Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tulin just synnäriltä. Mitä ovat ne ruskeat jodin hajuiset

Vierailija
11.12.2006 |

isot muovipurkit synnyttäneiden osaston vessoissa, joihin on laitettu synnyttäjän nimi ja joku ml-merkintä maalarinteipillä? Jotain desinfiointiainetta ilmeisesti? Ketkä joutuvat niitä käyttämään ja millä tavalla?

Nimim. Ei yhtään haavaa, repeämää tai nirhaumaa ja siksi mulle ilmeisesti niitä annettu?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei oo mullakaan mitään repeämiä ollut...

Mut hihittelin vaan että tuut synnäriltä ja ekana av:lle kysymään :) Onnea vauvasta.

Vierailija
2/11 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n mainitsemista jutuista :-O Mua on syrjitty!!! ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos oon väärässä.

Vierailija
4/11 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin viemässä pissanäytettä sellaiseen huuhteluhuoneeseen. Siellä oli yksi hoitaja, joka keräsi lavuaarista tai sellaisesta altaasta jotain veristä mössöä ja klönttejä muovipusiin. Ihmettelin, mitä ja miksi, mutta en tietenkään kysynyt. Kysymyksessä siis ihan synnyttäneiden osasto ei synnytysosasto. ???

Vierailija
5/11 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sairaanhoitaja, en tosin missään tekemisissä synnyttäneiden kanssa...Myös itse synnyttänyt ja pahasti revennyt yms enkä siltikään keksi mitä muuta nuo vois olla. Mutta vuorokausivirtsan keräämiseen nuo sopis, niinku joku jo viisaasti ehdottikin.

Vierailija
6/11 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ne ainakin kipataan isompaan astiaan jota säilytetään sit viileessä. Potilas aina ilmottaa kun on pissalla käynyt.

T. Se sh joka ei oo synnärillä töissä

Vierailija
7/11 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

(pissa-astioita) vessoissa

Vierailija
8/11 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kakkoselle: en mä nyt _ihan_just_ sieltä synnäriltä kotiutunut, ollaan tässä jo viikon verran oltu kotosalla. Mutta kiitos nyt toki huomautuksesta, täällä ei mikään asia pääse kärkkäiltä av-mammoilta silmien ohi ;)

ap

Vierailija
9/11 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olleet hyytynyttä verta. Jos jollakin oli osastolla alkanut vuotamaan paljon kohdusta, vatsaa oli painettu uudestaan ja saatu ulos nuo hyytyneet klöntit. Ne varmastikin punnittiin sen jälkeen, että tiedettiin paljonko verta meni. Mun huoneessa tapahtui tällainen vuotaminen. Tuli kyllä sotkua! Äiti onneksi selvisi verensiirrolla. Äiti osasi itse pelätä, kun oli edellisen synnytyksen jälkeenkin käynyt niin. Sai nopeasti apua.

Vierailija
10/11 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorokausivirtsaa voi säilyttää huoneenlämmössä. Monesti pre-eklamptikon virtsaa kerätään vielä synnytyksen jälkeen joten sen vuoksi tälläiseen voi törmätä myös synnyttäneiden osastolla.

Vierailija
11/11 |
11.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorokauden pissat keräsin astiaan (joka oli jääkaapissa) ennen sektiota ja sektion jälkeen. Minulla oli raskausmyrkytys. Sain kaksoset, joten kohdussani oli kaksi istukoiden jättämää haavaa. Kohtuani paineltiin heräämössä ja vielä osastolla ja paljon tuli hyytynyttä verta. Kuulin, että sen määrää arvioitiin desilitroissa.