Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juodaanko muualla maailmassa maitoa ruokajuomana?

Vierailija
05.07.2023 |

Onko tämä jokin metsäläisten suomalaisten tapa? Itse en ole maitoa juonut sellaisenaan enää teinivuosien jälkeen. Joskus nuorena aikuisena metsäläiset isovanhemmat tätä ihmettelivät.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tunne ketään, joka juo maitoa ruokajuomana. En muista vuosikymmeniin nähneeni sellaista, en edes töissä. Vai onko tämä alueellista? Minä olen helsingissä.

Joskus aikanani kävin jenkeissä, ja ihmettelin heidän maidonjuontiaan. En muista, juotiinko sitä aterioilla, mutta yleisesti käytettiin enemmän.

N55

Missäpäin Yhdysvaltoja tämä oli? Minun käsittääkseni maidon juonti on sielläkin sellaisten alueiden erikoisuus, joilla maitoa paljon tuotetaan. Eli kai lähinnä pohjoisen ja keskilännen maatalousvaltaiset alueet. Eli pitkälti samoin kuin Euroopassakin.

Oregonissa ihmettelin tätä maidon määrää.

Vierailija
22/54 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maito on hyvää ja terveellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intia taitaa nykyisellään olla suurin maidontuottaja maailmassa

Vierailija
24/54 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alankomaissa juodaan paljon maitoa, väittävät että ovat siksi niin pitkiä.

Vierailija
25/54 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tiedä Suomessakaan yhtään aikuista, joka joisi maitoa ruoan kanssa tai muutenkaan kuin korkeintaan kahvissa. Vettä tai vissyä kaikki juo arjen ruokajuomana.

Vierailija
26/54 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvauvat juo maitoa niin paljon että niille kasvaa utareet.

Vierailija
27/54 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletpa tietämätön. Mm pohjoisamerikassa usa, kanada maitoa juodaan todella paljon ja sitä myydään 2 litran muovi pöniköissä. Googlaappa jonkun usa kaupan maitohyllyt. Sama australiassa. Maitoa kuluu.

Olen ihmetellyt isoja maitopurkkeja, sillä ainakaan tv-ohjelmissa ja elokuvissa maitoa ei juoda ruokajuomana. Amerikkalaiset käyttävät kyllä usein kahvissa maitoa, juovat kaakaota sekä syövät muroja. Sellaisenaan en usko maitoa juotavan, ainakaan ruokajuomana. Muistan useita sarjoja, joissa maidon juonnilla jopa vitsaillaan. Esimerkiksi Frendeissä pilaillaan Joeyn maidon juonnin kustannuksella. Sitä ei selvästikään pidetä tavallisena aikuisten tapana vaan enemmänkin lasten juttuna.

Vierailija
28/54 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin aloin juomaan maitoa uudestaan, kun lääkäri raajan murtumisen yhteydessä havaitsi osteoporoosin. En vaan saa tarpeeksi kalsiumia. Mieluummin nyt sitten käytön kalsiumia sisältäviä tuotteita, että luut ei nyt poikki napsahtelisi. Silloin tällöin muistan ottaa kalsiumtabletin, mutta sekään ei ole joka päiväistä.

Vierailija
29/54 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa tietämätön. Mm pohjoisamerikassa usa, kanada maitoa juodaan todella paljon ja sitä myydään 2 litran muovi pöniköissä. Googlaappa jonkun usa kaupan maitohyllyt. Sama australiassa. Maitoa kuluu.

Olen ihmetellyt isoja maitopurkkeja, sillä ainakaan tv-ohjelmissa ja elokuvissa maitoa ei juoda ruokajuomana. Amerikkalaiset käyttävät kyllä usein kahvissa maitoa, juovat kaakaota sekä syövät muroja. Sellaisenaan en usko maitoa juotavan, ainakaan ruokajuomana. Muistan useita sarjoja, joissa maidon juonnilla jopa vitsaillaan. Esimerkiksi Frendeissä pilaillaan Joeyn maidon juonnin kustannuksella. Sitä ei selvästikään pidetä tavallisena aikuisten tapana vaan enemmänkin lasten juttuna.

Frendit? Salli mun nauraa. Kyseinen sarja on huumoriohjelma ja siinä nyt pilaillaan vaikka millä asialla. Huh, ei paljoakaan tekemistä todellisuuden kanssa tuolla ohjelmalla.

Vierailija
30/54 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi johtaa.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_milk_consumption_p…

Tuossahan on sitten mukana maitotuotteet paitsi voi.

