Jos teistä paljastuisi vastaavanlaisia kohukuvia kuin Lindtmanista niin kuinka paljon häpeäisitte palata töihin kesäloman jälkeen?
Lindtman on nyt kesälomalla niin kuinkahan paljon sitä hävettää palata eduskuntasaliin lomien jälkeen muiden 199 edustajan ympärille kun siitä paljastui heilahduskuvia, alastonkuvia, kännikuvia, misogyniaa? Osaakohan edes hävetä?
Kommentit (44)
Ei. Minusta on otettu lukioikäisenä urpoja kuvia kännissä niin kuin varmaan kaikista. En minä niitä häpeä. Eivät kyllä ole esillä missään, mutta jos olisivat niin mitä siitä. Siinä iässä juodaan kaljaa ja riehutaan. Sitten kasvetaan aikuiseksi ja rauhoitutaan.
Ristiäisissä ollaan ringissä käsi HH asentoon ojentuneena vauvan yläpuolella. Kuvamateriaalia on..
Joku kertoo että joku heitti lastentarhassa kivellä päähän ja tuli ammottava verta vuotava haava. Tulis tätä kertomaan aikuisiällä jotta saisi huomiota ja väittäisi heittäjää väkivaltaiseksi...
no joo, samaa lajia tämä josta tuo yksi vouhkaa, vouhkaa, vouhkaa, vouhkaa....
Vierailija kirjoitti:
Ei. Minusta on otettu lukioikäisenä urpoja kuvia kännissä niin kuin varmaan kaikista. En minä niitä häpeä. Eivät kyllä ole esillä missään, mutta jos olisivat niin mitä siitä. Siinä iässä juodaan kaljaa ja riehutaan. Sitten kasvetaan aikuiseksi ja rauhoitutaan.
Johtuneeko siitä, ettei ollut teini-iässä kännykameroita tai selfie kulttuuria. Jopa hääkuvissammekin olemme kaikissa vesiselviä.
Vierailija kirjoitti:
Tekisin niin kuin nämäkin tekevät. Kiellän kaiken, väitän että Twätterit ja Footbookit on hakkeroitu, kuvat on Fotosopattu ja kaverit vain jekuttavat.
Niin.
Hei, palatkaa nyt todellisuuteen, kaikilla noita kuvia ja tempauksia löytyy, eikä kai natsipuuhat mitään pahaa ole verrattuna esim. pride-kulkueessa kulkemiseen, sitä minäkin häpeäisin.
Vierailija kirjoitti:
No. Enpä häpeäis, sillä ensinnäkin, menisin ja tekisin rikosilmoituksen niistä kuvien julkaisijoista. Siinähän loukataan yksityiselämää kun tuollaisia kuvia julkaistaan.
Pahanilkisessä tarkoituksessa.
Ja siksi toisekseen, kun tilanne on tuo mikä tämän sinun mainitsemasi henkilön kohdalla on, eli kyseessä on teini-iän toilailut, niin huit hait... Samanlaisia sekoiluja on nuoruudesta yhdellä sun toisella, tosin kaikkien toilailuja ei ole kuvattu.
Muistan kuule omasta teini-iästänikin että pojat luokalla jotain käsi ojo -tervehdyksiä pelleillessään tekivät...Että mitä näistä!
SINÄ ET SIIS MILLÄÄN SUOSTU NÄKEMÄÄN EROA TÄMÄN SINUN NYT JANKKAAMASI KUVAJULKAISUN JA JONKUN TOISEN HENKILÖN TEKEMISTEN KANSSA; JA SE TOINEN HENKILÖ TEKEE TEKOJAAN KESKI_IKÄISENÄ EDUSKUNNAN JÄSENENÄ! JA SELKEÄSTI HÄN SIIS VIELÄ ANTAA YMMÄRTÄÄ ETTÄ KANNATTAA SITÄ AATETTA JOHON NE TEOT LIITTYVÄT.
