Te jotka siivouspalveluja käytette, kysymys:
Kauanko teillä siivooja on kerralla? Eli tunneissa?
Asumme rivarissa 80m2, lapsiperhe. Ja mietin tässä, että onko 5 tuntia liikaa kun meiltä laskutetaan sen verran per kerta....Ihmettelen tätä aikaa hieman, kun mietin asuntomme siisteyttä ja tavaramäärää yleensä. Meillä on nk. lapsiperheeseen nähden vähän " tavaraa" esillä, siivoojan ei tarvitse nostella tai kerätä leluja lattioilta, tasot ovat tyhjillään valmiina jne....Ihan perussiivouksesta siis kyse johon kuuluu, pölyjen pyhkiminen, imurointi, lattian luuttuaminen, keittiön tasojen pyyhkiminen ja kaapin ja ovien pyyhkiminen. Eli ihan perussiivouksesta kyse. Likaista meillä mielestäni ei ole, mitä nyt keittiönlattialla voi jokunen tahra olla (heh, kelläpä ei olis kun on pieniä lapsia)....
Mietin siis vaan, että miten joku saa 5 tuntia kestämään tän asunnon siivouksessa? Kuvittelenko vain...:(
Kommentit (25)
Hesarissakin oli tänään juttua, että 3 tuntia on aikalailla normaali siivousaika.
Minusta ainakin mitä kerroit on vähän ylikanttiin. Mitä jos pyytäisit tarjoukset parista kilpailevasta firmasta?
Tai sit jos ne laskuttaa ruoka- ja kahvitauotkin...
Meillä on n. 120 neliön talo, tavaraa kaiketi normaali määrä, yksi lapsi. Aikaisemmalta siivoojalta meni aluksi 4 tuntia, myöhemmin 3-3,5 tuntia (tää oli sellasen yhdistyksen työntekijä, ei varsinainen firma). Nykyisellä yksityisyrittäjällä menee 2 TUNTIA ja tekee parempaa jälkeä kuin tuo edellinen! No tämä meidän onkin varmaan erityisen nopea liikkeissään:) Mut normaali tuolle 80 neliölle olis max 3 t.
mä aloin täs ite pohtia, et mikä täs oikee mättää, et voiko tosiaan meidän koti olla muka niin paskanen, että 5 tuntia joku tekee viikko siivousta. Ja iha oikeesti mielestäni meil ei ny nii kamala sotku ole, vaikka normaalia lapsperheen " likaa" löytyy. Ja kun muutenkaan ei tääl ole mitään lehtipinoja, kirjahyllya jota siivota tms niin aloin miettiä, et hemmetti mä en kyl maksa noin kalliisti perussiivouksesta...
Suurempi siivos tehtiin kuukaus sitten, ja kaksi ihmistä oli siivoamassa neljä tuntia, nyt tuli lasku ja siinä ol 7t25minuutista laskutettu...Olivat täällä neljä tuntia siivomassa suunnilleen, eli laskuttavatko sit nk. kaksinkertaista tuntiliksaa...ku kaksi oli...
siivoaa kahden viikon välein noin 3 - 4 tuntia. Meillä on tavarat järjestyksessä, tilat aika hyvässä kunnossa siis rempattu, sänkyyn laitetaan vain uudet lakanat, ei tiskiä jne.
Eli lähinnä imurointi, pintojen pyyhintä ja vessat. Meillä on kaksi leikki-ikäistä ja koira ja varmaan normaalia kuraisempaa esim. nyt.
Viisi tuntia siivoojalta meni eilen, kun hän teki tavallista tarkemman joulusiivouksen, pesi mm. saunan kauttaaltaan ja kylppärien seinät ja katot. Ja pyyhki peilejä ja sisäikkunoita.
mikä on ihan loogistakin. Parempi, et kaks häärää nopeasti, kuin et yx kerrallaan pidempään.
Mutta silti tuntuu tosi hurjalta, että 80-neliöiseen menisi kahdelta siivoojalta tuollainen aika!
Eli 2 siivoojaa kävi tekemäs perusteellisen siivouksen (sis. mm sauna/pesuhuone/kodinhoitohuone jne) ja olivat sen vajaa nelisen tuntia. Lasku tulis siis reilusta 7:stä tunnista, eli käsitin siis, et tuplatuntimaksu.
Nyt sit kävi 1 siivooja, 5 tuntia siivos perusviikkosiivon, laskua ei vielä tullut....Iha siistiä täällä oli käynnin jälkeen, mut en todellakaan aio jatkossa 5:stä tunnista maksaa jos kyseessä on vaan perussiivous eikä tohon aikaan sisälly pesutiloja jne....
