Kaikki väkivaltaiset ääriliikkeet pitää tuomita
Miksi Suomi ei ole allekirjoittanut EU:n kommunismin ja na t sismin tuomitsevaa sopimusta? Jostain syystä kommunismin tuomitseminen ei ole sopinut suomalaisille, vaikka se on ääriliikkeenä syyllistynyt myös vakaviin rikoksiin ihmisyyttä vastaan, kuten toisen äärilaidankin liikehdintä. Meillä ei pitäisi olla mitään sijaa väkivaltaisille ääriliikkeille. Silti meillä on edelleen hallinnossa kommunismia ihailevia ihmisiä, jotka eivät edes häpeä jakaa ideologiaansa avoimesti. Meidän pitää tehdä lähihistorian selvitys kaikkien ääriliikkeiden osalta.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kommunistit on väkivaltaisia? Ei kai peruskommisti ole mikään kapinallinen tai vallankumouksellinen tai aate viittaa mihinkään terroriin?
Uskon, että ääriliikkeissä toimivista voi löytyä komministejakin, mutta ei kommunismi edusta ääriliikettä.Mitenkäs nämä ryhmittymät, mihin mm. Arhinmäki on osallistunut itsenäisyyspäivinä? On heitetty puistonpenkkejä ikkunoista sisään, hakattu poliisien hevosia, heitelty kiviä ja töhritty seiniä. Lukisit, mitä tuon ajatussuunnan edustajat kirjoittavat esim. twitterissä. Heidän mielestään on ihan ok uhkailla väkivallalla, jos vastapuoli on ns. kapitalisti tai porvari. Siinä yhteydessä ei tunneta vihapuhekieltoa, jota vaaditaan tiukasti kaikilta muilta. Ihan vain yhden esimerkin mainitakseni.
Kautta aikain jonkun ammattiliiton lakkoillessa on liittoon kuulumattomia työntekijöitä kovisteltu ja mukiloitu ja heidän omaisuuttaan on tärvelty.
Ja kun niin on tehty kautta aikain, se pitäisi vain hyväksyä, niinkö? Parempaa väkivaltaa?
Lisää vasemmiston kaksinaismoralismia a la Dan koivulaakso https://www.suomenuutiset.fi/onko-tama-vitsi-poliiseja-sioiksi-kutsuva-…
Joopajoo.
Minä olen kuulunut Antifaan. Lähinnä olen osallistunut rasismin ja fasismin vastaisiin miekkareihin. Joskus jakanut jonkun flaijerit kivassa kesätapahtumassa.
Illanvietot olivat lähinnä teen juontia ja vegaanikeksien syöntiä. Kerran olen ojentanut käteni suoraksi, kun humalainen, aggressiivinen skini oli käydä kimppuun. Pyysin häntä menemään kauemmaksi.
Olen varmaan vaarallinen vasemmistoterroristi?
Skp:n ohjelmahan haluaa vain tasa-arvoisemman ja oikeudenmukaisemman yhteiskunnan. En toki äänestänyt.Natoa kylläkin vastustan. Nykyantifaan kuuluu kourallinen ihmisiä ympäri Suomen, mutta jostain syystä oikeisto näkee suurena uhkana yhteiskunnalle. Kommunistinen väkivaltahan on laajasti tuomittu Suomessa. Sinimustaa liikettä sentään joku äänesti ja se on pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo.
Minä olen kuulunut Antifaan. Lähinnä olen osallistunut rasismin ja fasismin vastaisiin miekkareihin. Joskus jakanut jonkun flaijerit kivassa kesätapahtumassa.
Illanvietot olivat lähinnä teen juontia ja vegaanikeksien syöntiä. Kerran olen ojentanut käteni suoraksi, kun humalainen, aggressiivinen skini oli käydä kimppuun. Pyysin häntä menemään kauemmaksi.
Skp:n ohjelmahan haluaa vain tasa-arvoisemman ja oikeudenmukaisemman yhteiskunnan. En toki äänestänyt.Natoa kylläkin vastustan. Nykyantifaan kuuluu kourallinen ihmisiä ympäri Suomen, mutta jostain syystä oikeisto näkee suurena uhkana yhteiskunnalle. Kommunistinen väkivaltahan on laajasti tuomittu Suomessa. Sinimustaa liikettä sentään joku äänesti ja se on pelottavaa.