Sinä olet lapsellinen. "Miks me ei saada, jos toi kerran saa!" "Miks toi saa, mut mä en!"
Ai kun osui kipeään kohtaan. Taitaa kaikki demarit olla raivohullujanasseja
Ei niistä kuvista mua kukaan tunnistaisi ja jos tunnistaisi sanoisin, että kyseessä olivat naamiaiset/näytelmäharjoitukset/elokuvan teko/performanssi tai joku muu taidepläjäys.
Ysärin nuoret ovat kaikki olleet tuollaisissa kuvissa. Itsekin olen esittänyt oikein itse Hitleriä penkkareissa parodiana. Ei hävetä yhtään. Nyt jos pukeutuisi Putiniksi, sekään ei hävettäisi yhtään. Onko persulogiikalla Kaj Stenvall putinisti, kun maalaa joka päivä hänestä kuvan? Lindtman case on nolo lähinnä persujen kannalta, kun eivät näköjään itse ymmärrä olevansa lapsen tasolla mäissä juonissaan.
Eniten ihmetyttää, että miksi persut valehtelee, että tämä ministeri olisi näyttänyt saksalaisia käsimerkkejä, kun kaikki tietää, että ei näyttänyt?
Nakuna se kyllä oli, mikä on kai joillekin se ongelma.
Minäkin olen nuorena Halloween-juhliin pukeutunut Klu Klux Klanin tapaiseen kaapuun (1980-lluku). Mielestäni se oli liki kammottavinta minkä tiesin. Olen myös joutunut paramilitaristien juhliin, koska pelkäsin kieltäytyä, koska asuin samassa kerrostalossa (Pohjois-Irlanti). Näistä tilanteista otetut kuvat varmaan leimaisi mut rasistiksi ja protestanttikiihkoilijaksi tänä päivänä.
18-kesäisenä ei huolet paina, eikä hirveästi ajatella kun pidetään hauskaa.
Ja hauskaahan noilla näytti olleen.
Itse en kyllä oikein jaksa uskoa noita poliittisia broilereita, heidän tietämyksensä oikeasta elämästä on usein puutteellinen.
Minua hävettäisi mennä syksyllä töihin, jos olisin koko kesän käyttänyt siihen, että kirjoitan vauvapalstalla pas kaa.
Vierailija kirjoitti:
Eniten ihmetyttää, että miksi persut valehtelee, että tämä ministeri olisi näyttänyt saksalaisia käsimerkkejä, kun kaikki tietää, että ei näyttänyt?
Nakuna se kyllä oli, mikä on kai joillekin se ongelma.
Niin, oletko persu ja perillä mistä puhut tai kirjoitat?
Kun kuka tässä on ministeri... Ulalla kuin persu!
Vierailija kirjoitti:
Sadat ovat jo *ussineetkin tosi TV:ssä joku 22v takainen nakukuva ole mitään siihen verrattuna.
Nussiminen on normaalia toimintaa verrattuna aseen näköinen esinen kädessään alasti oleminen ja naama mustana. Tuossahan jo tulee monta kiinnostavaa yksityiskohtaa jotka nykyaikana herättäisivät viranomaisten huolen ja kkiinostuksen henkilöä kohtaan.
