Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turku vai Tampere?? Kumpaan koti??

Vierailija
07.07.2023 |

Helsinki alkaa olla nähty ja täältä ei ole varaa ostaa sellaista asuntoa, joka tuntuisi kodilta. Seuraavana vaihtoehtoina ovat Turku ja Tampere. Molemmissa olen joskus käynyt ja pintapuolisesti kivoja paikkoja.

Te jotka olette asuneet jommassa kummassa, millaisia paikkoja nämä ovat asua?

Kommentit (132)

Vierailija
21/132 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Turun valtti on kaunis ja vanha, arvokas rakennuskanta niin miten sitten " Turun tauti" näkyy? Ap

Vierailija
22/132 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella helppoa tampere tietysti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/132 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rutto vai kolera?

Täällä Helsingissä on nuo molemmat. Vihaan tätä paikka, vaikka olen syntynyt täällä. Mies etsii koko ajan töitä muualta, täältä junttilasta pitää päästä pois.

Miksei nainen etsi?

Mietipäs sitä.

No kerro.

T. Mies

Ei kuulune tämän palstan lukijoille. Itse keksin monia eri syitä miksi vain toinen etsisi töitä. Etätyömahdollisuus, freelancer, hoitoala eli varma työllistyminen, kotirouva, työkyvyttömyyseläke. Entä sitten?

Vierailija
24/132 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella helppoa tampere tietysti.

Perusteluja kiitos!

Vierailija
25/132 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella kivempiä ihmisiä mutta Turussa nähtävyyksiä. Valitsen Turun koska kaupunki on kaunis.

Varsinaissuomalainen suoruus voi aluksi tuntua tylyltä, mutta oikeasti ihmiset ovat ystävällisiä.

Vierailija
26/132 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti Turku!

Vierailija
27/132 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku. Ainoa kaupunki Suomessa, jonne voisin muuttaa Helsingistä.

Yksi sanaa riittää kuvaamaan Tamperetta: Popeda. Hyi saatana!!

Vierailija
28/132 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku on vähän kuin ruotsissa olisi. Tampere taas metsäsuomalainen kaupunki, kuten Helsinkikin.

Vierailija
29/132 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa Turkuun. Olen paljasjalkainen tamperelainen, ja täällä alkaa olla jo ihan liikaa porukkaa.

Vierailija
30/132 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere varmaan nuorekkaampi keskeisemmällä sijainnilla, Turussa historia läsnä keskieurooppalaisella tunnelmalla höystettynä. Asun itse Turussa mutta voisin muuttaa esim. Tampereellekin hyvin syyn ilmaantuessa. Katsotaan...

Voisiko Jyväskylä olla yksi vaihtoehto lisää?

Vierailija
31/132 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampere varmaan nuorekkaampi keskeisemmällä sijainnilla, Turussa historia läsnä keskieurooppalaisella tunnelmalla höystettynä. Asun itse Turussa mutta voisin muuttaa esim. Tampereellekin hyvin syyn ilmaantuessa. Katsotaan...

Voisiko Jyväskylä olla yksi vaihtoehto lisää?

Jyväskylä on kaupunkina ihan kiva, mutta siellä ei ole mulle kiinnostavia töitä.

Omasta puolesta kolmas vaihtoehto olisi joku kylä lapissa ja olisin tällöin valmis vaikka vaihtamaan alaa, mutta lappiin tuskin puoliso suostuu. Ap

Vierailija
32/132 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere ilman muuta: Suomen kaunein ja myöskin siistein kaupunki (kadut ja rakennukset todella siistissä kunnossa ympäri kaupunkia). Tätä ei voi sanoa Helsingistä tai Turusta. Tampere myöskin Suomen suosituin kaupunki tällä hetkellä ja muutenkin kaupungilla menee melko kovaa (kasvu ja erilaiset mittavat rakennushankkeet). Ja kaikissa näistä kolmesta olen jo ehtinyt asumaan, joten jonkinlaista kokemusta löytyy.

Vierailija
33/132 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere ja Turku eivät ole edes samalla tasolla nykyään, niin paljon edellä Tampere on lähes kaikessa ja muutenkin suurempi. Turun ja Tampereen väliset kilpailut olivat relevantteja ehkä joskus viisikymmentä vuotta sitten.

Vierailija
34/132 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-helsinkiläisenä minusta on ihan jäätävää, että Turussa vuokrakolmiot asiallisella sijainnilla (jos valita haluaa) on luokkaa 1100-1300€/kk. Helsinkiin verrattuna säästää jos kaksio riittää.

Haettiin toki edullisempia, 2/3 ei edes vastannut kyselyyn ja 1 saatiin ja se on sitten tosiaan sen näköinen, että edullinen on. Se niistä asuntounelmista ja "hienosta arkkitehtuurista".

Vierailija
35/132 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampere, jos haluat liikkua julkisilla kulkuvälineillä kaupungin sisällä sekä muualle Suomeen.

Turku on jostain syystä umpiperä, jossa on heikot julkisen liikenteen kulkumahdollisuudet.

Höpöhöpö. Autotta pärjää hyvin.

Ja Turun keskustassa jos asuu, niin harvoin tarvitse niitä bussejakaan, kun voi kävellä.

Kakolanmäelle ei kumminkaan kannata muuttaa, jos ei ole autoa ja ei jaksa kantaa kauppakassia ylämäkeen. Oikeastaan yllättävän monella mäellä bussipysäkki on mäen alla, joten autottoman kannattaa lukea bussien reittikarttoja.

Vierailija
36/132 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkuun

Me ei sua Tampereelle haluta!!!

Vierailija
37/132 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampere ilman muuta: Suomen kaunein ja myöskin siistein kaupunki (kadut ja rakennukset todella siistissä kunnossa ympäri kaupunkia). Tätä ei voi sanoa Helsingistä tai Turusta. Tampere myöskin Suomen suosituin kaupunki tällä hetkellä ja muutenkin kaupungilla menee melko kovaa (kasvu ja erilaiset mittavat rakennushankkeet). Ja kaikissa näistä kolmesta olen jo ehtinyt asumaan, joten jonkinlaista kokemusta löytyy.

En ole huomannut tällaista Turussa.

Vierailija
38/132 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee oikeesti Turkuuun.

Tampere sulle liian hyvä ja me ei edes haluta sua tänne!!!

Vierailija
39/132 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku

Oon käynyt pari kertaa ja vaikuttaa sulle sopivalta

.

Itse asun Tampereella

Älä tule tänne!

Vierailija
40/132 |
07.07.2023 |