Nainen! Jos suunnittelisit itsellesi ILTAPUVUN, millainen se olisi?
Väri? Materiaali? Ei "pieruverkkari"-vastauksia kiitos.
Kommentit (133)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin vaatesuunnittelija tai ompelija, en pystyisi toteuttamaan iltapukuja, mikäli asiakas ei inspiroisi minua. Keskiverto pulskea suominainen ei liiemmin herätä innovaatioita. Rispektit kaikille, jotka näitä osaavat ja jaksavat jotenkin pukea. Iltapuvun luominen tälläiselle olisi silkka mahdottomuus. Onneksi haaveilu ei maksa mitään ja on sallittua kaikille.
Ihan hyvä, että olet pysynyt pois alalta, johon sinulla ei ole mitään lahjoja.
Tiedoksi sulle, että on myös todistetusti lahjakkaita, jotka ajattelevat kuten minä: "These are fat mummies sitting with their bags of crisps in front of the television, saying that thin models are ugly. Fashion is about dreams and illusions, and no one wants to see round women." Karl Lagerfeld
Kerran telkkarissa näytettiin, millaisen lopputuloksen oikea huippusuunnittelija sai suunnitellessaan iltapuvun ylipainoiselle, omenavartaloiselle naiselle. Puku oli ihan huikea. Toki se vaatii paljon enemmän taitoa kuin suunnitella vaatteita naisille, joiden koko on 32 ja pituus 180 cm. Mahdatko itse edes mahtua tuollaisella mitoituksella valmistettuun vaatteeseen?
Seli seli. Huikeampi puku on aina langanlaihan huippumallin kuin läskin yllä. "No one wants to see curvy women on the runway" / Karl Lagerfeld
Mahdutko sinä itse noihin huippumalleille tehtyihin vaatteisiin? Jos et, niin sinäkin olet liian paksu. Ehkä muutaman kilon pudottaminen voisi auttaa tai sitten hankit lisää pituutta.
Näin teenkin. Olen jatkuvalla dieetillä. Nyt on tavoitepaino 55 kiloa ja kohta olen siellä. En anna armoa itselleni enkä myöskään muille.
Kuulostat Tony Halmeelta "Jumala armahtaa, minä en". Oletteko ehkä sukua keskenänne?
Iltapuku. :D Puhutko myös pikkukengistä ja toivotat ehtoota?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin vaatesuunnittelija tai ompelija, en pystyisi toteuttamaan iltapukuja, mikäli asiakas ei inspiroisi minua. Keskiverto pulskea suominainen ei liiemmin herätä innovaatioita. Rispektit kaikille, jotka näitä osaavat ja jaksavat jotenkin pukea. Iltapuvun luominen tälläiselle olisi silkka mahdottomuus. Onneksi haaveilu ei maksa mitään ja on sallittua kaikille.
Tiedoksi sulle, että on myös todistetusti lahjakkaita, jotka ajattelevat kuten minä: "These are fat mummies sitting with their bags of crisps in front of the television, saying that thin models are ugly. Fashion is about dreams and illusions, and no one wants to see round women." Karl Lagerfeld
Kerran telkkarissa näytettiin, millaisen lopputuloksen oikea huippusuunnittelija sai suunnitellessaan iltapuvun ylipainoiselle, omenavartaloiselle naiselle. Puku oli ihan huikea. Toki se vaatii paljon enemmän taitoa kuin suunnitella vaatteita naisille, joiden koko on 32 ja pituus 180 cm. Mahdatko itse edes mahtua tuollaisella mitoituksella valmistettuun vaatteeseen?
Seli seli. Huikeampi puku on aina langanlaihan huippumallin kuin läskin yllä. "No one wants to see curvy women on the runway" / Karl Lagerfeld
Mahdutko sinä itse noihin huippumalleille tehtyihin vaatteisiin? Jos et, niin sinäkin olet liian paksu. Ehkä muutaman kilon pudottaminen voisi auttaa tai sitten hankit lisää pituutta.
Näin teenkin. Olen jatkuvalla dieetillä. Nyt on tavoitepaino 55 kiloa ja kohta olen siellä. En anna armoa itselleni enkä myöskään muille.
Oletko kuitenkin vähintään 180 cm pitkä?
Kuinkas pitkä sinä olet? 156 cm sulka päässä? Ja yhtä leveä?
Ensinnäkin sävyltään harmahtava eli siis jokin värisävy tietty muttei mikään räikeän kirkas/voimakas. Näitä on liian vähän tarjolla ottaen huomioon suomalaisten yleisen sävyn, jossa ei ole suurta kontrastia.
Leikkaukseltaan korostaa vyötäröä/luo illuusion x-mallista. Minun tapauksessa vyötäröstä lähtisi suureneva alaosa. Yläosa v-pääntiellä tai venepääntienä. Alaosan päällimmäinen kangas voisi olla jotain liuhuvaa. Kirjailuita ei tarvitse olla, sillä blingit sijoittaisin koruihin ja hiuksiin.
