Hei ennenvanhaisella tyylillä eli kupongeilla lottoa pelanneet, kysyn nyt teiltä:
Oletteko 1.5.2023 jatkaneet loton ja vikingloton pelaamista netin kautta antamalla Veikkaus oy ab:lle oman pankkinne tilinron rekisteröitymällä Veikkauksen verkkosivustolle jne. vai oletteko jättäneet pelaamatta kokonaan Veikkauksen pelejä kyseisen uudistuksen jälkeen?
Nykyäänhän pelaajan pitää tunnistaa henkilöllisyys, jos pelaat lottoa ym. veikkauskortillakin.
Minulla on sellainen tuntuma, että iäkkäämpi lottojaporukka on jättänyt kokonaan pelaamisen tuon uudistuksen jälkeen.  Olenko kenties oikeassa?
Kommentit (18)
Ei ole muuttanut pelikäyttäytymistäni mitenkään. Olen käyttänyt pelaamiseen veikkausken sivuja siitä lähtien kun se on ollut mahdollista.
Tän päivän iäkkäät on ollut aika pitkään tietokoneiden kanssa tekemisissä.
Sotasukupolvi oli se kädetön niiden kanssa.
Mä en voi enää edes hedelmäpeliä pelata koska asun ulkomailla. Kesäloman pieni huvi, mutta sekin viety pois :(.
Olen lotonnut "ennenvanhaisella kupongilla" joskus 1970- tai -80-luvulla. Sitten tutustuin nykyiseen mieheeni, joka on matemaatikko, ja hän selitti minulle, miten epätodennäköistä lotossa voittaminen on. Eli se, että lopetin lottoamisen, ei liittynyt millään tavalla Veikkauksen uudistuksiin, vaikka ns. iäkkäämpi olenkin.
Vierailija kirjoitti:
Olen lotonnut "ennenvanhaisella kupongilla" joskus 1970- tai -80-luvulla. Sitten tutustuin nykyiseen mieheeni, joka on matemaatikko, ja hän selitti minulle, miten epätodennäköistä lotossa voittaminen on. Eli se, että lopetin lottoamisen, ei liittynyt millään tavalla Veikkauksen uudistuksiin, vaikka ns. iäkkäämpi olenkin.
:D ;) Juurikin noin, minullekin selvitti oma aikuinen lapseni, että koko lottopeli on huijausta; ja niinhän se onkin periaatteessa.
Vierailija kirjoitti:
Kysyppä mieheltäsi kauanko menee säästää 10 miljoonaa euroa jos eurojackpottia pelaisi 2 kertaa viikossa eli 4€/vko
Mä olen käyttänyt veikkauksen nettisivuja jo monia vuosia.
Minulla on paljon iäkkäitä tuttavia, jotka jättivät pelaamisen tuon uudistuksen jälkeen.
jos on pankkitunnukset, niin joku nuorempi sukulainen voi opastaa että miten tiedot täytetään veikkauksen sivuilla. tuon jälkeen voi kaupassa käytettä jatkaa lottoamista. vilauttaa vain kassalla jotain korttia, että tietää kuka pelaa.
Veikkauksen pelien pelaus on vaan ylimääräistä veroa köyhille. Jos köyhä KELA-avustuksia saava sattuukin voittamaan jotain, niin tieto voitosta kulkee Veikkauksesta KELA:lle ja avustusta pienennetään vastaavasti, peliin uhrattuja rahoja ei tietenkään huomioida tulonhankintamenoina, hah, hah!
Oon pelanut omalla veikkauskortilla jo niin kauan kun se ollut olemassa. Ihan sen takia että isot voitot tulee sitten tilille automaattisesti. Olen voittanut joskus vuosia sitten 320000 euroa mutta silloin ei ollut veikkauskorttia joten rahat piti hakea veikkauksen pääkonttorilta.
Mä taas en halua pelata netissä, enkä myöskään halua voittoja tilille. Uudistus kun tuli, kävin Pelaamossa tilaamassa Veikkaus-kortin ja nykyään teen loton ym kupongilla kuten ennenkin. Pelaamiseni siis muuttui vaan sen verran, että näytän korttia kassalle.
Vierailija kirjoitti:
Veikkauksen pelien pelaus on vaan ylimääräistä veroa köyhille. Jos köyhä KELA-avustuksia saava sattuukin voittamaan jotain, niin tieto voitosta kulkee Veikkauksesta KELA:lle ja avustusta pienennetään vastaavasti, peliin uhrattuja rahoja ei tietenkään huomioida tulonhankintamenoina, hah, hah!
Ei kulje tieto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kulje tieto.
Mutta sitten se näkyy, kun siirtää rahat pelitililtä omalle tilille. Ja toki voiton saatuaan siitä on lain mukaan kerrottava.
Vierailija kirjoitti:
KELAN asiakkaalla on velvollisuus ilmoittaa jos omaisuudessa tapahtuu muutos. Jos sitä ei tee on tutkinta nimike petos ja voi olla jopa törkeä petos.
Se missä se raja menee on aika hämärä eli miten paljon saa voitta ettei se vaikuta tukiin. Siihen vaikuttaa se millaista tukea kelasta saa.
Olen vuosia veikannut ja lotonnut netissä. En koskaan tarkasta numeroita, helppo kun sen voi unohtaa moneksi viikoksi. Jos jotain voittaa, tulee tilille. N63
Vaihdoin kupongit nettiin heti kun se oli mahdollista. Siellä on tarvittavat tiedot ja pelitililtä siirrän sitten joskus itse kun se iso kala nappaa.