Ulkomaalainen nainen vastaa kysymyksiin
Kommentit (21)
Välillä minua ihmetyttää suomalaisten kapeakatseisuus.
Tämä mentaliteetti että VAIN suomalainen tapa tehdä asioita on se ainoa oikea. Tämä pätee etenkin lastenhoidossa.
Mutta siis muuten viihdyn oikeen mainiosti.
T. Se toinen ulkomaalainen nainen
En kyllä osaa vastata tohon :(
Enkä kyllä osaa erotella mikä täällä on parasta...sanotaan vaikka että kaikki ;)
ap
Miksi oma tapa tehdä asioita on se ainoa ja oikea. Muita ei suvaita.
Sitten ihmettelen sitä, että mikä ihme traditio on joka perjantain ja lauantain ryyppäämiset. Että ihan pakko hakea perjantaina alkosta se v-lopun viinapottu...
ap
minä olen alkanut epäileen että näin on.. vastaa rehellisesti, kmikä on parempaa suomalaisessa ja taas mikä parempaa venäläisessä/virolaisessa. Yleistäen siis..
mikään ei ole niin kateellinen kuin persjalkanen suomalainen lehmä..
puyydän anteeksi tätä, minä olen maailmaa nähnyt kaunis nainen eikä mua pelota että venäläinen nainen vamppaa mun mieheni, niinkuin eräitä näemmä..
No, eipä mua paljoo kiinnosta tuo huorittelu. Säälittää ja huvittaa vaan! ;)
ap
onpas suomessa tyhmää väkeä.
Minun tyotoverini vaimo on eestistä kotoisin. Hän on itse Kievistä ja pääsi pois grbatshovin aikaan koska on juutalainen. Olen tavannut hänen vaimon ja hän sanoi että pienempänä osasi eestiä.
Täällä asuessani olen tavannut hämmästyttävän paljon ihmisiin jotka lähtivät pois joko ennen toista maailmansotaa tai juuri sen loppumisen aikaan.
Kaipaatko mitään kotimaastasi?
Kaverini isä oli eestiläinen. Hänen äiti saksalainen ja varmaan teki viisaasti kun lähti maastaan pois. Eihän neuvosto aikaan eestiläinen olisi voinut elää rauhassa saksalaisen vaimon kanssa.
Hänen isä kuitenkin opetti hänelle eestiläisiä lastenloruja ja heidän talon nimi oli Kuusku.
Sukulaisista joku vanha mummo heillä on siellä vielä. Siis jos ei ole tähän mennessä kuollut. Sen enempää eestin juurista eivät tiedä.
että seksitaudit ja humeet tulevat Virosta ja Venäjältä tänne?
Vierailija:
että seksitaudit ja humeet tulevat Virosta ja Venäjältä tänne?
teidän suomalaiset miehenne hakee ne tänne.
-ulkomaalaisen vaimo.
persjalkaset matamilehmät siinä kadehtii virolaista kauniimpaa rotua.
Jos viihdyt niin miten ihmeessä. Tämän palstan lukeneena ihmettelen miten kukaan voisi suomessa viihtyä.
Havettaa puolestanne tai puolestasi, ehka se oli vain yksi juntti suomalainen, joka pilasi tamankin ketjun. Juuri noita kapeakatseisia ihmisia en todellakaan kotimaastani kaipaa!!
Hyvat jatkot niille kivoille tassa ketjussa!
Onko suomalaisilla paljon ennakkoluujoja.
Ulkomailla asuneena olen sen huomannut. Kansa on olevinaan tietäväistä ja koulutettua jne
Ja yleensäkin annan kateellisten panettelujen vaan olla. Yhdestä korvasta sisään ja toisesta ulos. Mutta kyllähän se tässäkin ketjussa tuli huomattua että on kyllä todella lapsellista käytöstä ruveta haukkumaan toista ihmistä, jota ei tunne! Mielestäni saa silloin haukkua sitä ihmistä joka on jotain pahaa tehnyt, eikä koko kansaa sen takia, että muutama prosentti on jotain rikollisia yms.
Ja Suomessa on yhtälailla näitä huoria ja näitä jotka antaa ilmaiseksi pikkujouluissa pomolleen ylennyksen toivossa ;)
ap
Ja todellakin luulevat olevansa niin avarakatseisia ja muka niin koulutettuja...
ap
ja jos sillä on lisäksi lyhyet hiukset, rillit ja läskipohja kengät sitä todennäköisemmin se o joku huorahtava munan lutkuttaja. Ja hirmu kateellinen kauniimmille. Tää on siis outoa! Suomessa horo ei näytä horolta mutta ulkokuori pettää.
kiitos kovasti kun olet saman huomannut.
Ehkä suomalaisen kasvatuksen saaneena olen uskonut että ennakkoluuloja ei ole suomalaisilla. Se oli vaikeata olla paluumuuttaja kun tuntui että kaikkilla on ennakkoluuloja.
Kiva kuulla että muidenkin mielestä se on niin. Jotenkin tuntuu että suomalaisista saa sanoa mitä tahansa muuta kuin sitä että heillä on ennakkoluuloja.
Jos asut Suomessa, tykkäätkö asua täällä?
Onko sinulla paljon ystäviä?
T. Toinen ulkomaalainen nainen