Kiitos, en siis iha tyhmiä kuvittele. Ukon kanssa just puhuttiin, et jos me kaksi siivotaan tääl perusviikkosiivo, niin se on pari tuntia mitä on mennyt. Onhan se toki eri ku ammatti-ihminen tekee ku tämmöset amatöörisiivoojat:)
Siisti koti, ei paljon tavaraa ja siivoojalla menee 4h eikä mielestäni edes siivoa mitenkään huippu hyvin. Tilaa on 115 neliötä kahdessa kerroksessa. Alakrrassa, jossa makkrit ei ole mitään muuta tekemistä kuin lattioiden pyyhintä ja imurointi. Hyllyjä ei lainkaan.
Mua ihmetyttää suuresti mihin hän aikansa käyttää.
Mäite siivoan koko kämpän tunnissa, sillä välin kun mies on ulkona lasten kaa.
ap tässä:
Joo mulla alko vaa mietittään ku maanantaina viikko sitten siivoja tuli siinä kahdeksan aikaan, alkoi siivota vessaa ku tuli ja mä lähdin lasten kanssa sit pois edestä. Tultiin puolen päivän aikaan, ja vielä oli lattiat pesemättä sekä keittiössä imuroimatta....Olin ihan monttu auki, et mitä se ihminen on voinu tehdä koko sen ajan kun olin poissa...kun kerran siivoukseen ei kuulunut pesutilojen siivous lainkaan (toki lattian pyyhki)....
Vaihda kiireesti siivoojaa!. Kyllä parisen tuntia per vko pitäsi riittää. Itse vaihdoin siivoojaa ja nykyisin saamme lyhyemmällä ajalla paljon parempaa jälkeä. Kannattaa siis vaihtaa!
Nim. 150 m2 ja 2 h / vko (itse laitetaan tavarat, tiskit ja sängyt tosin, valmistelen aika hyvin siivoojaa varten, mutta silti!) ja perusteellinen joulusiivous n. 5 h! Ja meillä tuntiveloitus 27 eur / pk seudulla.
Vierailija:
Siisti koti, ei paljon tavaraa ja siivoojalla menee 4h eikä mielestäni edes siivoa mitenkään huippu hyvin. Tilaa on 115 neliötä kahdessa kerroksessa. Alakrrassa, jossa makkrit ei ole mitään muuta tekemistä kuin lattioiden pyyhintä ja imurointi. Hyllyjä ei lainkaan.
Mua ihmetyttää suuresti mihin hän aikansa käyttää.
Mäite siivoan koko kämpän tunnissa, sillä välin kun mies on ulkona lasten kaa.
Meillä vasta nämä kaksi mainitsemaa esimerkkiä ollut, eli ollaan vasta kaksi kertaa siis siivouspalvelua käytetty. Pyysin viikko sitten tiistaina tarkemmat tiedot nyt siitä paljonko meidän talouden siivous kestää ja mitä tulee maksamaan jne. Vielä ei ole mitään vastausta tullut ko. firmasta. Lasku tuli kyllä ekasta siivouksesta tänään.....Laitoin uuden viestin laskun saatuani, ja haluan siitä tarkemman selvityksen mistä se summa koostuu jne....Saas nähdä kauanko vastausta joudun viel odottaa.....
Voipi olla, et pyydän tarjouksen jostain muusta firmasta nyt saman tien..Sehän ei maksa mitään:)
isot lasiset kaiteet portaassa ja ja aulassa, aina täynnä sormenjälkiä sekä lasipöytiä, kaksi vessaa ja lisäksi kaksi kylppäriä, kaikki siivotaan. Lisäksi siivoja joka toinen kerta silittää 6-8 paitapuseroa ja joka toinen kerta silittää ja vaihtaa kaikki lakanat.
Meillä on ollut useampi siivousfirma käytössä, kaikilla sama aika & tehtävät.
Eli minusta ap:n siivousaika on todella kohtuuttoman pitkä.
Sovitut siivouskohteet ovat lattiat, kylpyhuone ja wc, muita pintoja saa pyyhkiä, jos ehtii. Tiedän kokemuksesta, että ei paljon ehdi, etenkään, jos vie matot ulos. Meillä on siivoojan tullessa aina siistiä, ei mitään lattioilla yms - paitsi pölyä, roskaa ja tahrojakin.
siivousfirmoista vinkkiä, jotka ois hyviä?
ap
Käytän siivoojaa, koska en viitsi itse siivota. Se helpottaa mun arkea. Nautin siitä, että koti on siisti, AINA.
josta noin puolet kuluu miehen paitojen ja puvun housujen silittämiseen ja ehtii siltikin tuossa ajassa välillä pesemään ikkunoita, jne. normaalin viikkosiivouksen lisäksi
5h kuulostaa kyllä ihan älyttömän paljolta!