Vieläkö postin kautta voi kirjeessä lähettää pikkutavaraa, vai häviääkö automaattisesti? Kokemuksia kysyn
Hei, olen kuullut, että postin kautta ei kannata tänä päivänä enää lähettää rahaa kortin välissä tai arvotavaraa, tuskin menevät ollenkaan perille. Posti ei taida olla edes vastuussa. Voiko esim. pienet korvakorut lähettää kirjeessä?
Kommentit (6)
Ehkä se riippuu jakajasta, olen lähettänyt kirjeenä pieniä tavaroita ja kaikki on mennyt perille.
Vierailija kirjoitti:
Menee mankelin läpi, ei kannata
eli siis hajoaa, vaikka olisi kuplamuovissa suojattu?
Osaatteko sanoa, missä kirjeiden "katoaminen" sitten tapahtuu? Lajittelussa, kuljetuksessa?
Kaikki on mennyt perille mitä itse olen lähettänyt. Pointti on se, että älä anna kirjekuoren ulkonäön paljastaa mitä sen sisällä on. Älä siis lähetä rahaa onnittelukortin mukana tulleessa kirjekuoressa, vaan laita kortin sisään seteli, sitten kortti omaan kuoreensa ja sen jälkeen kuori isomman kirjekuoren sisälle. Äläkä kirjoita nimen eteen mitään onnitteluun liittyvää titteliä tyyliin ylioppilas, vastavalmistunut, hääpäri tms.
Lähetä pienet tavarat pehmustetussa kirjekuoressa ja kirjoita/tulosta kuoren yläkulmaan joku epäkiinnostava lähettäjän nimi, esim Uudenmaan keskustanaiset tms.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki on mennyt perille mitä itse olen lähettänyt. Pointti on se, että älä anna kirjekuoren ulkonäön paljastaa mitä sen sisällä on. Älä siis lähetä rahaa onnittelukortin mukana tulleessa kirjekuoressa, vaan laita kortin sisään seteli, sitten kortti omaan kuoreensa ja sen jälkeen kuori isomman kirjekuoren sisälle. Äläkä kirjoita nimen eteen mitään onnitteluun liittyvää titteliä tyyliin ylioppilas, vastavalmistunut, hääpäri tms.
Lähetä pienet tavarat pehmustetussa kirjekuoressa ja kirjoita/tulosta kuoren yläkulmaan joku epäkiinnostava lähettäjän nimi, esim Uudenmaan keskustanaiset tms.
KIITOS asiallisesta vastauksesta :) Hyvää kesää :) -ap
Ei kannata, lähetys hukkuu tai hajoaa.
Menee mankelin läpi, ei kannata