Saako aikuinen nainen ratsastaa ponilla?
Haluaisin aloittaa ratsastuksen, mutta isot hevoset pelottavat.
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Täytyykö tulla vastaamaan tällaiseen ketjuun, jos hevostietous on tasolla "olen lukenut kirjan hevosroduista"?
Tämä ei ole hevosfoorumi, joten odottaisi että on ymmärrystä, etteivät kaikki ole hevosasiantuntijoita. Silti kukaan ei ole kannustanut eläinten kärsimykseen, mikä on hyvä asia.
Olen joskus kuulkut, että ratsastajapiireissä on huono ilmapiiri. Tämä valitettavasti vahvistaa ennakko-oletusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin voi olla painoraja 50 kg
Kannattaa mennä issikoilla ratsastamaan, eikä täysiverisillä
Täysiverisiä harvemmin on tarjolla aloittelijoiden ratsuiksi. Ja miten ne edes liittyvät asiaan, kun kysyttiin poneista?
Aloittaja sanoi pelkäävänsä isoja hevosia. On silti pieniäkin hevosia, jotka eivät ole poneja.
No jos pelkää hevosia, niin minkään kokoinen täysiverinen ei ole sopiva ratsu. Haloo.
On täysiverisissäkin pieniä hevosia.
Minkään kokoinen. Opettele lukemaan.
Ja miten se auttaisi, että kyseessä olisi pienikokoinen hevonen? Jykevällä ponilla on korkeampi painoraja kuin samankokoisella sirolla hevosella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyykö tulla vastaamaan tällaiseen ketjuun, jos hevostietous on tasolla "olen lukenut kirjan hevosroduista"?
Tämä ei ole hevosfoorumi, joten odottaisi että on ymmärrystä, etteivät kaikki ole hevosasiantuntijoita. Silti kukaan ei ole kannustanut eläinten kärsimykseen, mikä on hyvä asia.
Olen joskus kuulkut, että ratsastajapiireissä on huono ilmapiiri. Tämä valitettavasti vahvistaa ennakko-oletusta.
No jos et tiedä asiasta mitään, niin vastauksesi tuskin auttaa aloittajaa yhtään.
Tämä pätee ihan kaikkiin aihepiireihin, ei vain hevosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos et tiedä asiasta mitään, niin vastauksesi tuskin auttaa aloittajaa yhtään.
Tämä pätee ihan kaikkiin aihepiireihin, ei vain hevosiin.
Voihan tuo olla vaikka hyväntahtoinen ja innokas aloittelija tai joku lapsena harrastanut, joka identifioituu hevosihmiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poni parka. Pahalla katson kyllä silloinkin kun tuhdit punkerot istuvat suuren hevosen selkään, hyi hitto pahaa tekee eläimen puolesta.
Hevosen selkä kestää sillä kas kummaa sen selän kantavin kohta osuu juurikin siihen missä ratsastaja istuu jos hevosta osaa ratsastaa vielä tasapainossa. Siksi siihen hyvään istuntaan pyritäänkin , että hevosta voimistelutetaan ja säästetään lähinna etujalkoja eli ei viipotella etupainoisena.
Että läskit vaan hevosen selkään vai? Yök.
Olen n 70 kg + , joten ponnyt taitavat jäädä haaveeksi, ryhdyn selvittämään sitä issikkaa.
Kyllä ne shettiksetkin jaksaa kantaa painavempia henkilöitä ja aikuisia. Vahvoja vaikka pieniä ovatkin. Useasti ratsastanut vaikka painoa löytyy
Hevoset olivat menneinä aikoina pienempiä kuin nykyään ja aaseillakin ratsastettiin. Nykyajan länsimaisilla ihmisillä on tunteileva suhde eläimiin. Kohta varmaan jotkut haluavat kieltää ratsastuksen kokonaan.
Ihan oikeasti, sitä varten on painorajat, jotta eläimen hyvinvointi taataan.
Aikuiset naiset, + 55 kg, voivat ratsastaa vaikka miehellä. Paljon halvempaa, hauskempaa, mutta painoraja tulee siinäkin vastaan.
Ei saa.
Suomen lakikin sen kieltää.
Aikuisten naisten tulisi ensisijaisesti ratsastaa miehellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuningatar ratsasti ponillaan loppuun saakka. Joo ja OLI poni.
Se kuningatarhan oli ihan minikokoinen. Nopealla googletuksella 162 senttiä. Painoa en löytänyt, mutta varmaan max 50 kilon hujakoilla. Kyllä sen kokoinen aikuinen voi ponilla ratsastaa.
Ei hän vanhoilla päivillään kovin hoikka ollut, veikkaan lähempänä 70 kiloa, näin jokseenkin yhtä pitkänä.
Se riippuu ponin koosta. Onhan noita pieniä hevosiakin, islanninhevoset eivät kai ole kovin suuria, ja suomenhevosissakin on pienhevosia.
Hyvin voi. Kyllä ne aikuisen ihmisen jaksaa kantaa. Lapsena kävin ratsastustallilla, jossa lähes kaikki tuntiratsut oli poneja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysiverisiä harvemmin on tarjolla aloittelijoiden ratsuiksi. Ja miten ne edes liittyvät asiaan, kun kysyttiin poneista?
Aloittaja sanoi pelkäävänsä isoja hevosia. On silti pieniäkin hevosia, jotka eivät ole poneja.
No jos pelkää hevosia, niin minkään kokoinen täysiverinen ei ole sopiva ratsu. Haloo.
Ja miten se auttaisi, että kyseessä olisi pienikokoinen hevonen? Jykevällä ponilla on korkeampi painoraja kuin samankokoisella sirolla hevosella.
Mihin tämä väite perustuu? Selvähän se, että aikuisen jalat roikkuisivat melkein maahan saakka matalan mutta jykevän shettiksen selässä, mutta onhan muitakin ponirotuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tämä väite perustuu? Selvähän se, että aikuisen jalat roikkuisivat melkein maahan saakka matalan mutta jykevän shettiksen selässä, mutta onhan muitakin ponirotuja.
Outo väite. Olen nähnyt monenkin lihavan tantan omistavan ja treenaavan ponillaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen n 70 kg + , joten ponnyt taitavat jäädä haaveeksi, ryhdyn selvittämään sitä issikkaa.
Kyllä sinä ponilla pääset ratsastamaan. Ratsastustalleilla opetuksessa on yleensä sellaiset ponit, että kaikenlaiset aikuisetkin voi niillä ratsastaa. Ei ratsastustalleilla ole varaa pitää laihoille ja lihaville eri hevosia.
Hevosen luonne on tärkeämpi kuin koko. Joku kiltti suomenhevonen olisi nyt varmaan oikea valinta. Ei kannata takertua ajatukseen mahdollisimman pienestä ratsusta, ei minkään kokoisena, mutta ei etenkään yli 70-kiloisena.
Vierailija kirjoitti:
Hevosen luonne on tärkeämpi kuin koko. Joku kiltti suomenhevonen olisi nyt varmaan oikea valinta. Ei kannata takertua ajatukseen mahdollisimman pienestä ratsusta, ei minkään kokoisena, mutta ei etenkään yli 70-kiloisena.
Ei ne ratsutallien ponit mitään koiria ole. Olen ollut ponien kanssa tekemisissä päivittäin vuosikausia aikanaan ja voin sanoa, että ratsutalleilla ei yleensä ole ratsuina kaikista pienimpiä poneja ja ne ponit kyllä jaksaa isojakin ihmisiä kantaa. Ponit on vahvoja siinä missä hevosetkin.
Eletään 2020-lukua, hommatkaa traktori.