Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin suurten puiden oksat tulevat monta metriä meidän tontille kaupungissa

Vierailija
06.07.2023 |

Mitä teen kun naapurin vanhat isot vaahterat ja tammet on heti aidan takana ja oksat latvoihin saakka roikkuvat meidän puolella jo katon rännien päällä. Sikä neuvoksi

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae kaupungilta toimenpidelupaa oksien poistamiseen, meneepähån sitten virallista tietä. Tämä lupa pitää olla ainakin suurten puiden poistossa, miksei sitten toisen tontilla olevan puun naapuria haittaavien oksien poistoissakin.

Hyvä idea, kiitos, jos alkavat vastustamaan asiaa.

Vierailija
22/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmina on vielä se, että uudet naapurit, juuri nämä, kaivoivat minun poissa olessani kiviaidan alta painepesurilla mullan ja sammalet ja näin vahingoittivat aitaa multy ja maa-aines oli poistettu ja sammalet pesurilla hangattu. Että meitä harmitti ja nämä puunjuuret saavat ravintoa vain kasvamalla kiviaidan alle yhä pitemmälle.  Syyttivät minua tekemisistään silloin kerran kontaktissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tontilla on tehty rajojen mittaus toisen tontin takia ja siinä on rajalinja selkeä ja rajan voi meidän talosta mitata aivan mainiosti. Tässä on lisäksi se, että nämä puiden juuret ovat vaurioittaneet meidän  kiviaitaa, josta silloin vaativat minua nostelemaan kiviä aidan päälle. kaupunki totesi iki vanhan kiviaidan vaarattomaksi.

Hae vaan sitä toimenpidelupaa. Kohta ne puun juuret vaurioittavat myös salaojia.

Vierailija
24/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuruussuhdelain mukaan tontin haltijalla on oikeus poistaa naapurin puolelta pihalleen tulevat oksat ja juuret vain, jos niistä aiheutuu konkreettista haittaa.

Vierailija
25/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että mitä! Miksette ole aiemmin tehnyt mitään?

Me vaadittiin naapuria heti katkomaan meidän puolelle tulevat oksat ja pitämäån huolen jatkossakin.

Hyvin on toiminut.

Mahtaa olla hyvännäköistä jälkeä.  Omat ei haittaa mutta naapurin kyllä.

Vierailija
26/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuruussuhdelain mukaan tontin haltijalla on oikeus poistaa naapurin puolelta pihalleen tulevat oksat ja juuret vain, jos niistä aiheutuu konkreettista haittaa.

No johan tuosta aiheutuu konkreettista haittaa, jos oksat ovat kiinni naapuritalon ränneissä. Missä kunnossa lie ne salaojatkaan.

Vierailija
27/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle puolelle tulevat oksat saa leikata

Vierailija
28/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalle puolelle tulevat oksat saa katkoa. Toki fiksu aikuinen juttelee ensin naapurille mitä on aikomassa tehdä.

Vierailija
29/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalle puolelle tulevat oksat saa katkoa. Toki fiksu aikuinen juttelee ensin naapurille mitä on aikomassa tehdä.

Juttelee toki, mutta se kontaktin saaminen ylimieliseen naapuriin on ollut arveluttava kun aikaisemmin olin yhteydessä, niin ei ainakaan suostunutitse leikkaamaan, muutamia vuosia sitten.

Minua vaan pelottaa jos tulee vaatimaan korvauksia jos puuhun tulee sienivaurioita tai muuta hänen mielestään tuhoavaa. Normaali oksaston leikkaaminen kyseessä. En mitenkään halua oikeusteihin tai heidän vaatimuksiina korvauksista. Tulee kalliiksi.

Vierailija
30/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa joku ammattimainen se tekemään. Niin sienivaurioista hän saa sitten tapella sen ammattilaisen kanssa.

Vierailija
31/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ne valtavat määrät lehtiä aina itse lakaissut, mutta se määrä ei mahdu edes kompostiin. Nyt alkaa jo harmittaa.

Lakaissut?

Vierailija
32/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puut kasvaa myös naapureiden puolelle mutta ei ne naapuruston mikki hiiret uskalla tulla sanomaan. Samoin linkoan lumeni aidan yli naapureille.

Vierailija
33/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt nyt keskustelemassa, että hankit metsurin tai ehkä mielummin jonkun halkojen tekijän karsimaan oksat. Ehkä naapuri sitten haluaakin itse hoitaa asian, koska sitten voi kontrolloida lahovaurioita. Tai laita naapurille kirjallisia palautteita, että voiko hän karsia oksat. Niin jos hän vaati korvauksia, niin voit todistaa, että olet monta kertaa sitä pyytänyt.

Minä ilkeyksissäni kertoisin kaivauttavani juuret pois myös. Tai oikeasti hankkisin ammattilaisen karsimaan oksat ja juuret.

Vierailija
34/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ne valtavat määrät lehtiä aina itse lakaissut, mutta se määrä ei mahdu edes kompostiin. Nyt alkaa jo harmittaa.

Lakaissut?

Vaikka terassilta

Vierailija
35/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun puut kasvaa myös naapureiden puolelle mutta ei ne naapuruston mikki hiiret uskalla tulla sanomaan. Samoin linkoan lumeni aidan yli naapureille.

Kyllä olet kova jätkä.

Vierailija
36/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä leikkaan kaikki oksat mitkä tulevat naapurin puolelta meidän tontille, en kysy lupaa.

Sama vika. Naapuri kasvattaa raja-aidan vieressä luumupuita, joiden oksat raapivat meidän terassikatetta. Niitä sitten napsin pois aina kun uusi oksa venyy meidän puolelle. Kaikkea roskaamista en kuitenkaan pysty estämään.

Vierailija
37/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistajalla on neonvalot ja ne kerää hyttysiä, mutta se ei ole suurin ongelma, vaan meidän tonttia on "varattu" heidän oksilleen, ettei me voida käyttää sitä isoa  pimennon aluetta.

Sanot naapurille että 2 viikkoa aikaa ottaa pois, tai sen jälkeen saat itse poistaa ne.

Näin ainakin täällä on ohjeena

Vierailija
38/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakaissut?

Vaikka terassilta

Totta, tätä en tullut ajatelleeksi.

Vierailija
39/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odota vaan kun naapuriin muuttaa sellainen tyyppi, että sinusta tulee se Mikki-Hiiri

Vierailija
40/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lakaissut?

Aina ei sanat sovi. Rännit puhdistanut ja haravoinut ja vienyt osan sorttiin. Mutta ei tämä ole asian ydin vaan puiden oksien sahaaminen ja paksujen juurien turmelema kiviaidan osa, jonka turmelusta minua silloin syyttivät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme