Mies juo kesäloman pilalle, mitä voin tehdä?
Mitä teen? Mies on juonut joka viikonloppu pitemmän aikaa ja nyt hän saa humalassa raivokohtauksia. Minä en ole mitään häneen verrattuna tai olen pettänyt häntä. Fyysistä väkivaltaa ei ole ollut. Minä en provosoi häntä näissä tilanteissa, olen yleensä hiljaa.
Juominen on varmaan jo sumentanut hänen päätään, ja tämä vain pahenee, lomat alkaa elokuussa. Ero ja talo myyntiin on seuraavat isot askeleet.
Mitä teen kesälomaviikoilla kun mies juo ja alkaa metelöinnin ja syyttelyn? Hän ei kuuntele minua yhtään, mitä voin tilanteessa tehdä? Selvin päin hän ei suostu asiasta puhumaan.
Kommentit (65)
Pakkaat lapset ja tavarat ja lähdet. Juoppoa ei voi muuttaa kuin juoppo itse. Sinun pitää päättää jäätkö vai lähdetkö. Jos lapsia on niin lasten ainakin pitää päästä tuosta pois. Sinä itse voit olla jos haluat olla kynnysmatto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanteessa, jossa mies juo ja kärsii raivokohtauksista, on tärkeää huolehtia omasta turvallisuudestasi ja hyvinvoinnistasi. Seuraavat ovat joitakin toimintaohjeita, joita voit harkita:
1. Etsi tukea: Ota yhteyttä luotettaviin ystäviin, perheenjäseniin tai ammattilaisiin, kuten terapeuttiin tai tukiryhmiin. He voivat tarjota sinulle tukea, neuvontaa ja mahdollisia resursseja, joiden avulla voit käsitellä tilannetta.
2. Suunnittele turvallisuus: Tee suunnitelma siitä, miten voit pysyä turvassa näissä tilanteissa. Harkitse, mihin voit mennä turvaan tai kenelle voit soittaa hätätilanteessa.
3. Hanki tietoa: Ota selvää paikallisista tukipalveluista, jotka voivat auttaa tilanteessasi. Tällaisia voivat olla esimerkiksi päihde- ja perheväkivaltapalvelut.
4. Aseta rajoja: Vaikka et voi kontrolloida toisen henkilön juomista tai raivokohtauksia, voit asettaa rajoja omalle hyvinvoinnillesi. Määritä selkeästi omat tarpeesi ja rajasi ja pysy niissä.
5. Harkitse ammattiapua: Jos miehesi ei suostu puhumaan asiasta selvin päin, harkitse ammattiauttajan, kuten terapeutin, kanssa keskustelemista. He voivat auttaa sinua ottamaan puheeksi huolesi ja löytämään tapoja käsitellä tilannetta.
6. Suunnittele tulevaisuutta: Eron ja talon myynnin suhteen kannattaa harkita ammattilasta.
Tämä neuvo on hyvä, kiitos. Vyyhti on niin sotkuinen, että selkeät toimintaohjeet auttavat eteenpäin, jäsentelemään mitä pitää tehdä ja missä järjestyksessä. Mies hukkaa niin paljon elämästään asioita juomalla joka viikonloput ja lomat. Aikuiset lapset ovat alkaneet halveksumaan isäänsä, eivät halua olla enää tekemisissä.
Minä en nyt hetkessä saa järjestettyä toista asuntoa itselleni, enkä voi mennä sukulaisten nurkkiin. Heinäkuu vielä hektistä työtä, eikä elokuun loman viettäminen teltassa kiinnosta yhtään. Olen vasta hyvälle ystävälleni kertonut tilanteesta niin kysyn lähtisikö hän kanssani pariksi viikoksi jonnekin reissuun elokuussa. Mies saa juoda itsensä vaikka hengiltä. Avioeropaperit täytän vasta syksyllä ja samoin talo myyntiin syksyllä niin mies ei raivoissaan hajota taloa. Ehkä pyydän aikuisen, perheettömän lapseni muuttamaan joksikin aikaa kotiin kun minäkin olen kotona, niin tilanne ei lähde käsistä. En tiedä onko se sitten väärin lasta kohtaan.
