Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mielialalääkettä voi käyttää kun imettää?

Vierailija
11.12.2006 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/7 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan 4vuotta sitten ei suositeltu mitään. Lopetin imetyksen 9kk:n jälkeen ja aloin popsimaan lääkkeitä jotka auttoi heti. Jälkeenpäin voisi pohtia olisiko ollut viisaampaa lopettaa jo aiemmin ja alkaa syömään lääkkeitä niin olisi vauvalla ollut iloinen ja hymyilevä äiti.

Mulla oli muuten kaveri joka söi lääkkeitä koko raskausajan (hänelle ehkä kakkosen kysymys olisi ollut oikeutettukin). Lääkäri oli sanonut että lääkityksen edut ovat todennäköisesti mahdollisia haittoja suuremmat. Hän myös imetti pitkään ja söi silloinkin lääkkeitä. Lapsi on nyt 9v. ihan normaalilta vaikuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko zolft kallis lääke?

ap

Vierailija
4/7 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirryt korvikkeeseen ja otat sen lääkkeen mikä auttaa. Ettet paniikkihäiriössä tunge lasta mikroon kuten USAssa.

Vierailija
5/7 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lopetan kyllä imetyksen jos muuten ei lääkkeitä saa syödä, lapsille kuitenkin tärkeää että äiti on terve.

ap

Vierailija
6/7 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttoi hienosti. imetin silloin vielä vähän esikoista, mutta lääkäri antoi luvan käyttää lääkettä koska olin lopettelemassa imetystä. haluaisin tuon saman lääkkeen kun auttoi hyvin ja oli edullinen, ehkä sitten täytyy alkaa lopetella imetystä... :/

ap

Vierailija
7/7 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin juuri kyseistä lääkettä synnytyksen jälkeiseen masennukseen, koska halusin edelleen jatkaa imettämistä. Lääkkeen hinta nousi juuri (ei ole enää SV-korvattava, tai jotain), mutta sille on olemassa myös halvempi rinnakkaisvalmiste (Sertralin ratiopharm, 6,99/30kpl, ja siitä taitaa vielä lähteä Kelan osuus pois). Ja vaikka lääkkeet olisivat kalliitakin, niin mieluummin käyttäisin niitä ja voisin itse hyvin, kun " säästäisin" ja sitten siitä kärsisi koko perhe.

Kannattaa jutella tuosta lääkityksestä lääkärin kanssa, eikä kysellä av:ltä. Täältä voit hyvässä lykyssä saada ihan asiallisiakin vastauksia, mutta itse en ainakaan luottaisi kaikkiin täällä annettuihin neuvoihin ;) Ja loppujen lopuksi lääkärihän sen ratkaisun tekee, mitä lääkettä sinulle määrää.