Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työministeri teettänyt palkatonta työtä työttömillä yristen hyväksi

Vierailija
06.07.2023 |

Näin kunta myy työttömiä firmojen alihankkijoiksi Sastamalassa – Hikipajan hengessä voi tienata yhdeksän euroa päivässä

https://seura.fi/asiat/tutkivat/nain-kunta-myy-tyottomia-firmojen-aliha…

Satonen CV:

Sastamalan (ennen Vammalan) seudun työvoiman palvelukeskus, Työteekki ohjausryhmän puheenjohtaja

Missä tutkiva journalismi?

Kommentit (188)

Vierailija
181/188 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaistyöttömille tarjotaan työkokeilua. Itse olen 61-vuotias ja tämä työkokeilu on ainoa mitä minulle tarjottiin.

Eikö mitään muuta löydy? Mites Ruotsissa? 

Vierailija
182/188 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/188 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa?

Vierailija
184/188 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntouttavaan työtoimintaan patistetaan sellaisiakin ihmisiä, jotka eivät ole syrjäytyneitä eivätkä erityisesti kuntouttamisen tarpeessa. Näillä teetetään halvalla työtä, johon paikalliset yritykset joutuisivat muuten palkkaamaan omia ihmisiä.

Vierailija
185/188 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä ei puhuta?

Vierailija
186/188 |
18.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisikö huumekauppiaan hommat Riikka Purran valtiosihteerin Slunga-Poutsalon pojan tapaan?

Vierailija
187/188 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama työministeri ei itse ole tehnyt palkkatyötä.

Todella lupaava työministeri. Mahdollista vain Kokoomuksessa.

Purran avustaja ehdottaa pakkotyötä työttömille.

Minä ihmettelen kuinka joku voi olla noin pihalla, että ei ymmärrä mikä on työn tärkein ominaisuus. 

Työn tärkein ominaisuus on tuottavuus. Tuottavasta työstä voidaan maksaa palkkaa. Jos työ on jotain pakotettua toimintaa, mistä ei makseta palkkaa, se on taatusti tuottamatonta työtä. Kommunismissa oli paljon yleistä tuottamatonta työtä. 

Kuinka Purran avustajaksi voi päästä kommunisti?

Ei ihme että meillä menee huonosti kun Purra on samalla tasolla kuin avustajansa.

Vierailija
188/188 |
19.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävä kyllä nämä ilmaishommat tulevat jatkossa vain lisääntymään, sitähän tämä nykyhallitus ajaa. Kyse ei siis todellakaan ole siitä, että järjestettäisiin oikeita työpaikkoja, vaan että että ilmaiseksi laitetaan työttömät tekemään töitä.

Iso osa yhdistyksistä ja järjestöistä pyörii tällä systeemillä, on ehkä 1-2 palkallista työntekijää ja loput tekee näitä 9€/pv hommia työkokeilujoina, työharjoittelijoina tai kuntouttavan työtoiminnan kautta. Mielestäni on todella törkeää pakottaa koulutetut ihmiset tällaiseen pakkotyöhön. Kiina 2 on kuvaava nimi näille.

9€ tuntipalka. On yhtäkuin 0€ ?

72€ /päivä.

N. 2000€ / kk.

Mitä hel**vetin soopaa nämä työttömät täällä oikein valehtelee ?

Se on 9€ päivässä, ei tunnissa. Tuntipalkka olisi näin vähän yli euron. 

Mitä itse tekisit sillä summalla?