Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan heittänyt ruokaa roskiin maun takia?

Vierailija
07.07.2023 |

Onko näin käynyt, että sinänsä ihan käyttökelpoinen ruoka tai elintarvike on lentänyt roskiin vain siksi, että se maistui mielestäsi pahalle? Vai kuulutko niihin ihmisiin, jotka syövät pahatkin ruoat vaikka väksin, kun ei sitä viitsi kunnossa olevaa ruokaa heittää pois vain siksi, että se maistuu kamalalta?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen esim. jos on tullut liikaa mausteita ja suolaa niin roskiin lentää.

Vierailija
2/37 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kerrat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, liitlistä kerran ostin ja kun ei koirakaan syönnyt, niin roskiin meni.

Vierailija
4/37 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan pakastimesta ostin jonkun thai-kupin. Olisi tietysti pitänyt ymmärtää, että mikrossa lämmitettävä sapuska on maultaan nolla.

Vierailija
5/37 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin. Mutta puolisoni tekee joskus ruokaa, jota minä en voi syödä (allergiat). Jos se ei maistu hänelle eikä lapsille, se menee roskiin.

Vierailija
6/37 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin jonkun vegaanihomejuuston. Oli vielä kallis, mutta niin pahaa, että heitin roskiin. Myös jotkut kalliimmat kalapullat kotimaisesta järvikalasta olivat täynnä ruotoja ja maistuivat limalle. Ne jäivät myös syömättä.

Vierailija
7/37 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaupan pakastimesta ostin jonkun thai-kupin. Olisi tietysti pitänyt ymmärtää, että mikrossa lämmitettävä sapuska on maultaan nolla.

Jos maku on nolla, sitä makua voi siihen lisätä. Työkaverini osti sriracha-kastikkeen työpaikan kahvihuoneen jääkaappiin, koska hänen mielestään valmisruoissa ei ole riittävästi makua.

Jos on liikaa pahaa makua, se on jo vaikeampi juttu.

Vierailija
8/37 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Sain ilmaiseksi Pirkka kermajuustoviipale-pakkauksen, heitin biojätteeseen koska:

maistui pahalta

27% huonolaatuista rasvaa

Vierailija
9/37 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lentänyt. Ostin Lidlistä rotukarjan naudanlihaa ja lisäsin sitä erääseen ruokaan. Lensi roskiin. En tiedä johtuiko jauhelihasta. Maistui eltaantuneelta.

Vierailija
10/37 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikin tästä mieleen, että kaapissa on Lidlistä ostettu sipsipussi, josta olen syönyt noin 5 sipsiä. En vain pysty syömään enempää, niin kauhean makuisia ovat. Pitääkin heittää roskiin.

Vierailija
11/37 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina roskiin, jos maku ei miellytä.

Vierailija
12/37 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinkin. 

Huvikseen en heittele, mutta epäilyttävältä tai pahalta maistuvat matalalla kynnyksellä. 

Vierailija
13/37 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin - joskus heitin peruna-anjovislaatikon pois, ei se pilallista ollut mutta halpaa anjovista.

Vierailija
14/37 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Durian leivonnaiset olivat liikaa. Maistuvat aivan sipulilta, jos joku ei satu tietämään. Pieni keksipaketti saatiin tuhottua.

Vierailija
15/37 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin isoille koirille jos käy. Ystäviltä kyselen jos maistuu ( esim.yrttisipsit; en lukenut selostetta ja ymmärtänyt, että yrtti olikin tilliä, jonka makua en siedä). Kun muut väylät on käytetty, voi kompostori kutsua.

Vierailija
16/37 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salli kirjoitti:

Joo kyllä heitän. Floran joku siemen levite lensi roskiin samoin Big Big vai olikohan Big One pakastepitza lensi roskiin. Aivan käyttökelvottomia tuotteita

Turha sanoa, että tuote on käyttökelvoton, jollei itse pidä siitä.

Vierailija
17/37 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin. Tulee mieleen vain yksi parsakaalisosekeitto, joka oli niin kamalaa, ettei sitä kyennyt kukaan saamaan alas. Joskus tulee tehtyä pahaa ruokaa vahingossa ja kyllä se silti syödään suuremmilta osin, tähteet silloin kyllä pienemmällä kynnyksellä kipataan kompostiin.

18/37 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen heittänyt pois purkkipastakastikkeen, jossa oli vuohenjuustoa. En ostaessani tiennyt että siinä olisi niin hallitseva vuohenjuuston maku.

Olen heittänyt pois omatekoisen, sinänsä hyvin onnistuneen suklaakakun, jonka makeutin stevialla. Maistui hirveältä. Se oli ensimmäinen ja toistaiseksi viimeinen kokemukseni steviasta.

Vierailija
19/37 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, Ranskalaisen sipulikeiton. Paketin kuvassa näytti hyvältä, lopputulos oli tahmeaa liisteriä ja maistui kamalalta.

Vierailija
20/37 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa. Ekan kerran kun söin vegaanista juustoa, jota laitoin hampurilaisen väliin. Oli niin kamalan makuista, että melkein tuli oksennus. Toinen kerta kun olin ostanut raakaa syötävää graavi kalaa. Ei maistunut yhtään sellaiselta mitä yleensä olen syönyt. Oli kamalan makuista, vaikka ei ollut vanhentunut. Tuli huono oma tunto heittää se kala pois, mutta ei tullut huonoa omatuntoa heittää sitä paskan makuista "juustoa".