Toimeentulotuen vastiillistaminen,tuki=työaika?
Miten tuen määrä lasketaan työtunneiksi?
Niin se ei voi mennä, että työtuntiviikko olisi täydet Eli n. 38, 50 vai mitä se sitten milläkin alalla olisi?
Jos tuki olisi esim. 500 e/kk, niin ei tuosta tule paljoa mitään työtuntia päivää kohden, ehkä jotain n. puolituntia eli ei ainakaan minua haittaisi, jos tuki vastiillistettaisiin , jos joutuisin tttukea hakemaan.
Kommentit (37)
Jos tekee töitä, on siitä saatava palkkaa. Toimeentulotuki ei ole palkkatyötä. Tämä tiedoksi Orpolle ja kokoomuksen työministeri Arto Satolle (joka pilkkasi duunareita ja työttömiä).
Saan tt tukea ja kaksi lasta. Teenkö töitä heidänkin osuutensa eteen? Toisaalta jos työttömyysturvan lapsikirotus poistuu on se vähän epäreilua.
Olen saanut tt tukea 10 vuotta myös kokopäivätyössä ollessani. Jos työllistyn joudun jatkamaan tuen hakua miten se työvelvollisuus menee silloin,teenkö sitten omia töitä ilmaiseksi?
Työtä tehdään työnantajan maksamaa palkka vastaan, ei yhteiskunnan verovaroista maksettavia tukia vastaan.
Eipä tarvitse toimeentulotuen satasia vastaan hyvin pitkää työviikkoa tehdä ettei mene täysin orjatyöksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kastittomien luokka suomeen= aika monelle nykyiselle palkansaajalle monoa ja tervetulemaksi alimpaan köyhälistöön. Tätä ei kokkarien kannattaja tunnu tajuavan.
Et nyt ymmärrä mistä on kyse. Tähän maahan on muodostunut aivan liian iso loiseläjien joukko, joka nostaa tukia ilman edes yritystä opiskella itselleen ammatti jotta pääsee töihin ja vielä vähemmän ilman haluja mennä töihin ylipäänsä. Sekä kantasuomalaisia että niitä muita. Se joukko on saatava pienemmäksi sekä pelkillä tuilla eläminen mahdollisimman vähän kannattavaksi. Kummasti alkaa työnteko kiinnostaa, paitsi tietenkin niitä kaikkein paatuneimpia. Kaikkia ei vaan voi pelastaa.
Ja kun niitä "loiseläjiä" (kokoomuksesta kai ollaan)? saa työntekijäksi lähes ilmaiseksi, niin tottakai työnantajat tarttuvat tarjoukseen - ihan kuten nykyiset, tukityöllistetyillä lafkaansa pyörittävätkin- jolloin täyspalkalliset tietysti saavat monoa, kun vaihtuvat halvempiin! Kas tätä ei oikeistolaiset tajua!
Ilmaiset työntekijät harvoin on parhaita työntekijöitä. Osaajista joutuu maksamaan ja joutuvat vielä näitä ilmaistekijöitäkin omien töiden ohessa auttamaan. Yksi kymmenestä ilmaistyöntekijästä kasvaa sellaiseksi, että tuottaa yritykselle arvoa eli pätäkkää.
No, ilmaistyöntekijöitä voi ottaa useamman. Ja työnantaja saa kulukorvausta 10 euroa/työpäivä jokaisesta työttömästä, jonka ottaa esim. työkokeiluun.
Mistä tämä tieto on peräisin?
Minä en aio osallistua tuohon kyykytykseen, mielummin syrjäydyn lopullisesti yhteiskunnan ulkopuolelle. Olen valmis menemään vankilaankin, jos tarve vaatii.
Vuosia olen hakenut apua mt-ongelmiini, sitä saamatta. Milloin on arvioitu liian terveeksi, milloin liian sairaaksi. Olen aktiivisesti (ja omasta aloitteestani!) käynyt kuntoutuksessa, työtoiminnassa, työharjoittelussa...you name it. Mikään ei johtanut mihinkään pysyvään, käytettiin hyväksi ja potkittiin ulos, ja esim. työtoimintaa veti entinen osallistuja, jolla ei ollut minkäänlaisia ihmissuhdetaitoja, ja jouduin lopettamaan touhun kiusaamisen takia.
Loppuvuodesta hakeuduin lääkärille, käytyäni kuntoutustarveselvityksessä. Puhuttiin lyhytterapian hakemisesta, jota lääkäri piti hyvänä ideana. Kirjoitti lähetteen samalla viikolla- ja seuraavalla tuli ilmoitus, että lähete on hylätty. Lääkäriä en saanut 3kk kiinni, sitten kun soitti minulle takaisin, selitteli tosi välttelevästi että ylilääkäri oli katsonut terapian TURHAKSI. "M-mutta kyllä sä SAAT edelleen tulla päivystykseen, jos...jos olotila kriisiytyy." Se siitä sitten.
Olen tehnyt kaiken pyydetyn, ja vähän päällekin. Apua ei ole tullut. Minäkään en siis vuorostani auta yhteiskuntaa jatkossa.