Ehkä kysyn vielä apua työterveydestä, oma jaksaminen alkaa olla vähissä. Ap
Sinustako on oikein, että työnanatajasi joutuu maksamaan työterveyshoidot kun et viitsi juoppoa uskoasi jättää. Hulluko olet? Jää nyt vielä makaamaan sairauslomalle, hemmetin vätylä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanteessa, jossa mies juo ja kärsii raivokohtauksista, on tärkeää huolehtia omasta turvallisuudestasi ja hyvinvoinnistasi. Seuraavat ovat joitakin toimintaohjeita, joita voit harkita:
1. Etsi tukea: Ota yhteyttä luotettaviin ystäviin, perheenjäseniin tai ammattilaisiin, kuten terapeuttiin tai tukiryhmiin. He voivat tarjota sinulle tukea, neuvontaa ja mahdollisia resursseja, joiden avulla voit käsitellä tilannetta.
2. Suunnittele turvallisuus: Tee suunnitelma siitä, miten voit pysyä turvassa näissä tilanteissa. Harkitse, mihin voit mennä turvaan tai kenelle voit soittaa hätätilanteessa.
3. Hanki tietoa: Ota selvää paikallisista tukipalveluista, jotka voivat auttaa tilanteessasi. Tällaisia voivat olla esimerkiksi päihde- ja perheväkivaltapalvelut.
4. Aseta rajoja: Vaikka et voi kontrolloida toisen henkilön juomista tai raivokohtauksia, voit asettaa rajoja omalle hyvinvoinnillesi. Määritä selkeästi omat tarpeesi ja rajasi ja pysy niissä.
5. Harkitse ammattiapua: Jos miehesi ei suostu puhumaan asiasta selvin päin, harkitse ammattiauttajan, kuten terapeutin, kanssa keskustelemista. He voivat auttaa sinua ottamaan puheeksi huolesi ja löytämään tapoja käsitellä tilannetta.
6. Suunnittele tulevaisuutta: Eron ja talon myynnin suhteen kannattaa harkita ammattilasta.
Tämä neuvo on hyvä, kiitos. Vyyhti on niin sotkuinen, että selkeät toimintaohjeet auttavat eteenpäin, jäsentelemään mitä pitää tehdä ja missä järjestyksessä. Mies hukkaa niin paljon elämästään asioita juomalla joka viikonloput ja lomat. Aikuiset lapset ovat alkaneet halveksumaan isäänsä, eivät halua olla enää tekemisissä.
Minä en nyt hetkessä saa järjestettyä toista asuntoa itselleni, enkä voi mennä sukulaisten nurkkiin. Heinäkuu vielä hektistä työtä, eikä elokuun loman viettäminen teltassa kiinnosta yhtään. Olen vasta hyvälle ystävälleni kertonut tilanteesta niin kysyn lähtisikö hän kanssani pariksi viikoksi jonnekin reissuun elokuussa. Mies saa juoda itsensä vaikka hengiltä. Avioeropaperit täytän vasta syksyllä ja samoin talo myyntiin syksyllä niin mies ei raivoissaan hajota taloa. Ehkä pyydän aikuisen, perheettömän lapseni muuttamaan joksikin aikaa kotiin kun minäkin olen kotona, niin tilanne ei lähde käsistä. En tiedä onko se sitten väärin lasta kohtaan.
Ehkä kysyn vielä apua työterveydestä, oma jaksaminen alkaa olla vähissä. Ap
Sinustako on oikein, että työnanatajasi joutuu maksamaan työterveyshoidot kun et viitsi juoppoa uskoasi jättää. Hulluko olet? Jää nyt vielä makaamaan sairauslomalle, hemmetin vätylä
Juoppoa ukkoasi.
Minun pitää jaksaa työssäni vielä heinäkuu, ja minunko se kotoani pitäisi lähteä? En ole persaukinen mutta ei tässä leveästi eletä, tai vuokrata omaa asuntoa ja samalla makseta lainoja. Sen päätin, että soitan seuraavan kerran poliisit paikalle kun mies alkaa humalassa riehumaan, olen tarpeeksi nyt yrittänyt puhua järkeä miehelle ja kestänyt hänen käytöstään. Minä olen tuon miehen itse valinnut ja aikoinaan rakastanut. Rakkaus on loppunut miehen alkoholismiin, hänellä ei ole enää muuta tapaa käsitellä stressiään kuin hilpeä känni, joka muuttuu agressiivisuudeksi.
Kuukausi lomaan niin en tarvitse sairauslomaa stressin tai uupumuksen kautta, mutta minulla on mahdollisuus saada työterveyden kautta terapiaa. Miehen juominen on kuluttanut voimiani pitkän matkaa, koska minulla on tietty käsitys terveellisistä elämäntavoista. Mies on tuhonnut aivosolujaan ja on jo piirteitä juoppohulluudesta.
Miksi en eroa heti? Tarvitsen suunnitelman koska kun tie on lopussa niin helvetti pääsee valloilleen. Jaksan nyt ehkä kuukauden töissä, sitten tarvitsen kesälomani lepoon. Sen jälkeen voin käynnistää eroprosessin ja talon myynnin, kestää mieheni raivon. Syksyllä hän ei omien töidensä puolesta ehdi raivota niin paljon kuin kesälomallaan (naurahdin).
Jokaisella on oma tahtinsa käsitellä asioita eikä se hokemalla tai haukkumalla siitä muutu. Osalla palstalaisilla ei ole edes käsitystä kuinka työelämä voi olla vaativaa. Minulla on vielä pitkä matka eläkeikään niin tässä kohtaa on hyvä tehdä ratkaisu, se ole yhdestä kesästä kiinni.
Ikävää. Minulla oli samanlainen vaimo. Loppui kun join ensin sen viinat jalähdin kapakkaan. Kerran vein kaikki rahat mukanani ja palasin vasta neljän päivän kuluttua. Sittemmin ei meillä ole käytetty alkoholia.
Helpottavaa lukea muitten kertomuksia kun tajuan etten ole ainut jonka hermot ei enää kestä kännisen vittuilua.
Juoppo mies kelpaa aina naisille. Onko sen niin komea ettet voi jättää sitä juoppo miestäsi.
Eroa. Älä missään tapauksessa tee lapsia hänen kanssaan.
Missään tapauksessa et pyydä lasta sinne asumaan.
Vedä rajat ja pidä ne. Jos puolisostasi vielä yhtään tykkäät, kerro alkoholismista ja siitä, miten se on pilannut teidän elämää ja ehdota, että lähtee hoitoon. Joko tai. Eli hoito tai ero.
Hoida kuitenkin itseäsi, mitä teetkään.
Lue wernicken korsakoffin aivorappeumasta. Alkoholidementia. Ja mieti, haluatko 15 vuoden päästä alkaa alle 70-vuotiaan alkoholisti-dementikon kotihoitajaksi, jankata samat asiat 70 kertaa päivässä ja estellä karkuria lähtemästä yöllä kotiin (kotoa).. Sitä sinulta tullaan pyytämään, koska dementiapaikat laitoksissa on vähissä. 15-25% alkoholisteista saa tuon dementian ikääntyessään, luultavasti useampikin mutta kuolevat alkoholismiin ennen kuin havaitaan sairaalassa.
Jep omallakin miehellä se on mennyt tollaiseksi synkäksi. Ensin on hauskaa nousukänniä, mutta tietyssä pisteessä tiettyinä juomiskertoina alkaa mun syyttely, raivoaminen ja miehellä ikäänkuin napsahtaa päässä, enkä tunnista sitä henkilöä enää ollenkaan. Tätä sekoamista tapahtuu ehkä 6 x vuodessa.
Selvinpäin ollaan asiasta puhuttu, mutta mies päätyy usein syyttämään minua (= sinä varmasti mäkätit ja provosoit). Ei mitään rajoja sen juominen kanssa ja vuosi vuodelta käytös mennyt vaan paskempaan suuntaan. Yhden ulkomaanmatkankin pilasi dokailullaan.
Olen miettinyt, että voikohan tämä oma masennus-olotilakin johtua osin vaan tuosta miehestä.
Tsemppiä sinne, en osaa muuta ku antaa vertaistukea. Erota en itse "osaa".
Vierailija kirjoitti:
Juo sinäkin
Matti ja Mervi - tilanne ei välttämättä ole se optimaalinen ratkaisu tähän ongelmaan?
Minä en ymmärrä tällaista huutamista. Minä juon kesän mukavaksi!
Vierailija kirjoitti:
Pakkaat lapset ja tavarat ja lähdet. Juoppoa ei voi muuttaa kuin juoppo itse. Sinun pitää päättää jäätkö vai lähdetkö. Jos lapsia on niin lasten ainakin pitää päästä tuosta pois. Sinä itse voit olla jos haluat olla kynnysmatto.
Ap:n lapset ovat aikuisia.
