Miten puolison hankalaa exää pitäisi käsitellä?
Hyvät neuvot otetaan vastaan. Tämähän ei meillä ole uusi tilanne. Heidän erotessa oli yrittänyt eristää lapset isästään, kunnes oli virallinen yhteishuoltajuus. Välillä kun hänellä oli uusi miesystävä, oli sellaista tasaisempaa. Nyt on ollut taas niin hankala kevät ja alkukesä kaiken suhteen. Lapset (nuoret) tuli meille yhdellä viikolla vasta perjantaina klo 21 jälkeen. Me ihmeteltiin, miten niin myöhään tulevat, kun yleensä ovat heti koulun jälkeen tulleet ja päivälliselle viimeistään. No, sehän tiedetään, kuka taas on luonut omia sääntöjä siellä. Jos on jokin reissuun lähtö tai vastaava, tämä yksi kehittää omia menoja heille juuri silloin, että tulisi mahdollisimman kiire. On kysytty, miten nämä nuoriso nukkuu meillä. Ihan hyvin nukkuu. Tämä yksi on pannut merkille, että ovat niin väsyneitä seuraavana päivänä. Semmoista kyttäämistä. Olen huomannut, että nuoret ei viitsi äidilleen kertoa, jos ollaan tehty jotain erikoista, kuten oltu telttaretkellä tai veneilty vähän pidempi reissu. Heti siitä seuraa, että se kuvittelee flunssaoireita ja vilustumista. En tiedä, miten tuollaista ihmistä pitäisi käsitellä.
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
Exät, vanhemmay, kummilapset jne jne on sen vastuulla, jonka ne on. Exä ei ole aloittajan ongelma millään tavalla, vaan puolison. Älä sekaannu.
Minun kohdallani ei tarvinnut itse sekaantua, vaan miehen ex hoiti sen puolestani. Tuli jopa pari kertaa kotiovellemme tavoittelemaan nimenomaan minua ja raivoamaan.
Ap on pelle
On ottanut jonkun käytetyn miehen joka ei osaa kantaa vastuuta ja nyt vierittää kaiken eksän harteille, eksän, joka todennäköisesti kantaaa suurimman vastuun lapsista
No ei sinun pitäisi käsitellä sitä eksää millään tavalla. Hän ei ole sinun eksäsi eikä ne lapset ole sinun lapsiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exät, vanhemmay, kummilapset jne jne on sen vastuulla, jonka ne on. Exä ei ole aloittajan ongelma millään tavalla, vaan puolison. Älä sekaannu.
Minun kohdallani ei tarvinnut itse sekaantua, vaan miehen ex hoiti sen puolestani. Tuli jopa pari kertaa kotiovellemme tavoittelemaan nimenomaan minua ja raivoamaan.
No voi kamalaa, hirveitä olet kokenut, tarvitset varmaan kriisiapua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä olisi ollut sun puolison vastuulla hoitaa. Ei sinun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä se on, kun ottaa käytetyn miehen.
Tietyssä iässä käyttämättömien määrä on pieni.
Ja niitä nyt ei ainakaan kannata ottaa.
Vierailija kirjoitti:
No voi että. Miehesi eksä on rikki. Anna hänen olla. Mikä ongelmasi on? Olet saanut hänen miehensä. Missä naisten välinen solidaarisuus?
Oikein saanut.
Vieläkö naiset pitävät miestä jonain voittona ja saavutuksena.
Kaikki miehet on vietävissä. Ihan jokainen. Jos vain jaksaa pelata. Nähty on.
Älkääkä jaksako ampua viestintuojaa. Tiedätte sisällänne totuuden, varsinkin te toiset naiset, jotka nyt "saitte" tuon miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja hoitikin jälkikäteen, mutta jos olen yksin kotona, ja henkilö paukkaa lastensa vanavedessä ovesta sisään (näiden lasten toiseen kotiin, eli meille) mitä mieheni voi akuutisti tehdä? Raskasta ja rajatonta käytöstä joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi kamalaa, hirveitä olet kokenut, tarvitset varmaan kriisiapua
En tiedä, kutsutaanko sitä kriisiavuksi, mutta et ilmeisesti ole saanut apua erosi käsittelyyn.
