Omituinen ongelma - mieheni haluaa pukeutua kissaksi
Tarvitsisin apuanne käsitellessäni hyvin omituista ongelmaa, joka on äskettäin ilmennyt elämässäni. Nimittäin, mieheni on alkanut pukeutua kissaksi. Kyllä, luitte oikein - kissaksi!
Aluksi luulin, että tämä oli vain jokin ohimenevä hullutus tai vitsi, mutta tilanne on vakavoitunut viime viikkojen aikana. Mieheni, joka ennen oli tyylikäs ja hienostunut pukeutuja, on nyt löytänyt huvinsa kissojen maailmasta. Hän käyttää kissamaisia vaatteita, korvia ja häntää, ja hän jopa meikkaa kasvonsa kissojen tyyliin. En voi kieltää, että tämä on aiheuttanut minulle paljon hämmennystä ja huolta.
Yritin keskustella asiasta hänen kanssaan avoimesti ja ymmärtäväisesti, mutta hän vain vähättelee minua ja sanoo tämän olevan vain hauskaa ja viatonta harrastusta. Hän väittää, että tämä antaa hänelle iloa ja vapautta stressistä. Ymmärrän, että jokaisella on omat tapansa rentoutua, mutta tämä menee mielestäni jo hieman liian pitkälle.
En tiedä, mitä tehdä tässä tilanteessa. Olen huolissani mieheni mielenterveydestä ja siitä, miten tämä voi vaikuttaa meidän suhteeseemme. En haluaisi tuomita häntä tai riidellä asiasta, mutta en myöskään voi vain sulkea silmiäni tältä tilanteelta.
Joten pyydän teidän neuvojanne ja tukea. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta tilanteesta tai ehdotuksia siitä, miten voisin lähestyä tätä aihetta? Miten voisin auttaa miestäni löytämään muita tapoja rentoutua ja ilmaista itseään ilman, että se vaikuttaa niin radikaalisti ulkoiseen olemukseemme?
Kommentit (27)
Jokainen rakastava vaimo tietysti tukee puolisonsa furri-harrastusta.
Ryhdy sinä kissanaiseksi.
(tai jos olet mies niin kissamieheksi sitten)
Vierailija kirjoitti:
Jokainen rakastava vaimo tietysti tukee puolisonsa furri-harrastusta.
Rakastan itsekin kissoja, mutta nyt alkaa kyllä menemään yli ymmärryksen.
Turreja on paljon enemmän kuin luulisikaan. Ennakkoluulojen vuoksi moni jättää kertomatta asiasta.
Mikä tässä on ongelma? Opetushallituksen mukaan normaalia, mitä pitää jo lapsille opettaa. Itselläni oli parikymmentä vuotta sitten jakso, kun luulin olevani Kuningatar Victoria. Puolen vuoden hoito kuitenkin tehosi. Nyt olen Erkki, kai?
Vierailija kirjoitti:
Turreja on paljon enemmän kuin luulisikaan. Ennakkoluulojen vuoksi moni jättää kertomatta asiasta.
Ennakkoluulot ovat oikeutettuja ja tosiasiohin perustuvia.
Joopa joo taas kerran. Viimeinen lause Miten tästä eteenpäin puuttuu.
Pukeudu sinä tyttö kissaksi ja parittelette sitten pitkin päivää ja joka paikassa.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan nyt ei pihamaalla/kadulla pyöri kissana, niin mikäs siinä. Voi naapurit hieman ihmetellä.
Omalla pihallamme hän vaeltaa mielellään kissan asussa. Hän nauttii löhöilystä auringossa ja eräänä kertana jopa yritti kiivetä pihamme koivuun, mutta valitettavasti/onneksi hänen notkeutensa ja kiipeilytaitonsa eivät olleet yhtä kehittyneet kuin oikealla kissalla. Onneksi meillä on riittävän korkea aita, joka estää häntä näkymästä naapurin tontille tai kadulle.
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika!
T: Normaali mies
Ei ole normaalia että kissa muuttuukin siaksi.
terv. epänormaali mies
Itse identifioin itseni pääministeriksi ja olen vihainen kun tätä ei hyväksytä, eikä kohtelu ole sen mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Pukeudu sinä tyttö kissaksi ja parittelette sitten pitkin päivää ja joka paikassa.
Kun ei käy.
Meillä on näet tarkat kiima-aikamme.
Meillä kissoilla siis.
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo taas kerran. Viimeinen lause Miten tästä eteenpäin puuttuu.
Just näin.
Satutäti vauhdissa 🤣🤣
Ulkomailla asuessani kaupungissa mies joka kulki kissan viikset piirrettynä naamalle. Oli pelottavaa kun kapealla kujalla vastassa. Mielenterveysongelmainen.
Kissaksi pukeutuminen ei vahingoita ketään. Joko lakkaat kiukuttelemasta asiasta tai jätät sen kissan.