167kiloinen, raskaana oleva nainen vastaa uteluihin.
Eli jos lihavan äidin arki/elämä kiinnostaa niin nyt saa kysyä! Rehelliset ja suorat vastaukset antaa tämä nainen kyllä. :)
-Kiia-
Kommentit (26)
reidet hankaavat inhottavasti kävellessä?
Vatsapantaleikkausta eivät minulle tee koska lihavuuden syy on osaksi sairaudesta johtuva.
-Kiia-
Hyvä ruokaohje tulee tässä:
KANAPASTA:
Hun. mar broiskun kanasuilaleita 400g
pennepastaa
paprikaa
ananaspaloja
sipulia
tuorejuustoa(esim. ruohosipuli)
kuohukermaa
Tämä on se kerran kuussa ruoka, eli jokainen ymmärtänee että hyvin epätervellinen.. :)
-Kiia-
Mutta äitiyspolilla niistä jotkut lääkärit jaksavat valittaa(ymmärrän kyllä miksi). Kerron aina suoraan että lähtökohta on nyt tämä, joten sen mukaan on elettävä. Luulis lääkärienkin tuon tajuavan.
-Kiia-
Vai onko paino vaan jossakin vaiheessa riistäytynyt käsistä?
Pituutta on 168cm. Hmm en ole painoindeksiä laskenut, mutta olisko se jopa 60? vai 58? voisin laskeekkin sen kyllä, mutta eipä tuolla merkitystä ole. Vyötäröni oli ennen raskauden alkua 121cm.
Tai siis lapsi kun oli niin äiti taisteli minun kilojani vastaan. Lääkäreissä siis on rämpätty sieltä asti. Elämäntavoissa ei pienenä ollut vikaa. Teini iässä paino alkoi riistäytyy enemmän käsistä.
-Kiia-
Olisi kiva juosta joskus pitempiä matkoja se nyt tulee ekana mieleen. Kaikkiin tivoli laitteisiin en mahdu, se on yksi haitta. Hmm, olis kiva olla joskus kaunis mekko päällä.
-Kiia-
Kauanko kesti tulla raskaaksi? Olen itsekin lihava ja yritän laihtua
jotta tulisin raskaaksi. Jos kohdallani auttaisi asiaa.
Itselläni on kyllä läskeistäni huolimatta aina vauvamasu näkynyt todella selvästi. Mutta minulla onkin " pieni maha" noin niinkun kilojani ajatellen. Mahani ei siis normaalisti ole valtava. Joten minulta ei raskaus kyllä jää näkemättä.
-Kiia-
Olen koittanut laihduttaa, mutta hankalaa se on, kun laihtuakseen saisi päivittäin syödä korkeintaan 700 kcal ja silti pitäisi liikunnalla kuluttaa ainakin 500 kcal... Johtuuko munuaisvaivasi diabeteksestä? Millainen on hba1c-arvosi? Ja miten diabeteslääkärisi suhtautuvat ylipainoosi? Itse siis mitoilla 166/82 saan osakseni melkoisen paljon saarnausta siitä, kuinka diabetesta olisi helpompi hoitaa, jos painoa olisi vähemmän. Mutta nyt kun tuo kilppariasiakin selvisi (n. ½ vuotta sitten), olen saanut hiukan enemmän ymmärrystä osakseni.
Tsemppiä sinulle raskauteen ja elämään, toivottavasti pystyt edes jonkin verran painoasi pudottamaan, helpottaisihan se elämää kummasti!
1) yli 120-senttinen vyötärö ei ole mikään pieni, joten vauvamaha tuskin heti näkyy. ottakaapa mittanauha käteen ja kokeilkaa itse!
2) noin montaa vakavaa aineenvaihduntasairautta kärsivän ei pitäisi edes olla raskaana
Minulla siis 2-tyypin diabetes. Minulla munuaisissa siis tukoksia, syytä ei näihin ole löytynyt.
Pitkäaikaissokerini on tällä hetkellä 6.4. Diabeteslääkärini on todella ihana mieshenkilö, suhtautuu hyvin minuun ja sairauksiini.
Onnea sinullekkin laihdutukseen. Sinulla ei kyllä kauheesti ylipainoa ole, joten ihmeellistä että valittavat sinulle tuosta. Ehkä minun kohdalle on sitten osunut vain " mukavia" lääkäreitä.
-Kiia-
Mistä päin olet? Voidaan vaikka treffata jossain. Ota mittanauha mukaan.. ;)
Mietippä mittojani, minun mitoillani tuo vyötärö mitta on " pieni" . Kai ymmärrät mitä tarkoitan tässä tapauksessa " pienellä" .. ! Lääkäri antoi joskus vertauksen toisesta naispotilaasta joka oli suunnilleen samankokoinen kun minä, hänen vyötärönsä oli 134cm muistaakseni. Joten minun vyötäröni KOKOONI nähden on pieni.
Olenko sanonut että vauvamaha näkyy heti? Nyt on alkuraskaus menossa minulla vasta. Aiemmissa raskauksissa maha näkyi selvästi rv. 25 ---->
Hmm, tuohon kohtaan 2 minun on vaikea vastata. Lääkärikin ihmettelee raskaaksi tuloani, mutta näin vaan asia on. Minulla on jo ennestään 2 lasta.
-Kiia-
1) yli 120-senttinen vyötärö ei ole mikään pieni, joten vauvamaha tuskin heti näkyy. ottakaapa mittanauha käteen ja kokeilkaa itse!
2) noin montaa vakavaa aineenvaihduntasairautta kärsivän ei pitäisi edes olla raskaana
itse olen 100 kg kevyempi ja vyötärö 104 cm. t. omenavartaloinen
Itsellä painoa vähän vajaa sata, mutta olen lyhyt ja pallomahaista sorttia, joten vyötärö nyt alkuraskauden turvotuksilla 114, loppuraskaudesta viimeksi meni lähes puoleentoista metriin, silloin painoakin 120.
Oletko saanut keskenmenoja? Minä kärsin vain kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja tulen myös raskaaksi helposti, mutta kilpparin toteamisen jälkeen on ollut vaikeuksia pysyä raskaana :(
Kärsitkö liitoskivuista?
Tsemppiä ja jaksamista raskauteen!
Oletko menossa vatsapantaleikkaukseen vauvan synnyttyä?