Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten puolison hankalaa exää pitäisi käsitellä?

Vierailija
04.07.2023 |

Hyvät neuvot otetaan vastaan. Tämähän ei meillä ole uusi tilanne. Heidän erotessa oli yrittänyt eristää lapset isästään, kunnes oli virallinen yhteishuoltajuus. Välillä kun hänellä oli uusi miesystävä, oli sellaista tasaisempaa. Nyt on ollut taas niin hankala kevät ja alkukesä kaiken suhteen. Lapset (nuoret) tuli meille yhdellä viikolla vasta perjantaina klo 21 jälkeen. Me ihmeteltiin, miten niin myöhään tulevat, kun yleensä ovat heti koulun jälkeen tulleet ja päivälliselle viimeistään. No, sehän tiedetään, kuka taas on luonut omia sääntöjä siellä. Jos on jokin reissuun lähtö tai vastaava, tämä yksi kehittää omia menoja heille juuri silloin, että tulisi mahdollisimman kiire. On kysytty, miten nämä nuoriso nukkuu meillä. Ihan hyvin nukkuu. Tämä yksi on pannut merkille, että ovat niin väsyneitä seuraavana päivänä. Semmoista kyttäämistä. Olen huomannut, että nuoret ei viitsi äidilleen kertoa, jos ollaan tehty jotain erikoista, kuten oltu telttaretkellä tai veneilty vähän pidempi reissu. Heti siitä seuraa, että se kuvittelee flunssaoireita ja vilustumista. En tiedä, miten tuollaista ihmistä pitäisi käsitellä.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi että. Miehesi eksä on rikki. Anna hänen olla. Mikä ongelmasi on? Olet saanut hänen miehensä. Missä naisten välinen solidaarisuus?

Oikein saanut.

Vieläkö naiset pitävät miestä jonain voittona ja saavutuksena.

Kaikki miehet on vietävissä. Ihan jokainen. Jos vain jaksaa pelata. Nähty on.

Älkääkä jaksako ampua viestintuojaa. Tiedätte sisällänne totuuden, varsinkin te toiset naiset, jotka nyt "saitte" tuon miehen.

Mitä tarkoitat?

Terveisin Ap

Vierailija
42/80 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä naispuolisia eksiä on yleensä ensin petetty, sitten ne on jätetty. Ja tämä on tehty sen jälkeen kun nämä eksät ovat synnyttäneet omilla kehoillaan lapsia miehille,, jotka ovat saaneet luoda uraa sillä välin kun ex on hoitanut kodin ja lapset.

Ettekö te olisi tuossa tilanteessa ahdistuneita, katkeria jne?

Kannattaa varoa, ettei mies tee samaa temppua myös teille.

Miehet voittaa kaikessa. Ja saavat vielä naiset tappelemaan keskenään. Miettikää sitä.

Mun puolisollani oli hankala ex. Hän oli itse ns syyllinen eroon, josta oli meidän tavatessamme jo yli 5 vuotta aikaa. Silti hän jaksoi kaikin mahdollisin tavoin tehdä kaikesta mahdollisimman hankalaa, ja aiheutti kärsimystä ehkä eniten omille lapsilleen.

BTW aikuisina jo omilleen muuttaneet lapset käytännössä katkaisivat välit tähän exään. Että kannattiko?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on ihan hirveä ketju. Naiset tappelee ja mies kehrää kun saa kahden naisen rakkauden. Ap, sinuna juoksisin.

Vierailija
44/80 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on niin perus, aina kun miehen ex mystisesti rauhoittuu, tietää jo valmiiksi että sillä on joku pitkäaikaisempi mies. Ja eron tietää siitä, että riehuminen alkaa. Tapahtunut jo kolmesti 10 vuoden parisuhteemme aikana.

Kirjoitit sen mitä ajattelin. Tuo on ihan sama kokemus minulla, muttei ihan noin monelta vuodelta.

Vierailija
45/80 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää erotko ellei ole ihan pakko. Älkää perustako uusperhettä, jos voitte välttää suinkin. Näistä syntyy yleensä ongelmia.

Vierailija
46/80 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen exän puolella. Hän on yksin ja heikossa asemassa. Sori. On tapana olla niiden puolella, jotka ovat heikoimpia.

Jos sulla olisi Ap selkärankaa, niin pitäisit mölyt mahassa.

Exä vois hankkia jonkun harrastuksen. Jotain muuta tekemistä, kuin hautoa erilaisia kiusantekoja.

Vierailija
47/80 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää erotko ellei ole ihan pakko. Älkää perustako uusperhettä, jos voitte välttää suinkin. Näistä syntyy yleensä ongelmia.

Jos kaikki osapuolet ovat aikuisia, kaikki voivat tulla hyvin toimeen ja jopa ystävystyä. Valitettavasti yksikin mätä omena pilaa sen kaikilta.

Vierailija
48/80 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaikki osapuolet ovat aikuisia, kaikki voivat tulla hyvin toimeen ja jopa ystävystyä. Valitettavasti yksikin mätä omena pilaa sen kaikilta.

Hohhoijaa. Yhtä on petetty ja jätetty ja sitten hän ei ole aikuinen kun ei jaksa olla sivistynyt kaveri tässä kuviossa.

Ziisus ihmiset oikeasti. Miten olette noin hemmetin itsekkäitä?

Vierailija
49/80 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ HALUAISIN NYT KIINNITTÄÄ HUOMIOTA SIIHEN MIEHEEN.

MITÄ HÄN ON SIIS TEHNYT?

Vierailija
50/80 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MITÄ HÄN ON SIIS TEHNYT?

Vierailija
51/80 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman elämänsä katkerot vauhdissa ketjussa. Ei, aina ei miehessä ole mitään vikaa, muuta kuin että sekaantui mt-ongelmaiseen naiseen.

Eipä kai tuossa voi AP tehdä muuta kuin antaa miehen hoitaa exänsä. Suhtautua itse kylmän välinpitämättömästi tämän sekoiluihin ja olla kuitenkin lämmin miehen lapsille.

Vierailija
52/80 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MITÄ HÄN ON SIIS TEHNYT?

Tuskin mitään 😂 nää miehet saa rötöstelyä niin pitkään kun naiset antavat siihen mahdollisuuden

Ap on eronnut vuoden sisällä. Se on saletti

Vierailija
53/80 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskasti huomaa että aloitus on osunut maaliinsa, kun joku täällä kovasti yrittää perustella toimintaansa.

-sivusta

Vierailija
54/80 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exät, vanhemmay, kummilapset jne jne on sen vastuulla, jonka ne on. Exä ei ole aloittajan ongelma millään tavalla, vaan puolison. Älä sekaannu.

Minun kohdallani ei tarvinnut itse sekaantua, vaan miehen ex hoiti sen puolestani. Tuli jopa pari kertaa kotiovellemme tavoittelemaan nimenomaan minua ja raivoamaan.

Sama meillä. Kyllä siitä tulee omakin ongelma, jos puolison exä käyttäytyy kuin uhmaikäinen. Meillä exä oli ottanut poikansa taskusta avaimet ja kävi meillä omilla avaimilla ilman lupaa, kun oltiin töissä. Yksi taulu oli viety seinältä, ei edes mikään arvotaulu. Kun mieheni laittoi viestin, että se on rikos ja jos toistuu, poliisisyyte odottaa. Exä vänkäsi kuukausia sen jälkeen, että mieheni on varastanut hänen taulunsa ja oli oikeus hakea se takaisin. Siis oikeastihan mieheni oli sen maksanut, siitä oli ollut omaisuuden jaossa jopa kuitti olemassa. Jostain syystä tämä ex-rouva on ollut sitä mieltä, että kaikki minkä hän on valinnut, on hänen. Lapsen vaatteista sama riehuminen. Jos hän on jotain ostanut, sitä ei voi käyttää meillä. Tulee ovelle huutamaan, jos yksikin hänen ostamansa sukka on jäänyt meille. Siis jos vaikka lapsella on tullessaan äitinsä ostamat housut jalassa, ne on viisainta vaihtaa heti pois ja pakata reppuun, ettei niille vaan tapahdu mitään, siis tule reikää tai tahraa. Se nainen löytää virheitä kaikkialta ja samanlainen oli ollut jo heidän ollessa yhdessä. Minusta hän on laittanut viestin miehelleni, ettei minulla ole käytöstapoja, kun en osaa edes tervehtiä. Mitä vikaa on sanassa: Moi. Olisiko hänestä ollut parempi hei vai hyvää päivää vai terve mieheen :)

Vierailija
55/80 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exät, vanhemmay, kummilapset jne jne on sen vastuulla, jonka ne on. Exä ei ole aloittajan ongelma millään tavalla, vaan puolison. Älä sekaannu.

Minun kohdallani ei tarvinnut itse sekaantua, vaan miehen ex hoiti sen puolestani. Tuli jopa pari kertaa kotiovellemme tavoittelemaan nimenomaan minua ja raivoamaan.

Ja tämä olisi ollut sun puolison vastuulla hoitaa. Ei sinun.

Joo ja hoitikin jälkikäteen, mutta jos olen yksin kotona, ja henkilö paukkaa lastensa vanavedessä ovesta sisään (näiden lasten toiseen kotiin, eli meille) mitä mieheni voi akuutisti tehdä? Raskasta ja rajatonta käytöstä joka tapauksessa.

Lapset voi toki tulla mutta tuota eksää ei tarvitse päästää sisälle.

Ei tarvitse, mutta minkäs teet jos tulee. Sanallisesti ja viestitse kielletty usein, mutta en ole ulko-ovella jatkuvasti paistinpannu kädessä päivystämässä. Ehti tulla sisään, ennen kuin rekisteröin tapahtumat toisesta päästä taloa.