EU on lisännyt antifan ter roris tijärjestöjen listalle. Olemme länsimaa, jossa edellinen opetusministeri kuului ter roris tijärjestöön. Miksei tästä asiasta pidetä meteliä? https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/B-9-2020-0168_FI.html
Meteli on ihan hirveä, jos joku kannattaa väärin perustein maassa olevan palautusta kotimaahansa. Sitä pidetään äärioi keistolaisena, vaikka sellainen politiikka on normaalikäytäntö muissa EU-maissa. Samaan aikaan nämä huutajat kuuluvat antifoihin ja varisverkostoihin ja kannattavat hamasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitkä ovat suomalaisia väkivaltaisia ääriliikkeitä?
Lukutaito ei ole vahvin lajisi? Meillä on sekä äärioikeistolaisia että äärivasemmistolaisia. Jälkimmäisten tuhoaatteita ei ole meillä tuomittu, vaikka muualla EU:n alueella on tuomittu myös heidän ideologiansa.
Kun Suomessa ei tapahdu äärivasemmistolaista väkivaltaista terrorismia, eikä se oo Supon mukaan uhka, niin miten sitä pitäis pitää samanlaisena uhkana äärioikeiston kanssa? Joka taas Supon mukaan on terroristinen uhka Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo.
EU on lisännyt antifan ter roris tijärjestöjen listalle. Olemme länsimaa, jossa edellinen opetusministeri kuului ter roris tijärjestöön. Miksei tästä asiasta pidetä meteliä? https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/B-9-2020-0168_FI.html
Supo näitä asioita Suomessa selvittää. Eikä pidä Suomen antifaa minkäänlaista uhkana sisäiselle turvallisuudelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto ja sen käsikassarana kunnostautunut antifa ja varisverkosto.
Miksi Supo ei ole tästä tietoinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi itse käydä supon sivuilta katsomassa, millainen on äärivasemmistolaisen terrorismin uhka-arvio tällä hetkellä (vinkki: se on pieni/olematon).
Niin, koska supon johtajat on itse äärivasemmistolaisia. Niin tokihan se silloin on pieni 😂
Supo äärivasemmistolaista?🤣🤣🤣
Jonkinlaisena ääriliikkeet edustajana sua voi kyllä pitää nyt, kun esitä, että Supo ei tekisi työtään ja olisi puolueellinen ja sallisi väkivaltaisen terrorismin Suomessa 🤔. Tuollainen ajattelu viittaisi jotenkin haluun romuttaa yhteiskuntajärjestystä 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elokapina, Antifa (toki kansainvälinen, mutta toimii ja voi hyvin Suomessa), uusnat, Oodinin sotilaat, onhan noita.
Minusta olisi hyvä tarkistaa jokaisen poliitikon yhteydet esimerkiksi näihin seuroihin.
Ei elokapina käytä väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kommunistit on väkivaltaisia? Ei kai peruskommisti ole mikään kapinallinen tai vallankumouksellinen tai aate viittaa mihinkään terroriin?
Uskon, että ääriliikkeissä toimivista voi löytyä komministejakin, mutta ei kommunismi edusta ääriliikettä.Mitenkäs nämä ryhmittymät, mihin mm. Arhinmäki on osallistunut itsenäisyyspäivinä? On heitetty puistonpenkkejä ikkunoista sisään, hakattu poliisien hevosia, heitelty kiviä ja töhritty seiniä. Lukisit, mitä tuon ajatussuunnan edustajat kirjoittavat esim. twitterissä. Heidän mielestään on ihan ok uhkailla väkivallalla, jos vastapuoli on ns. kapitalisti tai porvari. Siinä yhteydessä ei tunneta vihapuhekieltoa, jota vaaditaan tiukasti kaikilta muilta. Ihan vain yhden esimerkin mainitakseni.
Kautta aikain jonkun ammattiliiton lakkoillessa on liittoon kuulumattomia työntekijöitä kovisteltu ja mukiloitu ja heidän omaisuuttaan on tärvelty.
Ja kun niin on tehty kautta aikain, se pitäisi vain hyväksyä, niinkö? Parempaa väkivaltaa?
Ei missään nimessä pidä hyväksyä. Tarkoitus oli vain tuoda esille se, että punikki pieksää myös työkaverinsa, jos tämä sattuu olemaan asioista eri mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo.
Supo näitä asioita Suomessa selvittää. Eikä pidä Suomen antifaa minkäänlaista uhkana sisäiselle turvallisuudelle.
Jos EU on lisännyt antifan t-järjestölistalle, se on sitä ja sillä selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei missään nimessä pidä hyväksyä. Tarkoitus oli vain tuoda esille se, että punikki pieksää myös työkaverinsa, jos tämä sattuu olemaan asioista eri mieltä.
Totta puhut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole luokiteltu väkivaltaisiksi ääriliikkeiksi, sori vaan.
Ai mutta persutko on :)
ja antifa on monessakin maassa luokiteltu juurikin vkivaltaiseksi ääriliikkeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Joopajoo.
Kiva kesätapahtuma eli vaikkapa Hampurin G20 jossa poltitte autoja ja asuntoja, samalla kun ryöstelitte kauppoja ja hakkasitte poliiseja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Supo ei ole tästä tietoinen?
On toki. Antifa ei tee terrori-iskuja vaan niiden toiminta on parempaa väkivaltaa.
Siksi Supo ei pidä niitä terriristilistallaan.
Nyt on kuitenkin kyse väkivaltaisista ääriliikkeistä eikä terroristeista?
Meillä on ollut vaalien jälkeen ihan älytön na t sijahti meneillään. Kaikki on pesukarhuja myöden leimattu sellaisiksi. Homma on mennyt ihan överiksi, kun jokainen asia ja mielipide pitää jakaa kahteen äärileiriin. Tämän seurauksena vielä radikalisoituu ihmisiä, kun vain syytellään ja haukutaan. Ja sitä vihaa saa levittää kenenkään hillitsemättä ja keneen nyt sattuu osumaan. On tullut sellainen olo, että vasemmistolta on järki kadonnut kokonaan. Syytöksissä ei ole mitään tolkkua enää ja niillä sohitaan kaikkia, jotka eivät ole samaa mieltä heidän kanssaan. Mitään välimaastoa ei ole. Kaikki on mustavalkoista. Mutta ne, jotka ovat heidän kanssaan samaa mieltä, saavat tehdä ja uhkailla ihan millä hyvänsä. Mitkään säännöt eivät koske heitä. Varsinkin twitterissä huomaa, kuinka vasemmisto demonisoi opposition ihan täysin, mutta kaikki rikkomukset ja vihapuheet ovat omalle kohdalle sallittuja. Arhinmäkikin häiritsi raideliikennettä ja töherteli seiniin, mutta siinä kohtaa raideliikenne on tehty ihan häirittäväksi ja töhryt ovat suurta taidetta. Ei näin, jos halutaan pitää edes jonkinlaisesta sääntöpohjaisesta yhteiskunnasta kiinni.
Ei ole mitään tässä maassa, mitä kommarit eivät katso voivansa tehdä. He saavat haukkua ja uhkailla, mutta samoista sanoista muut vedetään oikeuteen, jossa vassaritoverituomarit sitten tuomitsevat ideologisesti. Eräs demareiden nappihenkilö oli 90-luvulla kännissä samassa seminaarissa, jossa itse olin ja hän kertoi, mikä strategia heillä oli 60-luvulla. Strategian mukaan he miehittävät omillaan kaikki yhteiskunnan merkittävät virat ja tehtävät yliopistoista politiikkaan ja lääketieteen kautta tutkimukseen, jotta he saavat yhteiskunnan muokattua mielensä mukaiseksi. Ja niin he ovat tehneet. Ja nämä ovat seuraukset.
Ääriliikkeitä on myös ns hyvän asialla, esim. nuo luonnonsuojeluaktivistit. Tuhoavat toisten omaisuutta ja ovat myö aiheuttaneet suuri taloudellisia vanhinkoja yhteiskunnalle, joka heidät kuitenkin on elättänyt.
Tietysti etusijalle nuo äärioikeat ja äärivasemmat terroliikkeet.
Ei ole luokiteltu väkivaltaisiksi ääriliikkeiksi, sori vaan.