Kolmi-nelikymppisiltä löytyy vastaavia kuvia varmaan eniten kaikista ikäluokista. Vanhemmat elivät nuoruutensa ennen digi- ja kännykkäkameroita, nuoremmat taas ovat kasvaneet niiden parissa ja ymmärtävät, että mitä kerran on nettiin laitettu, ei sieltä saa pois. Me 80-luvulla syntyneet millenniaalit osumme tuohon väliin niin, että juuri eläessämme holtittominta nuoruuttamme alkoivat digikamerat yleistyä. Somea ei kuitenkaan vielä ollut, eikä ylipäätään oikein ollut paikkaa jonne kuvia ladata. Ei ollut WhatsAppiakaan, jonka kautta kuvia levittää. Ikäluokan nuoruuteen kuului myös tolkuton ryyppääminen. Tämän seurauksena aika moni on päätynyt todella arveluttaviin kuviin ymmärtämättä, että joskus tulevaisuudessa tulee olemaan tavallista laittaa kuvia julkisesti nähtäville. Tiedän minustakin otetun kuvia, joiden nykyisestä sijainnista minulla ei ole tietoa mutta joiden leviämisestä voisi olla minulle haittaa työelämässä, vaikka en kansanedustajaan verrattavassa asemassa olekaan. En kuitenkaan koe asian vuoksi sen suurempaa ahdistusta. En voinut aavistaa nuorena, miten maailma tulee muuttumaan, ja olisi kohtuutonta vaatia nelikymppistä tilille alle kaksikymppisenä otetuista harkitsemattomista kännikuvista silloin, kun kuvissa ei ole mitään poikkeuksellisen törkeää, kuten muiden nöyryyttämistä tai vaikka palkkojen rikkomista.
Olisi melkoista tarjontaa lehdissä, jos jokaisen rivikansalaisen vastaavia kuvia annettaisiin kaikelle kansalle ilmi.. Jos taas ihan vaan työporukalle näkyisi jossain, niin eipä se nyt niin ihmeellistä olisi.
Vierailija kirjoitti:
Pikemminkin en ymmärrä lainkaan tarvetta ikuistaa kännibileitä. Elävässä elämässä en ole tähän ilmiöön törmännyt, mikä taitaa kertoa siitä,, että olen liikkunut toisenlaisessa piireissä.
Käypä katsomassa sellainen instatili kuin @irc-galleria. Tilille on kerätty kuvia 1990-luvun lopussa ja 2000-luvun alussa suositulta Irc-Galleria-nettisivustolta. Suurin osa kuvista on juuri aloituksessa mainitun kuvan kaltaisia typeriä kännikuvia. Näiden kuvien räpsiminen oli tuohon aikaan todella yleistä ihan kaikissa piireissä, myös esimerkiksi korkeakouluopiskelijoiden bileissä.
No, voihan niitä filmikameroillakin otettuja kuvia skannata nettiin...
On kuvia otettu vastaavanlaisissa tilanteissa filmikameroillakin, pokkareita oli olemassa jo 70-luvulla...
Ja kaikenlaista toilailua ihmiset eläessään tekevät. Vahingossa tai tarkoituksellisesti. Mutta se, että joku pahanilkisyyttään rupeaa levittelemään ikiaikoja sitten tapahtuneista asioista juttuja, asioista, joilla ei tänä päivänä ja täman hetkisessä elämässä ole mitään merkitystä, ja vieläpä niin, että se tapahtuma sinänsäkin on ollut jokin pelleily, rooli tms....
TODELLA ALA-ARVOISTA!
Ei se ketään hetkauta, jos kertoo vaikka tässä että joku nyt lastenohjelmia tekevä henkilö olis kouluikäisenä ollut kavereitaan nyrkein pahoinpitelevä tyyppi... No, ketä hetkauttaa, ei ketään! No, mitä sitte.... Toivottavasti kuitenkin teitte silloin kouluaikoina asiasta poliisijutun, jos kerran nyrkein pahoinpitelee ja iskee ja hakkaa..
No joo!
Kyllä siis joidenkin touhut ihan oikeasti menevät todella ala-arvoisiksi, ennemmin sitä pitäs niitten kaivelijoiden hävetä... Mutta hehän ovatkin anonyymeja mitättömyyksiä, että siinäpä se.
Tekisin niin kuin nämäkin tekevät. Kiellän kaiken, väitän että Twätterit ja Footbookit on hakkeroitu, kuvat on Fotosopattu ja kaverit vain jekuttavat.