Mulla oli kaulahuivi ja takki päällä ulkona ja nyt on Heinäkuu
Voiko tän rupusempaa valtiota olla maailmassa? 2 viikkoa aurinkoa ja taas mennään vuosi näin
Taidan muuttaa pois
Kommentit (43)
Ihmisellä on sisäinen termostaatti. Asuin vuosia Etelä-Euroopassa, ja jopa siihen tottui että mittarissa on se 27-33c toukokuusta lokakuuhun, lähes joka ikinen päivä. Helleaaltoviikkoina yli 40c varjossa. Nyt olen muuttanut takaisin ja mulle riittää 20-25c ihan hyvin. Oikeastaan täydellinen sää olisi aurinkoa ja 22-23c. Kun puolet vuodesta on hyvin kylmää, tuntuu jo vähempikin. Kylmyyden tunteeseen vaikuttaa myös miten paljon vararasvaa on kropassa.
Euroopan paras sää olisi Sveitsissä tai Etelä-Saksassa, kesät eivät ole yhtä kuumia kuin E-Euroopassa, mutta pitkiä kuitenkin, kevät alkaa paria kuukautta Suomea aikaisemmin eli jo maaliskuussa puiden silmut alkavat avautumaan, ei lunta. Talvikuukaudet joulukuusta helmikuuhun voivat olla paikoin lumisia mutta hetken vain. Syyskuussa on vielä yleisesti shortsikelit. Ei kaamosta. Eli järkevä suhde talvea/kevättä/kesää/syksyä. Tuonne ei vain helposti pääse asumaan/työskentelemään.
Kannattaa suosiolla muuttaa muualle. Viime kesä oli todella helteinen, on ihan normaalia ja suotavaa että välillä on viileämpää. Suomessahan ei muutenkaan mitään tappohelteitä kuulukaan olla.
Kirjoitit ajatukseni, helle ja siihen liittyvä tuulettaminen+ naapurien tupakointi on jokakesäinen hel*etti. Ei voi jättää ikkunaa auki edes yöksi kun kono asunto haisee kapakalta.