Mikä ihmeen flunssa on nyt liikkeellä?
Alkoi päänsäryllä, kovalla väsymyksellä, seuraavan päivänä oli järkyttävä limainen yskä, josta kipeytyi kyljet kosketusaroiksi, sekä tosi kovat lihas- ja nivelsäryt, pientä lämpöä. Kesti pari päivää, kunnes tuli lisäksi nuha.
Nyt on "vaan" nuha ja yskä, tuntuu kuin olisi vettä nenässä(kuin ois uimassa vetäny nenään..), makuulla on ihan jees olo, mutta auta armias jos nousen vaikka istumaan, niin heti alkaa kuume nousemaan ja palautumaan nuo kaikki muutkin oireet.
Kaiken kaikkiaan kestänyt 7 päivää, ei oo korona, tein testin. Ei tarvitse saikkuakaan hakea, koska olen lomalla. Jee.
Onks sulla ollu tämmöstä? Kauanko kesti?
Kommentit (36)
Mulla oli just tuollaisilla oireilla korona, mutta se ei näkynyt kotitestissä vaan vasta työterveydessä otetussa.
Tuo tunne poskionteloissa oli harvinaisen uniikki. Samoin ne lihas- ja nivelsäryt kun ne ei selittyneet edes kovalla kuumeella.
On muuten eri kivaa tuo, että sairastuu lomalla :(
Meillä alkoi kurkkukivulla, sitten tuli nuha jota seurasi yskä. On sitkeää sorttia.
Kesäloma loppuu tai loma ei vielä ala-flunssa
Kyllähän kannattais saikkua hakea, jos lomalla kipeänä. Saat lomaasi siirrettyä/ saat pitää lomaa myöhemmin..
Täällä alkoi viikko sitten kovalla kurkkukivulla, sitten rauhallinen vaihe, jonka jälkeen järkyttävä räkätauti ja aivastelu. Angiina, korona ja influenssat negaa
Lomalla myöskin, mutta 7pvä omavastuu, se on jo ylittynyt. Onneksi hain heti alkaessa saikkua ja ilmoitin töihin, niin loman siirto mahdollinen.
Ap tässä, olis kyllä koomista jos nyt vasta kun pandemia on ohi, olisin saanut koronan.
Ei flunssaa, mutta etoo 🤢 ja ruikuttaa 💩 Lämpöä en ole mitannut eikä ole krapulasta kyse.
Vierailija kirjoitti:
Ei flunssaa, mutta etoo 🤢 ja ruikuttaa 💩 Lämpöä en ole mitannut eikä ole krapulasta kyse.
Auts, ruokamyrkytys? Vatsaflunssa?
Ja en hae lomansiirtoa, koska meidän firmassa huutava pula työntekijöistä, joten on tämäkin lomaa työstä. En tahdo tuottaa itse lisää työtä kellekään. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä, olis kyllä koomista jos nyt vasta kun pandemia on ohi, olisin saanut koronan.
Koko ajanhan koronaa on liikkeellä. Kesäaikaan yleinen flunssa on perinteisesti adeno-viruksen aiheuttama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ajanhan koronaa on liikkeellä. Kesäaikaan yleinen flunssa on perinteisesti adeno-viruksen aiheuttama.
Juu on, mutta tarkoitinkin sitä, että ei ole enää rajoituksia eikä korona ole enää yleisvaarallinen tauti.
Että ns pandemia on ohi.
En ole sairastanut sitä, vaikka olen asunut monen koronapotilaan kanssa ja silti ei silloin tarttunut (kaikki käytiin oikeassa koronatestissä) muu perhe sairastanut monesti ja minä en kertaakaan.
Olen jo epäillyt että mulla on, se veriryhmä joka suojelee tartunnalta kuten joskus uutisoitiin.
Ja nyt kun pandemia ohi, olisinkin sen jostain napannut, niin on se minusta aika koomista.
Erinäisiä koronaviruksen aiheuttamia flunssia tosin on ja on aina ollut (se tietty koronan alalaji mikä levisi wuhanin labrasta on tapaus sinänsä, ei tosin mikään erityisen vaarallinen kun oli liikkellä). minusta tämä kuulostaa jo ihan keuhkokuumeelta.
Vierailija kirjoitti:
Erinäisiä koronaviruksen aiheuttamia flunssia tosin on ja on aina ollut (se tietty koronan alalaji mikä levisi wuhanin labrasta on tapaus sinänsä, ei tosin mikään erityisen vaarallinen kun oli liikkellä). minusta tämä kuulostaa jo ihan keuhkokuumeelta.
Ai tää mikä mul on?
Mulla on ollu keuhkokuume, mut ny ku sanoit, ni muistan että tuttava kertoi, kuumeettomasta keuhkokuumeesta ja kuinka tyhmältä se olo tuntui. Niin tää se vois kyl olla sitäkin..
Ehkä mä huomen soitan sinne lääkäriin..
Työkaverilla on parhaillaan keuhkokuume.
KORONA, kun sulla ei oo rokotetta!
Kuvailit ap ihan täsmälleen ne oireet mitkä mulla oli koronassa.
Sairastin muutama viikko sitten, ei ollut kiva tauti. Ja mulla näkyi testissä vasta viidentenä päivänä, olikohan kolmas vai neljäs testi minkä tein.
Ainii, eikö yleensä aivastelu aloita flunssan? Mulla se tuli nuhan kanssa eli viimeisinä oireina 🤣