Vierailija
31/54 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Frendit? Salli mun nauraa. Kyseinen sarja on huumoriohjelma ja siinä nyt pilaillaan vaikka millä asialla. Huh, ei paljoakaan tekemistä todellisuuden kanssa tuolla ohjelmalla.

Mutta todellisuudesta ja tavoista kertoo se, millä asialla pilaillaan ja miten eli mitä yleisö pitää jollain lailla erilaisena tai poikkeavana.

Vierailija
32/54 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juodaan, aika monessa maassa.... Kannattaa vähän vaikka matkustella tai jotain..

No ei juoda. Kannattaa tosiaan matkustella vähän tai jotain.

Vierailija
33/54 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai kyse on viihdesarjasta, mutta tähän on mielestäni tarpeetonta takertua. Jos sellaista arkista asiaa kuin maidon juontia käsiteltäisiin katsojille vieraalla tavalla, ei se naurattaisi katsojia. Jos maidon juominen olisi tavallinen tapa, ei maitoa juovassa aikuisessa miehessä olisi katsojien mielestä mitään hauskaa.

Vierailija
34/54 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin aloin juomaan maitoa uudestaan, kun lääkäri raajan murtumisen yhteydessä havaitsi osteoporoosin. En vaan saa tarpeeksi kalsiumia. Mieluummin nyt sitten käytön kalsiumia sisältäviä tuotteita, että luut ei nyt poikki napsahtelisi. Silloin tällöin muistan ottaa kalsiumtabletin, mutta sekään ei ole joka päiväistä.

Eikös se ollut niin päin, että maitomaissa on eniten osteoporoosia, koska maito estää kalsiumin ja d-vitamiinin imeytymisen. Siksi maitoon on ruvettu lisäämään d-vitamiinia. Maissa, joissa maitoa ei juuri käytetä, ei ole osteoporoosiotakaan.

Vierailija
35/54 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta todellisuudesta ja tavoista kertoo se, millä asialla pilaillaan ja miten eli mitä yleisö pitää jollain lailla erilaisena tai poikkeavana.

Minä en kokenut sitä pilailuna

36/54 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän siinä on, että näitä maito- aloituksia pitää laittaa aluille tasaisesti? Pääsääntöisesti siihen kuuluu jonkinasteinen paheksunta ja ylenkatse maitoa ruuan kanssa juovia kohtaan.

Mikä siinä muita niin ahdistaa? Antaa ihmisten juoda mitä juo. Itse juon hyvin harvoin maitoa ruuan kanssa, yleisimmin vettä, mut ei häiritse muiden maidonjuonti.

Vierailija
37/54 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ollut niin päin, että maitomaissa on eniten osteoporoosia, koska maito estää kalsiumin ja d-vitamiinin imeytymisen. Siksi maitoon on ruvettu lisäämään d-vitamiinia. Maissa, joissa maitoa ei juuri käytetä, ei ole osteoporoosiotakaan.

D-vitamiini edistää kalsiumin imeytymistä, jota siis maidossa on.

Vierailija
38/54 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä42056 kirjoitti:

Mikähän siinä on, että näitä maito- aloituksia pitää laittaa aluille tasaisesti? Pääsääntöisesti siihen kuuluu jonkinasteinen paheksunta ja ylenkatse maitoa ruuan kanssa juovia kohtaan.

Mikä siinä muita niin ahdistaa? Antaa ihmisten juoda mitä juo. Itse juon hyvin harvoin maitoa ruuan kanssa, yleisimmin vettä, mut ei häiritse muiden maidonjuonti.

Tämä on jotain outoa aivopesua.

Vierailija
39/54 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä kerro. Kyllä täytyy ihmisellä olla päässä jotain vikaa, jos alkaa tuollaisen huumoriohjelman mukaan tekemään jotain johtopäätöksiä kyseisen maan ihmisten elämäntavoista. Kun joku pilailee viinin juomisesta, tarkoittaako se sitä, että vähemmistö kansasta vaan juo viiniä. No ei tarkoita. Tai mites toi Simpsonit? Se ohjelma minun mielestä kertoo hyvin paljon amerikkalaisista ja tuo ohjelma on totuus.

Vierailija
40/54 |
06.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoon jouduttiin lisäämään D-vitamiinia, koska havaittiin, että elimistö ei pysty käyttämään maidon kalkkia vaan päinvastoin estää sen. D-vitamiini auttaa vähän, mutta parempaan tulokseen pääsee, kun hakee kalkin jostain muualta kuin maidosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi