Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita jotka hoitivat peruskoulun huonosti, koska ei ollut motia?

Vierailija
06.07.2023 |

Näin jälkikäteen kaduttaa, mutta minkäs teet, kun koulun käynti maistui puulta jo ala-asteella.
Tein kyllä annetut tehtävät, mutta painoin kokoajan villasella.
Saatoin joskus olla niin laiska, että en edes koepaperille vaivautunut kirjoittamaan monipuolisia ja pisteitä lisääviä vastauksia.
Vedin kokeista 6-8 arvosanoja, vaikka olisin pystynyt parempaaan.

Monesti unohdin nuo opit melko nopeasti sillä en pitänyt niitä kiinostavina.
Lintsasin jo ala-asteella eli valehtelin olevani kipeä, kun kaipasin välillä vapaata.

Vieraissa kielissä putosin kärryiltä nopeasti ja niissä oli todellisia haasteita.
Lukioon en koskaan mennyt näillä eväillä, mutta uskon, että olisin voinut halutessani saada ysin päättäriin keskiarvoksi 9 kiitettävän, minulla se oli 8 hyvän luokkaa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Motti on puumitta, motivaatio on tahto/kannuste tehdä asioita, mutta moti on ihan tuntamaton sana...

Tää on näitä uudehkoja inhokkeja. Onneksi pysyy ajan hermolla, kun on nuorta väkeä suvussa; itse näin lapsettomana putoaisin muuten auttamattomasti kärryiltä.  Ihmettelin, kun yksi kerran selitti, kuinka "meni moti kaveriin..."; siis oli suuttunut tms.

Vierailija
22/27 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Koko lapsuuden olin koulukiusattu ja masentunut joten ei todellakaan ollut motivaatiota. Toki olen myös aina ollut laiska ja tyhmä alisuoriutuja, hädin tuskin pääsin peruskoulun läpi. Kotoakaan ei juuri tukea saanut, mitään koulua en ole käynyt yläasteen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motia?

Et taida edelleenkään jaksaa paljon vaivautua?

Peruskoulun arvosanat kiitettävät, vaikka tein vain pakolliset, enkä ikinä lukenut kokeisiin. Lukiossa olisi pitänyt jo sitten vähän yrittää. En silti elä menneisyydessä. Mene aikuislukioon pänttäämään jos haluat elämässä eteenpäin.

Vierailija
24/27 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin koko kouluajan pellekompleksista - nyt nautin sen hedelmistä ja olen matalapalkka-alalla viisikymppisenä.

Vierailija
25/27 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hep täällä yksi. Olin varmaan AD/HD silloin sitä ei vielä tiedetty.. yläasteen päästötokari 5.9..

Aineet jotka kiinnostivat kuten historia ja uskonto olivat 8-9. Ilman lukemista.

Ärsyttää näin 40v ihan mielettömän paljon. Olisi nimittäin ollut sitä lukupäätä kaikesta päätellen aika paljonkin.

Vierailija
26/27 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin huono koulussa. Ei vaan kiinnostanut. En miettinyt tulevaisuutta ollenkaan. Minulla oli huono itsetunto. En edes yrittänyt onnistua. Tein jopa tahallani huonommin

Vierailija
27/27 |
07.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset