Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurin suurten puiden oksat tulevat monta metriä meidän tontille kaupungissa

Vierailija
06.07.2023 |

Mitä teen kun naapurin vanhat isot vaahterat ja tammet on heti aidan takana ja oksat latvoihin saakka roikkuvat meidän puolella jo katon rännien päällä. Sikä neuvoksi

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko apua saatavilla?

Vierailija
2/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käske naapurin puhdistaa lehdet pihaltasi ja ränneistä tai kaataa puut. Näin .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita oksaan syksyisin lyhty tai tunnelmalliset kaamosvalot.

Vierailija
4/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ne valtavat määrät lehtiä aina itse lakaissut, mutta se määrä ei mahdu edes kompostiin. Nyt alkaa jo harmittaa.

Vierailija
5/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita kaupungille jos naapuri ei suostu siistimään puita.

Mitä naapuri on sanonut?

Vierailija
6/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistajalla on neonvalot ja ne kerää hyttysiä, mutta se ei ole suurin ongelma, vaan meidän tonttia on "varattu" heidän oksilleen, ettei me voida käyttää sitä isoa  pimennon aluetta.

Vierailija
7/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä juttelemaan naapurin kanssa ja sopia, että teidän talolle haittaa tuottavat oksat sahataan pois. Teillä on oikeus niin vaatia ja minkä naapuri ihan varmasti tietää jo muutenkin.

Lupaa ei sahaamisen tarvitsisi edes pyytää, mutta jos aiotte asua siinä pitkään suosittelen keskustelua kasvokkain.

Meidänkin koivut ovat osin naapurin puolella ja odotamme vain, koska hermostuvat. Vapaaehtoisesti emme katko mitään, mutta kun se hetki tulee ei auta kuin suostu oksien sahaamiseen. 

869

Vierailija
8/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt naapurilta, voisiko puiden oksia leikata? Meillä on paljon isoja puita ja ne kasvavat osin naapurin puolella. Edellinen naapurimme ei halunnut, että oksia leikataan, vaikka tulivat tosi pitkälle ja matalalle heidän ajotielleen. Nyt saimme uudet naapurit ja he pyysivät oitis, että oksia leikattaisiin ja näin myös tehtiin. Ihmisillä voi olla erilaisia ajatuksia ja toiveita, eikä sinunkaan naapurisi voi niistä tietää, jos asiasta ei ole puhuttu. Kehottaisin siis keskusteluun ystävällisessä hengessä!

Vierailija
9/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä naapuri on sanonut?

Joo kaupinki sanoi, että voin poistaa itse rajaa myöten ja myös juuret kaivaa jos jaksan. Mutta se keskustelu pitäisi uhmakkaan naapurin kanssa tehdä, se on  hankala tilanne.

Vierailija
10/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mitä! Miksette ole aiemmin tehnyt mitään?

Me vaadittiin naapuria heti katkomaan meidän puolelle tulevat oksat ja pitämäån huolen jatkossakin.

Hyvin on toiminut.

Vierailija
11/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä naapuri on sanonut?

Joo kaupinki sanoi, että voin poistaa itse rajaa myöten ja myös juuret kaivaa jos jaksan. Mutta se keskustelu pitäisi uhmakkaan naapurin kanssa tehdä, se on  hankala tilanne.

Pakko se ob keskustella...tai sit kärsiä. Sun valinta.

Vierailija
12/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan sinulla on oikeus katkaista oksat jotka tulevat rajan yli. Yksiselitteisesti.

Vierailija
13/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin keskustelu, siitä ei kaupungin toimesta mainittu muuta, että jos naapuri ei itse suostu, jy nyt minun pitää ottaa uudelleen yhteyttä uhmakkaaseen naapuriin. Muutama vuosi sitten kävi kaupungilta kaksi henkilöä tilannetta katsomassa ja minulle kyllä sanottiin, että myös minulla on oikeus omalla tontillani. Keskustelu saattaa jäädä lyhyeen en leikkaa tyyliin.

Vierailija
14/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksit oksat poikki oman tontin puolelta. 

Vierailija
15/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä naapuri on sanonut?

Ei siihen mitään keskustelua tarvita. Sinä voit poistaa omalta tontiltasi kaiken, mitä et siellä halua olevan. Naapurilla ei ole asiaan mitään sanottavaa. 

Vierailija
16/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että mitä! Miksette ole aiemmin tehnyt mitään?

Me vaadittiin naapuria heti katkomaan meidän puolelle tulevat oksat ja pitämäån huolen jatkossakin.

Hyvin on toiminut.

Niin olen sitä mieltä, mutta kun mun vaimo sanoi, etten saa mennä riitelemään asiasta. Niin en mennyt toista kertaa. Minulla pitäisi kuitenkin olla laki puolella.  Siinä on se riitautumisen vaara, vaikka ovat väärässä.

Vierailija
17/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että kirjoittajat ovat minun puolellani. Se kohtaaminen naapurin ylimielisyyden kanssa on hankalinta. Itse en pysty niin korkealle edes kiipeämään sähkösahan kanssa.

Joku on kirjoittanut, että jos naapurin puu saa sienisairauden minun sahaamisen jälkeen niin, että joutuisin vastuuseen vanhasta puusta, mutta ei mitään rauhoitettua yksilöä.

Vierailija
18/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leikkaan kaikki oksat mitkä tulevat naapurin puolelta meidän tontille, en kysy lupaa.

Vierailija
19/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae kaupungilta toimenpidelupaa oksien poistamiseen, meneepähån sitten virallista tietä. Tämä lupa pitää olla ainakin suurten puiden poistossa, miksei sitten toisen tontilla olevan puun naapuria haittaavien oksien poistoissakin.

Vierailija
20/73 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tontilla on tehty rajojen mittaus toisen tontin takia ja siinä on rajalinja selkeä ja rajan voi meidän talosta mitata aivan mainiosti. Tässä on lisäksi se, että nämä puiden juuret ovat vaurioittaneet meidän  kiviaitaa, josta silloin vaativat minua nostelemaan kiviä aidan päälle. kaupunki totesi iki vanhan kiviaidan vaarattomaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi