Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joidenkin mielestä asumme köyhästi

Vierailija
07.07.2023 |

Meillä on olohuone, pieni makuuhuone, kaksi 13 neliön lastenhuonetta (joissa kummassakin nukkuu, leikkii ja askartelee 2 lasta), erilainen keittiö jossa ruokailutila, kh, ja pieni sauna, jonka pukuhuone on samalla taloushuone (vai sanotaanko sitä apukeittiöksi), jonka yhteydessä wc. Tämä on kerrostaloasunto, joten pihaa ei ole, mutta 2 parveketta (toinen pukuhuoneesta itään, toinen olohuoneesta länteen. Neliöitä 120.
Asunto on kokonaan omamme ja tarkoitus on jäädä siihen sittenkin kun lapset ovat muuttaneet.
Onko köyhää se, että toinen vessa on vain vessa, tai sekö, että tyttäret jakavat keskenään lastenhuoneen ja pojat toisen? Eikö niin voi elää?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus: erillinen keittiö 😊

Ap

Vierailija
2/23 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaus: erillinen keittiö 😊

Ap

hih hih

Vierailija
4/23 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muutin 13 vuotiaana isälle kun en tullut siskon kanssa yhtään toimeen. 

Vierailija
5/23 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen joidenkin? Bill Gatesin? Öljysheikkien?

Vierailija
6/23 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko oli viikonloput ja lomat mammalla, kun ei mahduttu samaan huoneeseen. Kaksi suurta egoa otti isosti yhteen. :D Yritettiin sitäkin, että veli muutti olohuoneeseen, mutta siitä kärsi koko perhe. Sisko muutti sitten jo 16 vuotiaana omaan kotiin. 

Vierailija
7/23 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kelpo asunto. Lapsetkin oppivat sosiaalisuutta, kun jakavat huoneen.

Vierailija
8/23 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun sisko oli viikonloput ja lomat mammalla, kun ei mahduttu samaan huoneeseen. Kaksi suurta egoa otti isosti yhteen. :D Yritettiin sitäkin, että veli muutti olohuoneeseen, mutta siitä kärsi koko perhe. Sisko muutti sitten jo 16 vuotiaana omaan kotiin. 

Ja se vessa show aamuisin kun oli kolme teiniä. :D

Vierailija
9/23 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle tehtiin läksynurkka vanhempien huoneeseen, kun sisko aina nälvi hikariksi ja häiri läksyjen lukua, jne, mutta aina sisko ja veli tuli sinnekin sähläämään. 

Vierailija
10/23 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole mitenkään selvää, että esim siskokset tulee toimeen keskenään ihan vain siksi, että ovat samaa sukupuolta. 

Vierailija
11/23 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän riippuu ihan, missä tuo asunto on. Jos on pk-seudulla, niin ei ole köyhäilyä.

Jos on kehä III:sen ulkopuolella ja ei ihan uusi, niin eihän tuo kummoiselta kuulosta... Tai siis ihan tavalliselta.

Vierailija
12/23 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin niitä ongelmia paetaan. Lussut vanhemmat antaa eropennuille kaiken periksi, koska syyllisyys kalvaa.

13 vuotiaan pitäs jo itekin ymmärtää, että kaikkien kanssa on tultava toimeen, vaikkei siedäkään toista. Mutta jos on opetettu, että ongelmia karkuun juoksemalla elämässä pärjää, niin tulos on tämä.

Onnea vanhempanne teki teille karhunpalveluksen.

Vierailija
13/23 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä oli samassa huoneessa kaksi tyttöä ja yksi poika, mutta ei se enää oikein ole tätä päivää laittaa lapsia samaan huoneeseen. 16 olin minäkin, kun muutin jo ekan poikakaverin kanssa yhteen. 

Multa ei se ole pois miten muut asuu, mutta sen tiedän ettei tuo ollut meille kellekään lapsista kivaa. Esim meillä ei ollut koskaan kavereita kylässä. 

Vierailija
14/23 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin niitä ongelmia paetaan. Lussut vanhemmat antaa eropennuille kaiken periksi, koska syyllisyys kalvaa.

13 vuotiaan pitäs jo itekin ymmärtää, että kaikkien kanssa on tultava toimeen, vaikkei siedäkään toista. Mutta jos on opetettu, että ongelmia karkuun juoksemalla elämässä pärjää, niin tulos on tämä.

lässyn lässyn

Vierailija
15/23 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se olisi tosiaan ollut meidän vanhempien vastuulla antaa ne puitteet elää sitä arkea jossa on myös sitä omaa tilaa, eikä koko aikaa joku hengittämässä niskaan, eikä minun tehdä sitä ratkaisua lapsena. 

Vierailija
16/23 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään rynnätään heti talokaupoille, kun raskaustesti näyttää positiivista. Sen jälkeen otetaan kulutusluotto ja ostetaan uusi iso perheauto. Sitten ihmetellään, kun on rahat lopussa koko ajan, eikä yhteiskunta auta riittävästi.

Me asuttiin kahden pienen lapsen kanssa kaksiossa ja saatiin jatkuvasti kuulla ihmettelyä, miksi emme osta isompaa asuntoa. Ei haluttu ottaa isoa asuntolainaa ennen hoitovapaalle jääntiä. Autokin oli se sama pieni, jolla ajelin sinkkuna.

Vierailija
17/23 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole mitenkään selvää, että esim siskokset tulee toimeen keskenään ihan vain siksi, että ovat samaa sukupuolta. 

Voivat sitten aikuisena mennä töihin ja ostaa niin monta huonetta ja kylppäriä kuin haluavat.

Vierailija
18/23 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa ihan kelvolliselta.  t. neljän lapsen äiti

Vierailija
19/23 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voivat sitten aikuisena mennä töihin ja ostaa niin monta huonetta ja kylppäriä kuin haluavat.

Niin, mitä väliä jollain lapsuudella jos se on pelkää paskaa kun kuitenkin kasvaa isoksi. 

Vierailija
20/23 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten aloittajakin on tehnyt? Hän suhteutti sen lapsi lukunsa siten että pystyy tarjoamaan oman tilan?