Haluaisin ehdottomasti suht simppelin pitsisen iltapuvun. Värinä kauttaaltaan luonnonvalkoinen. Samaa tyyliä kuin tässä Audrey Hepburnin upeassa Givenchyn mekossa:
https://cdn.shopify.com/s/files/1/0577/0212/1659/files/IMG_6175_1000x.j…
Yläosaa fiksaisin hieman. Kelpuuttaisin tuollaisen mekon kyllä myös häämekokseni.
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta iltapukuun tosiaan kuuluvat umpikärkiset (!!!) juhlakengät ja nykymammoille tiedoksi, tennarit EIVÄT KÄY.
Anttilan kassi. Maksoi veronmaksajille yli 20000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Tuli väärään ketjuun.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin ehdottomasti suht simppelin pitsisen iltapuvun. Värinä kauttaaltaan luonnonvalkoinen. Samaa tyyliä kuin tässä Audrey Hepburnin upeassa Givenchyn mekossa:
Yläosaa fiksaisin hieman. Kelpuuttaisin tuollaisen mekon kyllä myös häämekokseni.
Valkoinen iltapuku on haastava, koska mieltyy helposti hääpuvuksi. Audreyn kroppa on täydellinen. Ei tarvitse olla 180-senttinen kunhan on siro ja hoikka (mielellään laiha).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli väärään ketjuun.
Mut yllättävän hyvä! Ehkä jo seuraavissa linnan juhlissa nähdään Anttilan muovipusseista koottu iltapuku.
Jaa, sellainen komea herrain pukine, elikä frakki tulisi itselle. En voi sietää hameita tai mekkoja.
t:ompelija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valkoinen iltapuku on haastava, koska mieltyy helposti hääpuvuksi. Audreyn kroppa on täydellinen. Ei tarvitse olla 180-senttinen kunhan on siro ja hoikka (mielellään laiha).
Niin on, hän oli voittanut geenilotossa. Ei tuo mun päällä kyllä yhtään samalta näyttäisi, koska tällaisena aktiivitreenaajana olen huomattavasti lihaksikkaampi. Mutta ehkei näyttäisi pahaltakaan.
Tahtoisin ruudullisen tai raidallisen jakun yhdistettynä kirkkaaseen toppiin. Tämä Bette Midlerin asu olis aika hieno jos hame pidempi ja sukkahousut vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkas pitkä sinä olet? 156 cm sulka päässä? Ja yhtä leveä?
Tässä on kyse Lagerfeldin suunnittelemien vaatteiden käyttäjistä. Ne kaikki on suunniteltu kokoa 32 käyttäville, vähintään 180 cm pitkille naisille. Jos joku väittää olevansa sellainen, niin sen kun kertoo pituutensa. Painohan tuli selville, 55 kg, mutta ei hän pelkän painon perusteella voi väittää olevansa tarpeeksi hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta iltapukuun tosiaan kuuluvat umpikärkiset (!!!) juhlakengät ja nykymammoille tiedoksi, tennarit EIVÄT KÄY.
Näinhän se on, mutta jalkavaivaiselle hyväksytään kyllä vaikka terveyssandaalit! Olen ollut Ruotsin kuninkaallisen akatemian juhlissa, johon osallistuivat myös kuningas, kuningatar sekä kruunuprinsessapari. Siellä keskustelin erään naisen kans, jolla oli kaunis gaalailtapuku ja jalassa lenkkarit, kun muita ei pystynyt pitämään. Se kuitenkin paljastui vasta, kun hän asian paljasti, pitkän, laajahelmaisen puvun lta ei näkynyt kengät ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tahtoisin ruudullisen tai raidallisen jakun yhdistettynä kirkkaaseen toppiin. Tämä Bette Midlerin asu olis aika hieno jos hame pidempi ja sukkahousut vaihtaa.
Tuo on jakkupuku työhön. Iltapuku on iltaan. Snaijaatko?
Varmaan jotain tämän tyylistä: https://www.instyle.com/thmb/5QYnoHokoy67bb1ltvhOtrQv6Rg=/750x0/filters…():max_bytes(150000):strip_icc():format(webp)/120116-ashley-graham-party-lead-2000-44c762f228b4442dbc0ceb91a9d021de.jpg
Alle muotoilevat alusvaatteet, niin saattaisin näyttää puvussa jopa aika hyvältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on jakkupuku työhön. Iltapuku on iltaan. Snaijaatko?
Ei ihme, että jengi ei osaa nykyään pukeutua.
Olen aina haaveillut, että Jukka Rintala tekisi minulle iltapuvun. Ja haaveeksi se varmasti myös jää :).