lääkäriin! Toivottavasti kaikki on hyvin!
Piuh..Nyt nopsasti suihkuun, että on valmiina...olemaan tekemättä mitään! ÄÄÄ! =D Tai ehkä leivon kakun itselleni huomiseksi? =)
Ihanaa tiistaita!
t. poppis ja räpsy rv33+6
Jospas muutamalla kommentilla aloittaisi, elikäs
LADIE sydämelliset onnittelut ja kiitos kauniista kuvista. Tosi suloinen on pikkuisenne!
KIPA tervetuloa joukkoomme! Minusta tuntuu että itsekin ihan vasta koin olevani ihan alussa ja muut vaikka kuinka pitkällä... Hupsista hei, niin ne viikot on vaan alkaneet rullaamaan eteenpäin. =) Eli rohkeasti mukaan vaan!
AURORA laskettua-aikaa ei muutettu, sen verran pieniä ne heitot oli. Eli huhtikuun 26. päivä olisi aika pikkuisen tulla maailmaan - tai sitten kun valmis on ;)
Minun aamu ei alkanut mitenkään hyvin. Aamun alkuun kävin labrassa antamassa pissinäytteen kun on epäilystä josko tulehdus on. Sieltä kun TOSI rauhallisesti kävelin kotiin niin alkoi taas ne inhottavat vatsakivut. Pakko oli nöyrtyä siis ja soittaa töihin että pari päivää kotona olen. On vaan niin huono omatunto kun tiedän, että olisi ollut palavereita, hoitoneuvotteluita yms missä olis pitänyt olla läsnä. Toisaalta taas, töissä en voi vaan istua tai pötkötellä, joten parempi olla kotona kaiketi. Heti kun neuvolaan voi soittaa niin otan puhelun ja koitan saada lääkärille ajan. Kun vaan ei olisi mitään pielessä kun niin ikäviä tuntemukset on. Supistuksen oloisia ja viiltävää kipua....
Palailen kun tiedän miten tästä viikko etenee.
iida-linnea 20+6
Hei taasen! Sain terveydenhoitajan äsken kiinni ja hyvä oli kuulla, että pissanäyte puhdas. Siirrettiin ensi viikon neuvolakäynti huomiselle ja sain myös lääkäriajan kymmeneksi.
Kandi - ainakin puhelimessa tuo meidän uusi terkka vaikutti hyvin mukavalta ja asioihin tarttuvalta.
Ja nyt jatkamaan lepäilyä. Pikkuinen masuasukas on muuten ollut tosi liikkuvainen koko aamupäivän. Yrittääköhän piristää äiskää, jolla mieli vähän maassa?!?
iida-linnea 20+6
Tai no, mulle tää on vielä aamua... Yhdyn uniongelmaisten kerhoon: en saa öisin millään unta, yleensä uni tulee aikaisintaan puoli kahden aikaan. Viime yönä meni lähemmäs puoli kolmea; siinä vaiheessa mies oli tuhissut vieressä jo pari tuntia... Aamuisin kyllä nukuttaisi, ja tänäänkin mies tuli kiskomaan vähän ennen kahtatoista ylös, jotta näkisin edes vähän päivänvaloa :)
Iida-Linnealla suppareita. Se voi olla tuollaista seuraavat kymmenen viikkoa, jos huonosti käy! Toisilla supparit ei onneksi tee mitään tuhoja kohdunsuulla, mutta sitähän ei tiedä ennen kuin ajan kanssa. Onneksi pääsit kuitenkin testeihin, ja neuvolaakin aikaistettiin. Kiva kuulla että terkka vaikuttaa mukavalta, mä näen sen vasta perjantaina.
Ladielle kiitokset ihanista kuvista, näytti molemmat leidit varsin hyvinvoivilta :)
Ja Laraleikin kävi kertomassa kuulumisia, kiva kuulla että teidän poitsu on jo noin iso :) Ja jo kuukauden ikäinen! Vitsi että aika kuluu nopeasti!
Bejpiä ei sitten vielä passitettu synnärille... No, voihan sitä edistystä tapahtua nopeastikin. Sä olet kuitenkin sentään saanut jotain väliaikatietoa - mulla on edessä viimeiset viikot ilman mitään hajua lantion koosta, vauvan koosta, kohdunsuun tilanteesta yms. Rv 35+ oli vika lääkäri, eikä se mitään synnytystapa-arviota tai vauvan kokoarviota tehnyt. Eli mennään sitten ähkimään synnärille ja jos ei mahdu niin ihmetellään! *mur*
Kai sitä pitäisi tehdä jotain hyödyllistä. Kuten maata sohvalla miehen kainalossa ;)
Kandi & muhku 37+5