Kustannetaanko myös bussiliput, töihin tarvittavat vaatteet y.m ?
Vai pitääkö orjatyöntekijän kustaantaa ne itse toimeentulotuestaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kastittomien luokka suomeen= aika monelle nykyiselle palkansaajalle monoa ja tervetulemaksi alimpaan köyhälistöön. Tätä ei kokkarien kannattaja tunnu tajuavan.
Et nyt ymmärrä mistä on kyse. Tähän maahan on muodostunut aivan liian iso loiseläjien joukko, joka nostaa tukia ilman edes yritystä opiskella itselleen ammatti jotta pääsee töihin ja vielä vähemmän ilman haluja mennä töihin ylipäänsä. Sekä kantasuomalaisia että niitä muita. Se joukko on saatava pienemmäksi sekä pelkillä tuilla eläminen mahdollisimman vähän kannattavaksi. Kummasti alkaa työnteko kiinnostaa, paitsi tietenkin niitä kaikkein paatuneimpia. Kaikkia ei vaan voi pelastaa.
Mulla on tradenomin tutkinto.
Tradenomiksi opiskelemaan haki vuosi sitten 59952 ja pääsi vain 4781
Tuossa on kaikki yhdessä kevään yhteishaussa hakeneet, siis nekin joilla ei ensisijaisena.
Ensisijaisista hakijoista pääsee vuosittain tradenomiksi opiskelemaan yli 50% hakijoista!
Voit tehdä taulukosta hakuja ammatin, koulutusalan, ammattikorkeakoulun ja paikkakunnan mukaan. Hakijoiden määrä on ensisijaisten hakijoiden määrä. Valitut voivat olla myös muita kuin ensisijaisia hakijoita
vuonna 2019 hakijoista 52% pääsi opiskelemaan
Kyllä se ihan täydet tunnit on. Tai ainakin 30 h viikossa.
Kun verrataanns Tamskan malliin unohdetaan kertoa se että korvaus on siellä 3x suurempi kuin täällä. Ja mielestäni sitten jos tätyy töitä tehdä tt tuen eteen ei tarvitse lähettää mitään kuitteja tms Kelaan rahat voi käyttää miten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos tekee töitä, on siitä saatava palkkaa. Toimeentulotuki ei ole palkkatyötä. Tämä tiedoksi Orpolle ja kokoomuksen työministeri Arto Satolle (joka pilkkasi duunareita ja työttömiä).
Kokoomukselle duunarit on pakollinen paha. Toimeentulotuki on niiden maailmankuvassa parempi kuin palkan maksaminen. Palkalla ei tarvitse elää mutta töitä pitäisi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin palkkatuella niin näin kuinka siivooja siirrettiin toimistosihteeriksi.
Minut siirrettiin laitoshuoltajasta terveyskeskuksen sihteeriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olin palkkatuella niin näin kuinka siivooja siirrettiin toimistosihteeriksi.
Minut siirrettiin laitoshuoltajasta terveyskeskuksen sihteeriksi.
Nykyään emme tiedä kenelle puhumme , jos esim terveyskeskukseen soitamme.
Siellä voi ajanvarauksesta joku into utelias vastikkeelisessa työssä oleva kysellä kaiken laista.
Riittääkö vastikkeelliseksi toiminnaksi, jos trollaa oppositiota vastaan netissä?
Olen työkyvytön ja saan toimeentulotukea. Mitä minulle tapahtuu? Uuniin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun niitä "loiseläjiä" (kokoomuksesta kai ollaan)? saa työntekijäksi lähes ilmaiseksi, niin tottakai työnantajat tarttuvat tarjoukseen - ihan kuten nykyiset, tukityöllistetyillä lafkaansa pyörittävätkin- jolloin täyspalkalliset tietysti saavat monoa, kun vaihtuvat halvempiin! Kas tätä ei oikeistolaiset tajua!
Ilmaiset työntekijät harvoin on parhaita työntekijöitä. Osaajista joutuu maksamaan ja joutuvat vielä näitä ilmaistekijöitäkin omien töiden ohessa auttamaan. Yksi kymmenestä ilmaistyöntekijästä kasvaa sellaiseksi, että tuottaa yritykselle arvoa eli pätäkkää.
No, ilmaistyöntekijöitä voi ottaa useamman. Ja työnantaja saa kulukorvausta 10 euroa/työpäivä jokaisesta työttömästä, jonka ottaa esim. työkokeiluun.
Mistä tämä tieto on peräisin?
Euron verran virheellinen tieto. Työkokeilijasta maksetaan 11 euroa päivässä työnantajalle ja 9 euroa orjalle. Suuren määränsä takia niistä maksetaan vähintään 2 miljoonaa jokaisena arkipäivänä. Yhteensä sellaiset puolimiljardia vuodessa. Työkokeiluja ei koske kipeät leikkaukset vaan niihin tulee lisää rahaa.
Jos toimeentulotuki laitetaan veronalaiseksi? Eipä silläkään tuensaajaa voida montaa päivää kuussa töissänpitää, esi. Just tuo 500 euroa , sillä tehdään korkeintaan kaksi päivää kuussa töitä.