Olen nähnyt myös eroja, joiden jälkeen kaikilla osapuolilla on hyvä olla. Pyri siihen ja hanki ammattiapua.
Et sinä ap oikeastaan voi asialle tehdä mitään. Lapatossu miehesi kuuluu tehdä selvät säännöt eksän puoleen.
Tuon takia välttelen eronneita perheenisiä, vierestä joudun seuraamaan vastaavaa tilannetta.
Näitä naispuolisia eksiä on yleensä ensin petetty, sitten ne on jätetty. Ja tämä on tehty sen jälkeen kun nämä eksät ovat synnyttäneet omilla kehoillaan lapsia miehille,, jotka ovat saaneet luoda uraa sillä välin kun ex on hoitanut kodin ja lapset.
Ettekö te olisi tuossa tilanteessa ahdistuneita, katkeria jne?
Kannattaa varoa, ettei mies tee samaa temppua myös teille.
Miehet voittaa kaikessa. Ja saavat vielä naiset tappelemaan keskenään. Miettikää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Pysyt kohteliaan neutraalina kaikessa. Et provosoidu. Noilla opeilla hankalia ihmisiä käsitellään. Toimii myös työpaikalla.
Mahdollisimman vähän kontaktia, on minunkin neuvoni. Ei tuossa auta mikään muu kuin se, että lapset kasvavat aikuisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo ja hoitikin jälkikäteen, mutta jos olen yksin kotona, ja henkilö paukkaa lastensa vanavedessä ovesta sisään (näiden lasten toiseen kotiin, eli meille) mitä mieheni voi akuutisti tehdä? Raskasta ja rajatonta käytöstä joka tapauksessa.
Lapset voi toki tulla mutta tuota eksää ei tarvitse päästää sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exällä ei siis ole vastuuta omasta käytöksestään? Mies vastaa siitä?
Olen exän puolella. Hän on yksin ja heikossa asemassa. Sori. On tapana olla niiden puolella, jotka ovat heikoimpia.
Jos sulla olisi Ap selkärankaa, niin pitäisit mölyt mahassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset voi toki tulla mutta tuota eksää ei tarvitse päästää sisälle.
Ei tarvitse, mutta minkäs teet jos tulee. Sanallisesti ja viestitse kielletty usein, mutta en ole ulko-ovella jatkuvasti paistinpannu kädessä päivystämässä. Ehti tulla sisään, ennen kuin rekisteröin tapahtumat toisesta päästä taloa.
Minkä ihmeen takia mietit noin paljon miehesi exää? Ei se ole sinun tehtäväsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exällä ei siis ole vastuuta omasta käytöksestään? Mies vastaa siitä?
Just näinhän minä sanoin.
Luetun ymmärtämisen taso on todellakin tippunut käsittämättömän alhaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Näitä naispuolisia eksiä on yleensä ensin petetty, sitten ne on jätetty. Ja tämä on tehty sen jälkeen kun nämä eksät ovat synnyttäneet omilla kehoillaan lapsia miehille,, jotka ovat saaneet luoda uraa sillä välin kun ex on hoitanut kodin ja lapset.
Ettekö te olisi tuossa tilanteessa ahdistuneita, katkeria jne?
Kannattaa varoa, ettei mies tee samaa temppua myös teille.
Miehet voittaa kaikessa. Ja saavat vielä naiset tappelemaan keskenään. Miettikää sitä.
Olen synnyttänyt miehelle lapsia, hoitanut niitä ja sen jälkeen eronnut miehen aloitteesta, mutta en ole katkeroitunut tai unohtanut käytöstapoja.
Aivan sama kokemus. Voimia!