Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen välinpitämättömyys itseään kohtaan ja parisuhteen ongelmat

Vierailija
05.07.2023 |

Ollaan mieheni kanssa oltu pian 20 vuotta yhdessä. Lapsemme on nyt 16-v. Mies on elänyt hyvin vahvasti lapsemme ehdoilla. Antaa hänelle kaiken materiaalisen ja henkisen resurssin. Tämä omistautuminen on jo vuosia etäännyttänyt meitä. Hänen mieleen ei oikein mahdu muuta kuin työnsä ja nuoren asiat. Kavereita miehellä on muutama mutta ei juurikaan tapaa heitä. Mies ei itse jaksa harrastaa mitään. Aiemmin piti kunnostaan huolta mutta enää ei jaksa. Juo satunnaisesti alkoholia itsekseen joka on ainoa hupi hänelle. Ulkonäöstään ei jaksa välittää. Tuntuu että hän on hylännyt itsensä ja meidän suhteen henkisesti. Lähinnä kiukuttelee minulle koska uuvuttaa itsensä työssään ja vastaamalla teinin kaikkiin tarpeisiin mitä milloinkin keksii tai saa päähänpistoja. Jos nostan esiin parisuhteen tilan, mies suuttuu tai lähtee pois. Ei suostu myöntämään että on ongelmaa. Ei innostu mistään mitä ehdotan juurikaan. Ikään kuin pakotettuna tekee asiat. Olen alkanut kokea vastenmielisyyttä häntä kohtaan ja haluttomuutta mikä tuntuu kamalalta. Luulin että lapsen kasvaessa tilanne helpottaa mutta jotenkin pahentunut vaan. Tuntuu että hän ripustautuu vaan enemmän nuoreen sen sijaan että alkaisi miettiä mitä itse haluaa. En tiedä miksi kirjoitin. Ehkä saadakseni näkökulmia..

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit ottaa asian vielä hänen kanssaan puheeksi, ei syyttelemällä vaan kysy onko jotain mikä vaivaa, voitko auttaa jotenkin. Kuulostaa ainakin lievältä masennukselta.

Todennäköisesti ei halua kanssasi keskustella asiasta, jolloin ainoa mitä voit tehdä on keskittyä itseesi ja omaan hyvinvointiisi. Et voi pakottaa toista sellaiseksi kuin hänet haluaisit.

Kylmä totuus on se, että mies tarvitsee jonkun herätyksen siihen että kiinnostuisi taas omasta hyvinvoinnistaan. Toisille se herätys tulee vasta kun sairastuu vakavasti, joillekin vasta ero antaa buustia.

Vierailija
2/2 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentista. Olen pyrkinyt näin tekemäänkin. Käyn harrastuksissa ja aloitin myös opiskelun työn ohella. Välillä tulee suru tilanteesta kuitenkin. Varsinkin nyt lomalla kun tuntuu ettei toinen saa nautintoa mistään ja koko suhde kuivunut kasaan jollain tapaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä