Muita jotka hoitivat peruskoulun huonosti, koska ei ollut motia?
Näin jälkikäteen kaduttaa, mutta minkäs teet, kun koulun käynti maistui puulta jo ala-asteella.
Tein kyllä annetut tehtävät, mutta painoin kokoajan villasella.
Saatoin joskus olla niin laiska, että en edes koepaperille vaivautunut kirjoittamaan monipuolisia ja pisteitä lisääviä vastauksia.
Vedin kokeista 6-8 arvosanoja, vaikka olisin pystynyt parempaaan.
Monesti unohdin nuo opit melko nopeasti sillä en pitänyt niitä kiinostavina.
Lintsasin jo ala-asteella eli valehtelin olevani kipeä, kun kaipasin välillä vapaata.
Vieraissa kielissä putosin kärryiltä nopeasti ja niissä oli todellisia haasteita.
Lukioon en koskaan mennyt näillä eväillä, mutta uskon, että olisin voinut halutessani saada ysin päättäriin keskiarvoksi 9 kiitettävän, minulla se oli 8 hyvän luokkaa.
Kommentit (27)
Minä. Koko lapsuuden olin koulukiusattu ja masentunut joten ei todellakaan ollut motivaatiota. Toki olen myös aina ollut laiska ja tyhmä alisuoriutuja, hädin tuskin pääsin peruskoulun läpi. Kotoakaan ei juuri tukea saanut, mitään koulua en ole käynyt yläasteen jälkeen.
Motia?
Et taida edelleenkään jaksaa paljon vaivautua?
Peruskoulun arvosanat kiitettävät, vaikka tein vain pakolliset, enkä ikinä lukenut kokeisiin. Lukiossa olisi pitänyt jo sitten vähän yrittää. En silti elä menneisyydessä. Mene aikuislukioon pänttäämään jos haluat elämässä eteenpäin.
Kärsin koko kouluajan pellekompleksista - nyt nautin sen hedelmistä ja olen matalapalkka-alalla viisikymppisenä.
No hep täällä yksi. Olin varmaan AD/HD silloin sitä ei vielä tiedetty.. yläasteen päästötokari 5.9..
Aineet jotka kiinnostivat kuten historia ja uskonto olivat 8-9. Ilman lukemista.
Ärsyttää näin 40v ihan mielettömän paljon. Olisi nimittäin ollut sitä lukupäätä kaikesta päätellen aika paljonkin.
Olin huono koulussa. Ei vaan kiinnostanut. En miettinyt tulevaisuutta ollenkaan. Minulla oli huono itsetunto. En edes yrittänyt onnistua. Tein jopa tahallani huonommin
Tää on näitä uudehkoja inhokkeja. Onneksi pysyy ajan hermolla, kun on nuorta väkeä suvussa; itse näin lapsettomana putoaisin muuten auttamattomasti kärryiltä. Ihmettelin, kun yksi kerran selitti, kuinka "meni moti kaveriin..."; siis oli suuttunut tms.