Eikä ukkosi osaa pitää puoliaan, etkä sinäkään? Toisen kotiin ei tulla kutsumatta, se on kotirauhan rikkomista jos paukahtaa paikalle tuolla tavalla, vaikkakin lasten vanavedessä. Tehkää asia selväksi hänelle, seuraavaksi ilmoitus poliisille. Pitäkää ovi lukittuna ja tehkää selväksi myös lapsille ettei äitinsä ole tervetullut kynnyksen yli ellei osaa käyttäytyä. 

Mun kotiin ei kukaan tule tuolla tavalla ikinä.

Vierailija
56/80 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama meillä. Kyllä siitä tulee omakin ongelma, jos puolison exä käyttäytyy kuin uhmaikäinen. Meillä exä oli ottanut poikansa taskusta avaimet ja kävi meillä omilla avaimilla ilman lupaa, kun oltiin töissä. Yksi taulu oli viety seinältä, ei edes mikään arvotaulu. Kun mieheni laittoi viestin, että se on rikos ja jos toistuu, poliisisyyte odottaa. Exä vänkäsi kuukausia sen jälkeen, että mieheni on varastanut hänen taulunsa ja oli oikeus hakea se takaisin. Siis oikeastihan mieheni oli sen maksanut, siitä oli ollut omaisuuden jaossa jopa kuitti olemassa. Jostain syystä tämä ex-rouva on ollut sitä mieltä, että kaikki minkä hän on valinnut, on hänen. Lapsen vaatteista sama riehuminen. Jos hän on jotain ostanut, sitä ei voi käyttää meillä. Tulee ovelle huutamaan, jos yksikin hänen ostamansa sukka on jäänyt meille. Siis jos vaikka lapsella on tullessaan äitinsä ostamat housut jalassa, ne on viisainta vaihtaa heti pois ja pakata reppuun, ettei niille vaan tapahdu mitään, siis tule reikää tai tahraa. Se nainen löytää virheitä kaikkialta ja samanlainen oli ollut jo heidän ollessa yhdessä. Minusta hän on laittanut viestin miehelleni, ettei minulla ole käytöstapoja, kun en osaa edes tervehtiä. Mitä vikaa on sanassa: Moi. Olisiko hänestä ollut parempi hei vai hyvää päivää vai terve mieheen :)

Olisin heti tehnyt rikosilmoituksen. Tekisin varmaan tuollaisesta hullusta lastesuojeluilmon, koska lapsi ei taatusti voi hyvin noin epävakaan ihmisen kanssa.

Vierailija
57/80 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on ihan hirveä ketju. Naiset tappelee ja mies kehrää kun saa kahden naisen rakkauden. Ap, sinuna juoksisin.

Oikein! Miehen syytä tämäkin.

Vierailija
58/80 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein! Miehen syytä tämäkin.

Joo. Mikä on se mies, joka ei osaa päättää exänsä käyttäytymisestä. On se ihme, jos ei mies pysty määräilemään enää aikuista naista, jonka kanssa ei ole enää suhteessa. Te kaikki miestä syyttävät varmaan tottelette kiltisti kaiken, mitä teidän ex-miehenne teiltä pyytää? Joka pihahduksesta pokkuroitte ja sanotte perään, että kyllä, ex-rakkaani.

Vierailija
59/80 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin heti tehnyt rikosilmoituksen. Tekisin varmaan tuollaisesta hullusta lastesuojeluilmon, koska lapsi ei taatusti voi hyvin noin epävakaan ihmisen kanssa.

Nuo lasut ei auta yhtään mitään, kukaan ei viitsi edes tutkia. Soittavat sinne lapsen toiseen kotiin, että onkos siellä kaikki kunnossa. Sitten kun sieltä pirteästi vastataan, että oikein kivasti on kaikki, niin siihen se jää. Jos ei ole päihtynyt eikä pahoinpitele lapsiaan tai toisin päin lapset ei juhli kaduilla eikä lyö ketään, niin mihinkään ei lastensuojelu puutu.

Vierailija
60/80 |
04.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo lasut ei auta yhtään mitään, kukaan ei viitsi edes tutkia. Soittavat sinne lapsen toiseen kotiin, että onkos siellä kaikki kunnossa. Sitten kun sieltä pirteästi vastataan, että oikein kivasti on kaikki, niin siihen se jää. Jos ei ole päihtynyt eikä pahoinpitele lapsiaan tai toisin päin lapset ei juhli kaduilla eikä lyö ketään, niin mihinkään ei lastensuojelu puutu.

Hyvä niin. Vielä kun saataisiin sanktioitua kiusaamistarkoituksessa tehdyt lasut. Ei tarvitsisi tavallisten perheiden pelätä sossun yllätyskäyntiä.