Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapahtuiko minulle hoitovirhe?

Vierailija
06.07.2023 |

Tästä on jonkin verran aikaa mutta Minulla alkoi joitakin päiviä sitten kipu takahampaassa. Menin päivystykseen ja sain tietää yllättäen että minulla on syvä reikä, joka oli menossa jo juurihoitoon. Onneksi se saatiin kuntoon. Syy tähän oli se että minulla oli alkanut kasvaa joku ikenen pala hampaan päälle joitakin vuosia sitten. Kun huomasin asian( kysyin , kukaan ei sanonu mitään), vain olan kolahdus. Ajattelin että okei, ehkä minun hampaani ovat vain erilaiset. Kun kävi ilmi, että minun suussa oli tämä reikä, kysyin että miten ihmeessä minun olisi pitänyt pystyä puhdistaa se puoli hampaasta joka oli sen ikenen palan peitossa. Minulle todettiin etten olisi ikinä pystynyt ja siksi minun suutani leikattiin täytön yhteydessä. Miten on mahdollista, että kukaan ei ole ikinä sanonut minun tarvitsevan leikkausta, jotta saan puhdistettua hammasvälin? Viimeksi kun kävin, minulle sanottiin että minulla on terveet ja hyvät hampaat. Oliko tämä hoitovirhe vai vain huonoa tuuria?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan kasvanut lisää sen jälkeen.

Kannattaa käydä säännöllisesti hammastarkastuksisssa, niin ongelmat eivät ehdi isoiksi.

Vierailija
2/9 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Kasvanutta ientä ei ikinä oltu leikattu paitsi nyt. Ja olen käynyt yleensä kerran vuodessa myös, jos on ollut jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ehkä ammattitaidottomat hammaslääkärit + hoitovirhe siinä mielessä, etteivät aiemmin asiaa ole korjanneet tai edes asiasta sinua informoineet tai sitten olet itse ylireagoinut tilannettasi?

Vierailija
4/9 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kukaan aiemmista ei ollut sanonu mitään. Siksi olinkin ihmetynnyt siitä että se leikattiin heti pois. Mietin onko tämä ollut mahdollisesti hoitovirhe, koska tilanne on hyvin absurdi. Olisin voinut menettää hampaani pelkän tietämättömyyden takia hampaan tilasta.

Vierailija
5/9 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut tuo ongelma 30 vuotta ja ei ole kukaan hammaslääkäri tai suuhygienisti sanonut mitään. Itse ehdotin että voisiko sille ikenelle tehdä jotain, ei kuulema voi. Ilmeisesti siis voi?

Vierailija
6/9 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ien voi kasvaa herkästi päälle esimerkiksi lohkeaman tai ison reiän kohdalle, mutta tässä menee aikaa. Ja menee niin päin että ensin on lohkeama ja sitten vasta ien kasvaa, ei toisin päin. Joskus ien on turvonnut ja pullottava ientulehduksen takia tai vaikkapa lääkkeen sivuvaikutuksena. Tulehtunut ien hoidetaan hammaskivenpoistolla ja huolellisella omahoidolla, ienhyperplasiaa samoin + sivuvaikutuksen aiheuttaneen lääkkeen vaihtamisella + tarvittaessa kirurgisella muotoilulla.

Vierailija
7/9 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Eli kyseessä on siis todellakin ollut hoitovirhe? Kun ien alkoi kasvaa hampaan päälle vuosia sitten, kukaan ei reagoinut tai tarkistanut mitään. Kukaan ei ole kertonut jostain reiästä tai lohkeamasta( kumpi se nyt ikinä onkaan ollut). Hammas on ollu täysin oireeton, paitsi nyt.

Vierailija
8/9 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkärin mukaan se piti poistaa hampaan päältä. Ja se leikattiin välittömästi. Eli kyllä on mahdollista.

Vierailija
9/9 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ien ei ole kasvanut leikkauksen jälkeen enää takaisin. Minulta otettiin röntgen kuva, mistä näkyi reiän syvyys. Reikä oli niin syvä, että kun kysyin meneekö se nyt juurihoitoon, lääkäri sanoi tekevänsä kaikkensa ettei se menisi. Oli luojan lykky, koska Reikä oli jo millien päässä juuresta. Meinasi lähteä jalat alta kun näin sen kuvan. Olen aika nuori, joten mikää mahdollinen implantti ei ole kauheen houkutteleva. Ärsyttää se että kukaan ei reagoinut asiaan ja nyt tilanne eskaloitui sen takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä