Onko kukaan pyytänyt pappia siunaamaan kodin?
Millainen tilaisuus ja oliko vieraita vai vain oma perhe?
Kommentit (20)
Löytyypi "uudesta virsikirjasta" 1986 julkaistusta tuo kodin siunaaminen, eräästä painetusta versiosta. Miksei pappikin sen voi tehdä.
Joka vuosi ennen pääsiäistä tulee pappi siunaamaan taloni. Ei mitään vieraita eikä juhlia. Olen roomalaiskatolilainen.
En ajatellut mitään pahojen henkien manaamista. Ollaan muutettu juuri uuteen kotiin, ja minusta olisi kaunis ajatus toivottaa kodille ja sen asukkaille siunausta. Onnea uuteen kotiin, kaikkea hyvää. En tiedä millainen tilaisuus kodin siunaaminen sitten oikeasti on. Ap
Meillä oli kodin siunaaminen ja lapsen kaste samalla. Oli juuri ostettu oma talo. Kaunis tilaisuus.
Vierailija kirjoitti:
En ajatellut mitään pahojen henkien manaamista. Ollaan muutettu juuri uuteen kotiin, ja minusta olisi kaunis ajatus toivottaa kodille ja sen asukkaille siunausta. Onnea uuteen kotiin, kaikkea hyvää. En tiedä millainen tilaisuus kodin siunaaminen sitten oikeasti on. Ap
Ota yhteyttä seurakuntaasi tai suoraan pappiin siellä. Sillä se selviää.
Meilläkin koti siunattiin samalla, kun oli lapsen ristiäiset.
Joskus tuntuu että joissain talouksissa tarvittaisiin paremminkin manaajaa.
Manaaja kävi kun 2v poikani konttasi katossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Nyt kiinnostaa muiden kokemukset, jos sellaisia on.
Henkien takia eräs tuttukin pyysi papin kotinsa siunaamaan. Luulin että on kyse siitä.
Hoitelin homma itse Pyhän Hengen avulla kun alkoi tuntumaan toistuvaa painostavaa läsnäoloa yhdessä nurkassa puolen yön aikoihin.
Minkä ihmeen takia kukaan täysjärkinen tekisi niin?
Meillä shamaani kävi karkoittamassa pahat henget.
Pisti kokon pystyyn olohuoneen lattialle.
Talo paloi mutta kyllä lähti hengetkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Nyt kiinnostaa muiden kokemukset, jos sellaisia on.
On! Meillä oli tuparit, joihin tuli muutamia kavereita, ja siinä yhteydessä tuttu pappi toimitti kodinsiunaamisen. Aika lailla mentiin sillä virallisella kaavalla, jonka joku jo linkittikin ylle ja joka löytyy myös virsikirjan takaa. Itse valittiin vaihtoehtojen mukaisesti virret ja raamatunkohdat. Musiikki-ihmisenä säestin itse pianolla yhteislaulut sekä esitin pari biisiä. Mutta jos porukassa ei musiikki-ihmisiä ole, niin tuskin virsiä on pakko ottaa ollenkaan. Tilaisuus suunniteltiin etukäteen yhdessä papin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mummini pyysi pappia siunaamaan kotimme kun olin tyyliin joku 5v. Oli tullut tulokseen että siellä on paha henki koska näin niin paljon painajaisia.
Paljoa en muista, pappi taisi joka huoneessa käydä ja rukoilla ja pyytää henkeä poistumaan.
No loppuiko ne painajaiset?
Voi elämä ihmiset on sekaisin. Hulluja hihhuleita.
Meillä pappi nimenomaan halusi siunata myös kodin lapsen kastetilaisuudessa. Kauhistui varmaan pakana-miestäni ja oli kauhuissaan, kun olin kunnollisena kristittynä joutunut raukka maistraatissa naimisiin sen pakanan kanssa. Halusi väkisin antaa meille myös vihkiraamatun.
Mummini pyysi pappia siunaamaan kotimme kun olin tyyliin joku 5v. Oli tullut tulokseen että siellä on paha henki koska näin niin paljon painajaisia.
Paljoa en muista, pappi taisi joka huoneessa käydä ja rukoilla ja pyytää henkeä poistumaan.