Mitä tekisitte minun tilanteessani?
Tapasin ihmisen, jonka kanssa minulla on hyvä olla. Hän tykkää minusta omin sanoin 'kuulemma jo liikaakin'. Hänellä on itsellään lapsia, kaunis asunto ja hyvä työ. Hän on todella huolehtiva, hyvä ja välittävä vanhempi. Itsekin haluaisin lapsia ja niistä olemmekin jutelleet, että jos rakastumme ja näemme yhteisen tulevaisuuden niin lapsia voi tulla lisää.
Sitten olen minä. Olen nuoruudessa ryssinyt elämässä pahasti. Menettänyt luottotietoni, elänyt hieman kyseenalaisissa suhteessa monta vuotta ja tuohon päälle nyt sain ADHD diagnoosin.
En ole jutellut raha-asioistani, enkä ADHD:stani tälle kyseiselle ihmiselle. Ehkä hän jotain arvaa, ehkä ei. En kuitenkaan tiedä kertoako vai lopettaa suhde ennenkuin hän sen tekee, jos ja kun saa tietää kaikesta..
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? ADHD ei ole edes sairaus, vaan aivosi toimivat vain erilailla kuin keskim. ihmisillä.
Tiedätkö, jopa vakavasti sairaat, liikuntarajoitteiset, nökö- ja kuulovammaiset ja me vähemmän täydelliset rakastetaan ja saadaan rakkautta, ei kait sinun ADHD estä sitä.
Esim. Ruotsissa ja nykyään myös Suomessa, sitä pidetään jopa ihmisen voimavarana.
Mikä ero on adhd aivoissa?
Lisääntynyt mies on jämäpala jolla ei ole varaa valita. Sinä olet maksuhäiriömerkinnöistäsi huolimatta hänelle lottovoitto.
Vierailija kirjoitti:
Lisääntynyt mies on jämäpala jolla ei ole varaa valita. Sinä olet maksuhäiriömerkinnöistäsi huolimatta hänelle lottovoitto.
Mitä sitten on yh-äiti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten on yh-äiti?
Ihan samaa ylijäämätavaraa. Hassua että joku ajattelee jonkun adhd:n ja velkojen vuoksi olevansa liian huono lisääntyneelle kumppaniksi. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten on yh-äiti?
Ihan samaa ylijäämätavaraa. Hassua että joku ajattelee jonkun adhd:n ja velkojen vuoksi olevansa liian huono lisääntyneelle kumppaniksi. :D
Ylipäätään kelle vaan. Uskon, että Ap kelpaisi erittäin monelle lapsettomalle sinkulle!
Mikä tuo kyseenalainen suhde oli ? Suhde alaikäiseen ? Sokerisuhde ? Suhde veljeen tai ystävän mieheen ?
Tietenkin kerrot. Jos mies sinua rakastaa, ei häntä haittaa tuollainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten on yh-äiti?
Sinä olet ylijäämää.
Kerro. Voin taata, että jos/kun miehesi ei ole moksiskaan, olosi on euforisen helpottunut ja rakastettu.
Itse salasin maksuhäiriömerkintää mieheltäni, ja sehän oli paljon pahempi synti kuin itse merkintä. ADHD taas diagnosoitiin minulla vasta suhteemme aikana, ja eihän sekään mikään yllätys miehelleni ollut. Hän kun tuntee minut.
Ihmisillä on taipumus suurennella mokiaan ja kuvitella olevansa pilalla, siinä missä muut näyttäytyvät kunnollisina. Todellisilla ihmishirviöillä taas ei ole mitään ongelmaa syntiensä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä? ADHD ei ole edes sairaus, vaan aivosi toimivat vain erilailla kuin keskim. ihmisillä.
Tiedätkö, jopa vakavasti sairaat, liikuntarajoitteiset, nökö- ja kuulovammaiset ja me vähemmän täydelliset rakastetaan ja saadaan rakkautta, ei kait sinun ADHD estä sitä.
Esim. Ruotsissa ja nykyään myös Suomessa, sitä pidetään jopa ihmisen voimavarana.Mikä ero on adhd aivoissa?
Dopamiinia aivot ainakin tuottavat liian vähän. Siksi ADHD ihminen hakee jännityksen tunnetta ja hyvää oloa muualta. Jotkut seksistä, toiset päihteistä, jotkut jostain muusta tekemisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. Ruotsissa ja nykyään myös Suomessa, sitä pidetään jopa ihmisen voimavarana.Mikä ero on adhd aivoissa?
Dopamiinia aivot ainakin tuottavat liian vähän. Siksi ADHD ihminen hakee jännityksen tunnetta ja hyvää oloa muualta. Jotkut seksistä, toiset päihteistä, jotkut jostain muusta tekemisestä.
Korjaantuunko tuo lääkkeillä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaantuunko tuo lääkkeillä?
Tietääkseni ei kaikilla.
Tietysti kerrot. Adhd ei ole sairaus vaan ominaisuus. Velat voi maksaa pois tai päästä velkajärjestelyyn. Ei ole hätä tuon näköinen.