Opiskelisinko lääkäriksi vai sairaanhoitajaksi?
Kumpaa ammattia suosittelisit? Opintoni alkavat vuoden päästä.
Kommentit (53)
Jos sinulla on mahdollisuuksia lääkäriksi, et varmaan ihan tosissasi mieti tuota kysymystä. Useimmiten asia on kuitenkin niin, että valinnan vapautta ei tosiasiallisesti ole ja päädyt sairaanhoitajaksi. Kukaan ei voi tosissaan miettiä kumman valitsee jos nämä ovat aitoja ja mahdollisia vaihtoehtoja.
kaveri on lääkäri, tienaa about 8000€/kk. Itse myyn vakuutuksia asiakkaille yrittäjänä, Helposti 15000€/kk.
Tuleva palkkataso on aina ammatinvalintakysymys. Sairaanhoitajan palkka lienee noin 3500 euroa/kk, kun lääkäri tempaisee 7 - 12 tonnia kuukaudessa. Valitse siis nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriksi. Minä en päässyt opiskelemaan kumpaakaan. Olisin halunnut patologiksi.
Mua kiinnostaa oikeuslääketiede, mutta en tiedä olisinko pystynyt tutkimaan raa'asti pahoinpideltyjä vainajia.
Eri
Kumma, kun jotkut edelleen halventavat hoitajat " hoitsuiksi" mutta ei lääkäreitä " lekureiksi"? Noissa näkyy se ns arvostus ja ero.
eka lääkäriksi,sitte jos tykkäät alasta niin lähäriksi kans.
Lääkäri tietenkin, vaikka hoitajat ovat myös tärkeitä, mutta lääkärillä parempi palkka ja voi tehdä esim. 3-päiväistä työviikkoa ja silti tulla toimeen..
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriksi. Minä en päässyt opiskelemaan kumpaakaan. Olisin halunnut patologiksi.
Sama, olisin päässyt heittämällä, jos silloin olisi päässyt todistusten perusteella, mutta en jaksanut lukea sosiaalipsykologiaa ja psykologiaa, jotka kuuluivat muiden lisäksi koevaatimuksiin.
Meniskö vihille vai lähtiskö ongelle?
Röntgenlääkäri. Ei tartte ronkkia ketään, eikä joudu kosketuksiin eritteiden kanssa.