Vierailija kirjoitti:
Minun pitää jaksaa työssäni vielä heinäkuu, ja minunko se kotoani pitäisi lähteä? En ole persaukinen mutta ei tässä leveästi eletä, tai vuokrata omaa asuntoa ja samalla makseta lainoja. Sen päätin, että soitan seuraavan kerran poliisit paikalle kun mies alkaa humalassa riehumaan, olen tarpeeksi nyt yrittänyt puhua järkeä miehelle ja kestänyt hänen käytöstään. Minä olen tuon miehen itse valinnut ja aikoinaan rakastanut. Rakkaus on loppunut miehen alkoholismiin, hänellä ei ole enää muuta tapaa käsitellä stressiään kuin hilpeä känni, joka muuttuu agressiivisuudeksi.
Kuukausi lomaan niin en tarvitse sairauslomaa stressin tai uupumuksen kautta, mutta minulla on mahdollisuus saada työterveyden kautta terapiaa. Miehen juominen on kuluttanut voimiani pitkän matkaa, koska minulla on tietty käsitys terveellisistä elämäntavoista. Mies on tuhonnut aivosolujaan ja on jo piirteitä juoppohulluudesta.
Miksi en eroa heti? Tarvitsen suunnitelman koska kun tie on lopussa niin helvetti pääsee valloilleen. Jaksan nyt ehkä kuukauden töissä, sitten tarvitsen kesälomani lepoon. Sen jälkeen voin käynnistää eroprosessin ja talon myynnin, kestää mieheni raivon. Syksyllä hän ei omien töidensä puolesta ehdi raivota niin paljon kuin kesälomallaan (naurahdin).
Jokaisella on oma tahtinsa käsitellä asioita eikä se hokemalla tai haukkumalla siitä muutu. Osalla palstalaisilla ei ole edes käsitystä kuinka työelämä voi olla vaativaa. Minulla on vielä pitkä matka eläkeikään niin tässä kohtaa on hyvä tehdä ratkaisu, se ole yhdestä kesästä kiinni.
Ap ei ole vielä ihan tehnyt päätöstä kuitenkaan vaan keksii tekosyitä miksi vielä ei ole oikea aika
Vierailija kirjoitti:
Eroa. Älä missään tapauksessa tee lapsia hänen kanssaan.
Ap:n lapset ovat aikuisia.
Erotkaa, oikeasti. Eksä oli tuollainen - aiemmin avoin ja kiva kännissä, sitten alkoi syytellä ja ikävä kyllä, jankata salaliittoteorioita. Ja syytti minua etten "tue" häntä esim. koronarokoteasiassa (vastusti, minä otin rokotteen).
Elämäni parani 195% kun jatkuva naljailu ja mökötys poistui kodin kattoni alta. Löysin myös tinderistä sitten eron jälkeen uuden järkevän miehen.
Se mielenrauha eron jälkeen lauantai-iltana, kun talossa ei ole kukaan kännissä. Siitä kannattaa maksaa aika paljon. Itse otin varmaan 10k takkiin että sain ostettua eksän ulos asunnostamme, mutta en kadu hetkeäkään.
Hyi helvetti, kuulostat ihan mun äidiltä. Tekosyitä toisensa perään, miksi ei voi lähteä jo tänään. Ehkä sitten syksyllä ja hupsista taas on 10 vuotta kulunut. Mä voin sanoa, että sun lapset halveksuvat sua, kun olet tuollainen lapanen. He halveksuvat sua vielä enemmän kuin isäänsä, koska sä olet kaiken kurjuuden ylläpitäjä ja mahdollistaja. Lähde sieltä NYT ja ansaitse lastesi rakkaus ja kunnioitus. Sotke heitä vielä enemmän mukaan tuohon sun ylläpitämään helvettiin ja voin kertoa, että ne VIHAAVAT sua. Kuinka voit olla noin saamaton lapanen. Mä en ikinä anna äidilleni anteeksi, että se tuhlasi meidän lasten elämän, koska ei uskaltanut jättää alkoholistia isäämme. Halveksun tuollaisia naisia, jotka pistävät paskan miehen lastensa hyvinvoinnin edelle.
Noin vätys nainen tulee olemaan täysin samassa tilanteessa vielä 10 vuoden päästä. Silloin kiroat itseäsi, miksi et hylännyt koko omaisuutta aloittaaksesi alusta, vaan laitoit jonkun talon ja muun krääsän oman elämäsi edelle. Tuut hukkaamaan koko elämäsi keksien tekosyitä, miksi et voi lähteä. Ja tulet katumaan karvaasti kuolinvuoteella menetettyä elämää.
Eroa.