Lapsi hoitoon hometaloon?
Anoppilassa on hometta. Kosteusmittaajaa ei ole käynyt, mutta kun purkivat vessan sienät olivat ihan mustat ja selvästi kärsineet kosteudesta. Muutama vuosi löydettiin vesivahinko pesutiloista. Olen myös kerran kovalla sateella nähnyt, kun keittiön katosta tippui vettä. Talo on vanha ja vaatisi perusteellista kunnostusta.
He haluavat asua talossaan, vaikka siinä ei minusta ole mitään järkeä. Appiukon terveys on alkanut reistailla ja osa vaivoista viittaa minusta siihen, että johtuu talossa olevasta kosteudesta. Remontti vaatisi paljon aikaa ja vaivaa eikä heidän tekemänään remontista tunnu tulevan yhtään mitään. Suuret suunnitelmat on, mutta tekijät puuttuvat.
He ovat paljon hoitaneet lastamme, mutta nyt olen alkanut ajatella, etten halua lastamme jättää sinne yöksi hoitoon homeen vuoksi. Talossa on outo haju ja kaikki vaatteet on aina pestävä, kun tullaan sieltä, vaikka eivät olisi muuten likaiset.
Minulle tulee siellä herkästi pää kipeäksi ja olen ihmetellyt miksi lapsemme nenä vuotaa aina, kun hän on ollut siellä viikonlopun.
En tiedä mitä tehdä, kun appivanhemmat todelle tykkäävät hoitaa lastamme ja toivovat meidän siellä käyvän.
Terveys on tärkeämpi asia kuin isovanhemmilla kyläily. Voihan isovanhemmat tulla teille lapsia tapaamaan ja hoitamaan.