Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksityinen päiväkoti ja osapäivähoito? Miten tämä menee?

Vierailija
05.07.2023 |

Jos lapsi on vain 20-25 tuntia viikossa (neljänä päivänä) hoidossa niin miten yksityinen päiväkoti yleensä suhtautuu tähän? Ollaan nyt kunnallisessa ja koko ajan on ongelmia päiväkodin kanssa kellonajoista ja tunneista. Eivät tykkää selvästi yhtään kun lapsi on näin vähän tunteja mutta silti vie kokoaikalapsen paikan. Ja meillä työt siten että hoidontarve on vain klo 9-13/14, välillä klo 10-14/15.

Ollaan mietitty siirtoa yksityisen ison ketjun päiväkotiin, jos ne ei nihkeilisi koko ajan noista tunneista ja valittaisi miten viedään kokoaikalapsen paikka. On kunnan ostopalvelupäiväkoti eli maksuihin tämä ei kai vaikuttaisi.

Onko kellään kokemusta yksityisen ketjun päiväkotien suhtautumisesta osapäivähoitolapsiin?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi tuntia päivässä viitenä päivänä viikossa pitää olla että saa Kelalta yksityisen hoidon tuen.

Lapselle olisi paras että olisi aina sama rytmi.

Itse en edes torakkaa laitaisi Pilke- tai Touhula tai ylimalkaan mihinkään yksityiseen ketjuhoitolaan.

Vierailija
2/39 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisi tuntia päivässä viitenä päivänä viikossa pitää olla että saa Kelalta yksityisen hoidon tuen.

Itse en edes torakkaa laitaisi Pilke- tai Touhula tai ylimalkaan mihinkään yksityiseen ketjuhoitolaan.

Miksi et laittaisi? Nykyinen kunnallinenkin pyörii lähinnä sijaisten varassa ja piha on varsin ankea. Ei siis mikään unelmapaikka.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei kai Kelalta olla hakemassa tukea, vaan kunta antaa palvelusetelin, luulisin.

Vierailija
4/39 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aikoinaan yksityisessä ryhmäperhepäiväkodissa , ihana paikka.

Ja vein ja hain juuri silloin kun halusin, minun lapsi kuitenkin, ei mitään ongelmaa.

Kunnallisia ei edes harkittu sen takia kun siellä on myös ongelmaperheiden lapset ja ongelmat sen mukaiset.

Esikoinen ei ollut hoidossa ollenkaan .

Vierailija
5/39 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei kai Kelalta olla hakemassa tukea, vaan kunta antaa palvelusetelin, luulisin.

Joo kunnalta hakisin palveluseteliä. En kelalta mitään.

Ap

Vierailija
6/39 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et laittaisi? Nykyinen kunnallinenkin pyörii lähinnä sijaisten varassa ja piha on varsin ankea. Ei siis mikään unelmapaikka.

Ap

Paljon laittomuuksia, epäpätevien vähäisten hoitajien vaihtuvuus valtavaa, siivouksesta säästetään jne. Siis huomattavasti laatu heikompaa.

Vierailija
7/39 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Paljon laittomuuksia, epäpätevien vähäisten hoitajien vaihtuvuus valtavaa, siivouksesta säästetään jne. Siis huomattavasti laatu heikompaa.

Onko tämä totta? Kyseessä on Pk-seutu ja täällä kunnallisissa on aika vaikea henkilöstöpulatilanne. Aina eivät edes saa sijaisia. Olin luullut, että täällä on aika samanlaista noissa ketjupaikoissa kuin kunnallakin.

Ap

Vierailija
8/39 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin näkee taas miten mikään ei ole hyvä. Jos lapset ovat liikaa hoidossa - ei hyvä. Jos lapset ovat liian vähän hoidossa - ei hyvä.

Vierailija
9/39 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onko tämä totta? Kyseessä on Pk-seutu ja täällä kunnallisissa on aika vaikea henkilöstöpulatilanne. Aina eivät edes saa sijaisia. Olin luullut, että täällä on aika samanlaista noissa ketjupaikoissa kuin kunnallakin.

Ap

Yksityisissä on huonompi palkka eikä niissä kiinnitetä senkään vertaa pätevyyteen huomiota ja ne hoitajat tekee myös muuta eli ruoka ja siivouskim kuuluu osin heille.

Vierailija
10/39 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En miettisi päivääkään, kunnallisen pk:n ja yksityisen välillä, mieti missä seurassa lapsesi on päivät ?

Vierailija
11/39 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En miettisi päivääkään, kunnallisen pk:n ja yksityisen välillä, mieti missä seurassa lapsesi on päivät ?

Ihan samoja lapsia niissä on.

Vierailija
12/39 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

9, älä jaksa yleistää. On laadukkaita yksityisiä vaikka kuinka paljon, katsos monet haluaa laatua hoitoon... Rahalla saa.

Vierailija
13/39 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä mitä tarkoitat? Kummassa on parempi seura?

Ap

Vierailija
14/39 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ja aika monella läheisellä on lapset yksityisissä päiväkodeissa. Ei ole ollut kenelläkään mitään valittamista, päin vastoin. Yksi, joka on itselin työskennellyt päiväkodissa, laittoi lapsensa Pilkkeeseen ja on siihen hyvin tyytyväinen.

Noista ajoista en osaa sanoa, riippui varmasti siitä mikä päiväkoti(ketju) olisi kyseessä, mutta tuskin olisi ongelma.

Vierailija
15/39 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9, älä jaksa yleistää. On laadukkaita yksityisiä vaikka kuinka paljon, katsos monet haluaa laatua hoitoon... Rahalla saa.

Ketjupäiväkodit on ihan samanlaisia kaikki. Sellaisesta ap puhuu.

Vierailija
16/39 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole samoja lapsia.

Täällä ei ole yhtään m a m u a eikä yhtäkään tulotasoltaan heikon perheen lapsia.

Todellakaan ole samoja lapsia eikä samoista oloista🙈

Vierailija
17/39 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se tunneista naputtaminen on ainoa ongelma, mikswtte vain ota 7 tunnin päivää kello 8-14? Voittehan te silti välillå viedä myöhemmin ja hakea aiemmin.

Vierailija
18/39 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan on kokemusta sitten jokaisen ketju pk:n yksiköstä.😘

Vierailija
19/39 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole samoja lapsia.

Täällä ei ole yhtään m a m u a eikä yhtäkään tulotasoltaan heikon perheen lapsia.

Todellakaan ole samoja lapsia eikä samoista oloista🙈

Jos on kyse pk-seudusra ja kaupungin palvelusetelistå niin ihan samaa massaa niissä kaikissa on.

Vierailija
20/39 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, no mieti nyt itsekin millaisten perheen lapsia on noissa julkisen puolen päiväkodeissa.....millaisista perheistä ja millaisen vanhempien kasvatuksen helmiä siellä on...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi