Miten Titanic pysyi pinnalla
Kommentit (30)
Ei se pysynytkään. Pohjassa lepää.
Ja mieti, että nykyiset isot risteilijät ovat monta kertaa suurempia ja painavampia.
Sen piti olla uppoamaton. Kapteenikin siihen uskoi.
Laivat tehdään laivateräksestä. Siksi ne kelluu.
Muistaakseni nostetta käsitellään jo peruskoulussa.
Ei saisi tuudittautua lupauksiin.
Laivat tehdään laivaraudasta, siksi ne kelluvat.
Titaniciin oli vahingossa laitettu myös tavallista rautaa
ja siksi sen kellumisominaisuudet olivat puutteelliset.
Laivoissa on laipiot, osastoinnit jotka suljetaan jotta vesi ei täytä koko laivaa.
Reikä kyljessä oli kuitenkin liian suuri tai laipioita ei suljettu, en nyt muista tarkemmin joten upposi.
Varmaan taikavoimilla tai jollain muulla yliluonnollisella jutulla pysyi pinnalla.🤪
Vierailija kirjoitti:
Miten lentokoneet pysyy ilmassa?
Koska ne on suurimmaksi osaksi lentokonealumiinia.
Samaa olen miettinyt lentokoneista.
Rakennettu metallist aja vaikka mistä ja painavat tonneja, mutta silti lentävät, se on mahdotonta, niiden pitäisi olla ilmaa kevyempiä jotta pystyisivät lentämään.
Luulen että tässä on jokin salaisuus jota ei kerrota ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Ja mieti, että nykyiset isot risteilijät ovat monta kertaa suurempia ja painavampia.
Noi on kyllä hurja näköisiä menopelejä noi suuret risteilyalukset nykyään. Pinnallaa tuntuvat silti pysyvän.
Vesi ei ole ihmisen elementti. Kalat asuu vedessä, kuu ja tähdet taivaalla. Mut purjehtia saan unilaivalla.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt lentokoneista.
Rakennettu metallist aja vaikka mistä ja painavat tonneja, mutta silti lentävät, se on mahdotonta, niiden pitäisi olla ilmaa kevyempiä jotta pystyisivät lentämään.
Luulen että tässä on jokin salaisuus jota ei kerrota ihmisille.
Minä tiedän mutten viiti kertoa. Ne on salaisuuksia.👽
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noi on kyllä hurja näköisiä menopelejä noi suuret risteilyalukset nykyään. Pinnallaa tuntuvat silti pysyvän.
Aika pieniä on verrattuna nykyisiin risteilijöihin ja vielä pienempiä verrattuna supertankkereihin jotka on yli 400 metriä pitkiä.
Archimedes kannatteli